• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Na lang zoeken en vooral veel topics lezen ben ik eruit ik ga een digicam kopen en wel de Canon Powershot S30.

Nu weet ik welke digicam ik wil maar wat kan ik er het beste nog bij kopen :?

Ikzelf d8 om er het volgende bij te kopen.

lithium accu
128 MB flashcard (maar welke?)
Een tasje (heb je ook een hardcase voor de S30?)

Zijn er verder nog dingen die handig zijn bij het kopen van een digicam :?

Verwijderd

Een cardreader en als het mogelijk is een uv of polarisatiefilter, maar ik weet niet of dat mogelijk is bij die camera. En een microvezeldoekje voor het schoonmaken van je lens.

Als je kan kiezen tussen een accu of meerdere penlites, zou ik voor het laatste kiezen, met 1800mah, hebben erg veel capaciteit en een betere prijs.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

ik heb dezelfde camera en heb deze zooi erbij gekocht...

- extra CB-2L accu (69 euro)
- 128 MB CF Card van Sandisk (79 euro)
- Softcase Canon PS-SC800 (25 euro)

Merk van CF card maakt weinig uit...
Qua snelheid is er wel verschil, maar dat merk je toch niet omdat je de maximale datadoorvoer toch niet haalt van camera naar PC...

Softcase was voor mij genoeg...als je op wintersport ofzo gaat is een hardcase aan te raden...
Softcase heeft meer voordelen; zit beter in je broekzak, is lichter, goedkoper en biedt genoeg bescherming...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Mooody

Mooody

elmoody

Op zaterdag 16 maart 2002 16:18 schreef Nostradamus het volgende:
Een cardreader en als het mogelijk is een uv of polarisatiefilter, maar ik weet niet of dat mogelijk is bij die camera. En een microvezeldoekje voor het schoonmaken van je lens.

Als je kan kiezen tussen een accu of meerdere penlites, zou ik voor het laatste kiezen, met 1800mah, hebben erg veel capaciteit en een betere prijs.
S30 doet 't niet met penlites :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

geld :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 08:40
Ik zie dat je een besluit hebt genomen. In je vorige topic vroeg je om advies welke camera geschikt is voor 20 x 30.

De s30 is een 3Mpixel camera. Waarom geen 4 Mpixel, zoals de G2? IMHO denk ik dat je tekort zult schieten voor een A4 afdruk.

(n.b. zie ook mijn antwoord in je vorige topic)

Succes met je keuze, maar kies niet te overhaast.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Waarom een cardreader?!? Dat vind ik zulke onzin he.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 16 maart 2002 16:11 schreef izzii het volgende:
Na lang zoeken en vooral veel topics lezen ben ik eruit ik ga een digicam kopen en wel de Canon Powershot S30.

Nu weet ik welke digicam ik wil maar wat kan ik er het beste nog bij kopen :?

Ikzelf d8 om er het volgende bij te kopen.

lithium accu
128 MB flashcard (maar welke?)
Een tasje (heb je ook een hardcase voor de S30?)

Zijn er verder nog dingen die handig zijn bij het kopen van een digicam :?
Ik weet zo niet hoe die S30 z'n accu's oplaadt? Inwendig of via een externe lader :?

Maar een externe lader kan enorm handig zijn.

Verder zie ik zo niet dingen waarvan ik zeg 'Die MOET je nog kopen'

Wat je zelf in je lijstje hebt staan is gewoon het minimale voor lekker kunnen schieten :)
Op zaterdag 16 maart 2002 17:08 schreef honey het volgende:
Ik zie dat je een besluit hebt genomen. In je vorige topic vroeg je om advies welke camera geschikt is voor 20 x 30.

