Ik wilde inderdaad eerst foto's kunnen afdrukken op een formaat van A4 maar na lang wikken en wegen heb ik toch besloten om gewoon de S30 te kopen.
Reden van dit besluit is:
Het grote prijsverschil tussen de S30 en de G2
S30 heb je voor 619 en de G2 voor 895 een verschil van bijna 300 euro wat ik het imho niet waard vind om daarvoor door te sparen.
Tevens wilde ik vaak foto's afdrukken op een formaat van A4 maar na lang nadenken d8 ik hoe vaak komt het nou voor dat je foto's laat vergroten
Antwoord: Hmmmmmm niet heel erg vaak denkelijk, het kan wel eens gebeuren dat ik een vergroting wil maar het zal niet dagelijks zijn. En als ik kijk naar de meeste vergrotingen van afbeeldingen zijn dat toch meestal portretten en vaak zijn die gemaakt door een fotograaf of iets.
met de S30 kan je waarschijnlijk net een redelijke foto laten afdrukken op A4 je kan namelijk een foto met een kwaliteit van +/- 170 dpi laten afdrukken en een redelijke kwaliteit heb je al bij 200 dpi en dan kan ik het natuurlijk ook nog gewoon afdrukken op mijn HP 990 cxi.
Misschien over een jaar of twee koop ik wel weer een betere camera maar voorlopig begin ik gewoon ff bij deze die gewoon wel erg goed is denk ik.
En tegen die tijd kan ik dan wel een meer megapixel cam kopen als de prijzen dan eens flink naar beneden gaan. Voorlopig gaat dat gewoon te langzaam.
Mooooody waar heb jij je cam vandaan want ik zoek nog een goede shop

In Pricewatch staan wel de goedkoopste shops maar die zijn bijna allemaal in Duitsland.
Heb geprobeerd om de cam te kopen bij Mediamarkt maar die waren niet zo qua prijs ( 749) probeerde nog af te dingen maar hij kon niet verder gaan dan een die cam voor 749 + flashcard van 90 en dan een pakketkorting van 25 maar dat vond ik toch niet zo'n geslaagd bod