Toon posts:

MSI 850Pro5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een MSI 850 Pro 5, met 2x 128 MB Samsung PC800 geheugen, draait mooi nu, maar nu had ik 3dmark geinstaleerd en die zij dat ik FSB 100MHz had, hoe kan ik er achter komen dat me geheugen ook echt op 800 FSB draait ?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
Klopt, je hebt ook een FSB van 100MHz, alleen is deze zgn. Quad Pumped (zodat je effectief op 400 uitkomt). Je ram draait op 400MHz, maar deze keer double pumped (het DDR principe zodat je op 800 effectief uitkomt). Hoe je d'r achter kan komen? Gewoon in je BIOS kijken of de FSB/RAM factor op '4' staat, of kijk anders even met Sisoft of zo. Je kan er gerust van uit gaan dat 't spul goed staat me dunkt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:01

Termy

valt er nog wat te fragge?

ik heb ook dat mobo en krijg bij het opstarten te zien dat de verhouding 100/400 is zonder zelf iets gedaan te hebben om dat in te stellen. het zal bij jou dus ook wel goed zijn.

iets waar ik wel benieuwd naar ben is of bij jou Fuzzy Logic 3 (zal je er wel bij gekregen hebben mits je geen bulk gekocht hebt) ook laat zien dat de FSB frequentie 0MHz zodat (waarschijnlijk) een aantal knoppen van het progje weg vallen. als kan laat het me aub weten.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

Topicstarter
Žk zal voor je kijke

Verwijderd

Topicstarter
Mmm als ik fuzzy logic opstart krijg ik een error van "Load Hardware monitor NT fail!" dus ik zou het je niet kunnen vertellen ik gebruik pc-alert III...

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 10:26
Niks aan de hand, zoals al eerder gepost de P4 is quad pumped, dus ieder increment van 1Mhz die je die FSB vehoogt is 4 Mhz op je cpu (cool he). Maar........ waarom wa je nou eigenlijk bang? :|

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Verwijderd

Topicstarter
niet bang maar tussen 100MHz fsb en 800 zit aardig verschil !
Pagina: 1