De s30 is een 3Mpixel camera. Waarom geen 4 Mpixel, zoals de G2? IMHO denk ik dat je tekort zult schieten voor een A4 afdruk.
o n z i n imho

Ik heb hier een Digital Ixus (1,92MPixel) en een Pro90IS (2,6 MPixel)

Met beide camera's kan je foto's schieten die goed af te drukken zijn op A4formaat met een goede fotoprinter (HP900-serie bijvoorbeeld)

Als je het hebt over LATEN afdrukken bij een fotograaf, ben ik het met je eens, maar denk ik dat je ook met een 4 MPixelcamera nog vet tekort schiet.

Trust me: digitale foto's afdrukken met een kleuren-inktjet-printer roeleert big-time boven laten afdrukken bij fotografen!!!!!!!!

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 17:09 schreef Yokozuna het volgende:
Waarom een cardreader?!? Dat vind ik zulke onzin he.
Camera >> PC is traaaaaaaaaaag

als je een dagje op pad bent met je camera en je wil de boel er even afgooien ben je gewoon te lang bezig.

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 08:40
Op zaterdag 16 maart 2002 17:15 schreef wfvn het volgende:
[..]

o n z i n imho

Ik heb hier een Digital Ixus (1,92MPixel) en een Pro90IS (2,6 MPixel)

Met beide camera's kan je foto's schieten die goed af te drukken zijn op A4formaat met een goede fotoprinter (HP900-serie bijvoorbeeld)

Als je het hebt over LATEN afdrukken bij een fotograaf, ben ik het met je eens, maar denk ik dat je ook met een 4 MPixelcamera nog vet tekort schiet.

Trust me: digitale foto's afdrukken met een kleuren-inktjet-printer roeleert big-time boven laten afdrukken bij fotografen!!!!!!!!
Je hebt gelijk dat inktjetprints veel minder dpi nodig hebben dan drukwerk. De kwaliteit is zelfs bij kleine bestanden erg mooi.

Toch vind ik dat je niet genoeg pixels kunt hebben. Soms wil je bijvoorbeeld een selektie maken. De G2 is niet veel duurder en heeft 3.9 million effective pixels. Een betere keuze als A4 je doel is.

Dat jij met een 2,6 of zelfs 1,92 Mpixel camera goede afdrukken kunt maken op A4 is gewoon een verschil van opvatting van het begrip 'kwaliteit' (no flame intended).

• IschaGast
Ik wilde inderdaad eerst foto's kunnen afdrukken op een formaat van A4 maar na lang wikken en wegen heb ik toch besloten om gewoon de S30 te kopen.

Reden van dit besluit is:

Het grote prijsverschil tussen de S30 en de G2
S30 heb je voor 619 en de G2 voor 895 een verschil van bijna 300 euro wat ik het imho niet waard vind om daarvoor door te sparen.

Tevens wilde ik vaak foto's afdrukken op een formaat van A4 maar na lang nadenken d8 ik hoe vaak komt het nou voor dat je foto's laat vergroten :?

Antwoord: Hmmmmmm niet heel erg vaak denkelijk, het kan wel eens gebeuren dat ik een vergroting wil maar het zal niet dagelijks zijn. En als ik kijk naar de meeste vergrotingen van afbeeldingen zijn dat toch meestal portretten en vaak zijn die gemaakt door een fotograaf of iets.

met de S30 kan je waarschijnlijk net een redelijke foto laten afdrukken op A4 je kan namelijk een foto met een kwaliteit van +/- 170 dpi laten afdrukken en een redelijke kwaliteit heb je al bij 200 dpi en dan kan ik het natuurlijk ook nog gewoon afdrukken op mijn HP 990 cxi.

Misschien over een jaar of twee koop ik wel weer een betere camera maar voorlopig begin ik gewoon ff bij deze die gewoon wel erg goed is denk ik.

En tegen die tijd kan ik dan wel een meer megapixel cam kopen als de prijzen dan eens flink naar beneden gaan. Voorlopig gaat dat gewoon te langzaam.

Mooooody waar heb jij je cam vandaan want ik zoek nog een goede shop :) In Pricewatch staan wel de goedkoopste shops maar die zijn bijna allemaal in Duitsland.

Heb geprobeerd om de cam te kopen bij Mediamarkt maar die waren niet zo qua prijs ( 749) probeerde nog af te dingen maar hij kon niet verder gaan dan een die cam voor 749 + flashcard van 90 en dan een pakketkorting van 25 maar dat vond ik toch niet zo'n geslaagd bod :)

Verwijderd

met een minolta gaat het nog redelijk snel

• IschaGast
Canon PowerShot S 30 Euro 719.45
+ Canon SC-PS800 (leren tasje) Euro 31.31
+ 1x Canon NB-2L (extra accu) Euro 79.41
+ CompactFlash 128MB Euro 109.00
----------------------------------------------------------
Totaal Euro 939.17

Is dit een beetje een redelijke prijs :?

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 19:27 schreef izzii het volgende:
Canon PowerShot S 30 Euro 719.45
+ Canon SC-PS800 (leren tasje) Euro 31.31
+ 1x Canon NB-2L (extra accu) Euro 79.41
+ CompactFlash 128MB Euro 109.00
----------------------------------------------------------
Totaal Euro 939.17

Is dit een beetje een redelijke prijs :?
Ik heb niet helemaal gevolgd waar je hem gaat kopen (weet niet of je dit ergens neer hebt gezet), maar ik denk dat je vast wel nog wat kunt onderhandelen indien je bij een zaak koopt en heb je hem nog voordeliger, zodat het naar mijn idee zeker wel een redelijke prijs is

• IschaGast
deze prijzen komen van webvoordelig.

Zelf ben ik zaterdag naar mediamarkt in amsterdam geweest om te kijken wat ie daar kost en daar was ie 749,-

Probeerde nog wat te onderhandelen maar hij kon niet lager gaan dan € 749,- voor de camera + 128 flash kaartje van € 90,- en dan zou ik een korting krijgen van € 25,-

Maar misschien ga ik het zaterdag maar weer eens proberen :)

Verwijderd

Misschien heb je hier wat aan?
http://www.digicamshop.nl/

Verwijderd

Voor die Compact Flash 128 MB zou ik naar tweakers gaan:
Verzend + CF 128
5,- + 69,- = 74,-

Voor de rest ga ik, zeer waarschijnlijk, zo'n beetje hetzelfde halen!

• IschaGast
Hmmm dat scheelt wel ff met die compact flash.

Ik ga nog ff verder zoeken of het nog goedkoper kan :)

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik heb mijn S30 bij Dixons gekocht...

Met extra accu en 128 MB CF voor 800 euro...

Het was een showmodel, dus ging er 10% af...de accu had ik dus al gratis en na wat onderhandelen kreeg ik er ook nog gratis een 128 MB CF kaart bij...

Geen slechte deal bleek zo, want de S30 overtreft alle digicams van studenten bij mij in de klas (had digicam nodig voor school) en doet niets onder voor de G2, met als voordeel dat de S30 kleiner is...

ik maak afdrukken op 30x15 en die zien er gewoon uit alsof ze gemaakt zijn met een normale camera...

• IschaGast
Op maandag 18 maart 2002 22:16 schreef Mooooody het volgende:
Ik heb mijn S30 bij Dixons gekocht...

Met extra accu en 128 MB CF voor 800 euro...

Het was een showmodel, dus ging er 10% af...de CF card had ik dus al gratis en na wat onderhandelen kreeg ik er ook nog gratis een extra accu bij...

Geen slechte deal bleek zo, want de S30 overtreft alle digicams van studenten bij mij in de klas (had digicam nodig voor school) en doet niets onder voor de G2, met als voordeel dat de S30 kleiner is...

ik maak afdrukken op 30x15 en die zien er gewoon uit alsof ze gemaakt zijn met een normale camera...
Das zeker geen slechte deal denk dat ik ook maar eens bij de dixons langs ga :P

800 euro voor alles erop en d'r aan behlave dan een tasje maar die kost ongeveer 30 euro ofzo dus helemaal kant en klaar voor +/- 825 euro dat ga ik ook maar proberen te fixen das namelijk wel een erg flex prijsje.

• Mooody

Mooody

elmoody

Op maandag 18 maart 2002 22:17 schreef izzii het volgende:

[..]

Das zeker geen slechte deal denk dat ik ook maar eens bij de dixons langs ga :P
vaak hebben ze digicams niet op voorraad, vraag dan gewoon naar het showmodel.... (deze is ook gewoon nieuw en maar 1 keer aangeraakt bij het neerzetten in de vitrine)

extra accu is zo'n 80 euro, dus die heb je dan al gratis...

vraag of je ze camera ff mag zien en kijk verschrikt als je de 16 mb CF kaart ziet...
dat vind je best weinig en je zegt dat je de camera wel wil kopen, mits er een 128 mb CF bijzit...

voila :7

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Op maandag 18 maart 2002 22:20 schreef Mooooody het volgende:

[..]

vaak hebben ze digicams niet op voorraad, vraag dan gewoon naar het showmodel.... (deze is ook gewoon nieuw en maar 1 keer aangeraakt bij het neerzetten in de vitrine)

extra accu is zo'n 80 euro, dus die heb je dan al gratis...

vraag of je ze camera ff mag zien en kijk verschrikt als je de 16 mb CF kaart ziet...
dat vind je best weinig en je zegt dat je de camera wel wil kopen, mits er een 128 mb CF bijzit...

voila :7
En als ze nou zeggen van dat dat niet doorgaat, dan heb jij geen cam :D

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• IschaGast
Nah dat moet toch gaan lukken om de S30 voor ongeveer 850 euro met extra accu, 128 flash kaartje en tasje te krijgen.

We gaan het gewoon proberen *D

• Mooody

Mooody

elmoody

Op maandag 18 maart 2002 22:22 schreef GGS_VR6 het volgende:

[..]

En als ze nou zeggen van dat dat niet doorgaat, dan heb jij geen cam :D
Dixons' genoeg :)
Lukte bij mij de eerste keer ook niet, ben ik gewoon naar een ander filiaal in Enschede geweest...en bingo! ;)

• IschaGast
Waar een wil is, is een weg :P

Verwijderd

Tsja, zou eerst maar eens gaan zoeken naar hot-pixels =P

Is wel een koopie, maar of ik het die 10% waard vind voor een showmodel :?

(half Nederland aangezeten, continu onder warmte van lampen e.d. Misschien paar keer laten vallen door personeel?)

Maar 888 is niet veel voor alles erop en eraan...in een winkel!

Webvoordelig:

Canon PowerShot S 30 ----- 719.45
Canon SC-PS800 (Tasje) --- 31.31
Canon NB-2L -------------- 79.41

Verzend met vervoerder --- 12.50

Tweakers
CF 128 MB + Verz --------- 74.00

-----------------------------------
Totaal: 916,22

884,91 zonder tasje

idd maar eens bij de Dixons langs gaan. =)

• IschaGast
trouwens kent iemand deze shop :?

http://www.ritzcamera.com hij is namelijk vet goedkoop!!
canon powershot S30 voor maar $499.99

• Mooody

Mooody

elmoody

Op maandag 18 maart 2002 22:35 schreef izzii het volgende:
trouwens kent iemand deze shop :?

http://www.ritzcamera.com hij is namelijk vet goedkoop!!
canon powershot S30 voor maar $499.99
$500 is ongeveer 650 euro...

kost natuurlijk nog verzendkosten en invoerrechten bij...

dan heb je 'm voor 100 euro minder, maar wat als het een DOA is of na een week kapot gaat :)

• IschaGast
hmmm verschil is inderdaad niet bijster groot als je ook nog gaat kijken naar de verzendkosten en dan heb je ook niet echte zekerheid.

Ik koop hem liever in de winkel. Als ik hem voor 850 kan krijgen doe ik dat duidelijk liever.

Verwijderd

Schijnt dat je hem dan ook naar Canon in NL kan opsturen...duurt natuurlijk weer eenm eeuwigheid voordat je hem terugkrijgt e.d. =/

Haal hem liever bij Dixons =)
Winkel in, omruilen en foto van je DOA maken ;)

Verwijderd

Een statief, altijd makkelijk als je gaat inzoomen, anders heb je nogal wat trillingen die kunnen leiden tot onscherp beeld

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:03

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

met een minolta gaat het nog redelijk snel
Een kaartlezer is sneller, en als je terug komt van een lange dag foto's maken en je batterijen zijn leeg werkt ie ook nog. Daarnaast kun je al je CF kaartjes als extra oplag gebruiken. Een soort grote "thumbdrive".

Als accesoire moet je ook een lenspen hebben! Ongelofelijk handig en kun je overal kwijt (penvorm)

Ze maken beter schoon dan doekjes. Voor 10 euro bij iedere fotozaak.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• IschaGast
Ik was bij de dixons geweest en daar was die cam gewoon 819,- dus ik weet niet bij welke dixons jij bent geweest maar ben er bij twee geweest en goedkoper werd ie er niet van.

Bij webvoordelig is is 100 euro goedkoper en dan ik wel vragen naar zo'n showmodel maar dat vind ik toch niet zo...

Was trouwens ook maar weer ff bij de mediamarkt langsgeweest om te kijken voor de prijs en het personeel krijt het niet eens goedkoper dan de prijs die mij werd aangeboden. En dat was gewoon inkoopsprijs + 5% en dan kwam je op dezelfde prijs uit.

Ik denk dat ik mijn cam dan maar gewoon bij webvoordelig ga bestellen morgen voor:

cam 719.45
tas 31.31
xtra accu 79.41

Totaal 830.17

en dan bestel ik nog wel een flashkaartje bij tweakers want dat scheelt namelijk wel. Bij tweakers is ie 69 en bij webvoordelig 109.

Zijn die dane-lec kaartjes een beetje goed of maakt het werkelijk geen fluit uit :?

• Mooody

Mooody

elmoody

vorige maand was-ie 799 bij Dixons...daar ging voor mij nog 10% af (dus 719) en gratis CF kaart erbij...maakt met accu en kaart 798 euro...

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-03 17:38
Ik heb zelf net een digi cam via het net gekocht welliswaar in Duitsland.Maar daar hebben ze ook garantie en alles hoor!

Ik heb hem via de veiling site E-bay gekocht.
Feit is wel dat je er wat tijd in moet steken om echt de laagste prijs te halen.Maar de €850,- die je er aan uit wil geven moet echt zeker genoeg zijn.(zo niet minder)

Ik zag case logic tasjes voor€20,-, oplaadbare batterijen en meer gewoon ff kijken.

Ik hoop dat je er wat aan heb. :9

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:40
Op zaterdag 16 maart 2002 17:24 schreef dredge het volgende:

[..]

Camera >> PC is traaaaaaaaaaag

als je een dagje op pad bent met je camera en je wil de boel er even afgooien ben je gewoon te lang bezig.
Dat niet alleen, maar als je geen netspanningsadapter gebruikt, kan je ook je batterijen weer opladen :D

Maar die readers zijn wel erg prijzig, iig voor het gene wat je krijgt. Maar wel handig :)

• IschaGast
Ik ga hem gewoon bestellen bij webvoordelig, heb geen zin om naar duitsland te gaan want dat kost ook bezine dusse.

Als je gaat bereken hoeveel jij ervoor heb betaald bij de dixons is dat eigenlijk.

799,- voor cam
79,- voor accu
+ gratis flashkaartje
-----------------------
878,- totaal

Ik wil geen showmodel hebben maar gewoon 1 uit de doos dus ik betaal dan

719,- voor cam
79,- voor accu
75,- voor flashcard
----------------------
873,- totaal

Weinig verschil imho dus ik ga dat maar doen het enige verschil is dat ik dan geen gratis flashcard heb en die 10% korting i.v.m. showmodel.

Moet er dan nog wel een tasje bij kopen trouwens :P

Hier is volgende week weer een nieuwe Canon Powershot S30 gebruiker bij :P

• Mooody

Mooody

elmoody

Op maandag 25 maart 2002 14:09 schreef izzii het volgende:
Ik ga hem gewoon bestellen bij webvoordelig, heb geen zin om naar duitsland te gaan want dat kost ook bezine dusse.

Als je gaat bereken hoeveel jij ervoor heb betaald bij de dixons is dat eigenlijk.

799,- voor cam
79,- voor accu
+ gratis flashkaartje
-----------------------
878,- totaal

Ik wil geen showmodel hebben maar gewoon 1 uit de doos dus ik betaal dan

719,- voor cam
79,- voor accu
75,- voor flashcard
----------------------
873,- totaal

Weinig verschil imho dus ik ga dat maar doen het enige verschil is dat ik dan geen gratis flashcard heb en die 10% korting i.v.m. showmodel.

Moet er dan nog wel een tasje bij kopen trouwens :P

Hier is volgende week weer een nieuwe Canon Powershot S30 gebruiker bij :P
ook voordelen:
- meteen meenemen ipv 2 weken wachten
- geen verzendkosten
- makkelijker bij defecten (gewoon naar winkel ipv terugsturen)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 16 maart 2002 17:44 schreef honey het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat inktjetprints veel minder dpi nodig hebben dan drukwerk. De kwaliteit is zelfs bij kleine bestanden erg mooi.

Toch vind ik dat je niet genoeg pixels kunt hebben. Soms wil je bijvoorbeeld een selektie maken. De G2 is niet veel duurder en heeft 3.9 million effective pixels. Een betere keuze als A4 je doel is.
Betere keuze? Ja... veel beter? Nee... Je moet wel bedenken: Als je een 2x zo hoge resolutie wil hebben op een afdruk, zal je een camera moeten kopen met 4x zoveel effectieve pixels... En die verschillen beginnen wel te komen, maar dan nog... 2x zoveel pixels op een rijtje vindt ik nog niet interessant... dat begint pas te komen bij 5x (voor mij dan)... oftewel bij 25x zoveel pixels op een CCD.
Dat jij met een 2,6 of zelfs 1,92 Mpixel camera goede afdrukken kunt maken op A4 is gewoon een verschil van opvatting van het begrip 'kwaliteit' (no flame intended).
No flame taken. Maar ik zal even duidelijk maken wat ik belangrijk vind aan een foto.... Als ik een afdruk op normale afstand kan bekijken (cm of 40) en de pixels vallen me niet op... ben ik tevreden. Ik hoef echt niet persé een afdruk te hebben waarbij ik met m'n neus erop ga zitten om te zoeken of er nog pixels zichtbaar zijn.

Op 40 cm afstand moet het gewoon niet zichtbaar/storend zijn.

Zou ik veel laten afdrukken, dan zou ik absoluut WEL voor camera's gaan met aanzienlijk hogere resolutie. Dit om de doodeenvoudige reden dat bij die afdrukken de pixels aanzienlijk eerder duidelijk zijn...

Voor de vergelijking: Een 4.3 Mpixelcamera op 13x9 LATEN afdrukken geeft gemiddeld een slechter resultaat dan een 1,92Mpixelcamera op 24x18.

Gezien ik niet veel afdruk, kies ik absoluut voor het laatste.
Pagina: 1