Toon posts:

ioctl probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Zit hier wat te prutsen met games, xine, mplayer.

Bvb HL-CounterStrike onder Wine:
HL werkt (heb al wat leveltjes gespeeld) en CS "werkt" als ik zelf wat rondloop in een leveltje.

Maar als ik op internet wil dan geeft ie op de commandprompt "UDP_OpenSocket ioctl FIONBIO: No ERROR"

Als ik bvb met mplayer een filmpje zie, werkt dit mooi, maar wanneer ik de messages bekijk die mplayer genereert bij het opstarten, krijg ik "Linux RTC init: ioctl (rtc_pie_on): Permission denied"

Dus mijn vraag is hoe ik permissies kan instellen vr ioctl (Input Output controle ?)?

(als user, ik wil niet alle applicaties als root gaan draaien :) )

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 15:57 schreef DeJean het volgende:
Maar als ik op internet wil dan geeft ie op de commandprompt "UDP_OpenSocket ioctl FIONBIO: No ERROR"
Een fout in wine. Zoals je ziet is er geen foutmelding, dus wine interpreteert de return message van de ioctl verkeerd.
Als ik bvb met mplayer een filmpje zie, werkt dit mooi, maar wanneer ik de messages bekijk die mplayer genereert bij het opstarten, krijg ik "Linux RTC init: ioctl (rtc_pie_on): Permission denied"
Check de permissies op /dev/rtc, waarschijnlijk zijn ze crw------- en wil je ze crw-rw-rw- hebben oid (of crw-r--r--, moet je zelf ff proberen)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt vr vlugge reply.

/dev/misc/rtc is nu ge-'chmod 777'-d.

Maar geen resultaat. ;(
De foutmelding is er nog steeds. Maar deze is niet echt ernstig. Het probleem zit 'm meer in Internetgames.

Ik dacht dat er een algemene setting voor ioctl is, maar dit is een manier om toegang te krijgen tot een device driver of zo. Dus eigenlijk zoek ik nu naar het device om te gamen op Internet.

Welke device controleert de internet sockets? (heb al eens gezocht naar 'socket' maar niks gevonden.)

Ik zou graag willen gamen op Internet via Wine. Is dit eigenlijk wel mogelijk met Wine?

(ga nu eens UT proberen (nt via wine, gewoon ut-bin).

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Ik wil graag CS op netwerk kunnen spelen! Ik heb het daar juist voor gekocht...
snif ;(

Verwijderd

ik zou zeggen: probeer een nieuwere winex versie....

Veel meer kan ik ook niet zeggen, dit is echt een probleem in wine volgens mij...

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Op zaterdag 16 maart 2002 15:57 schreef DeJean het volgende:

Dit komt door een beperking in de kernel. mplayer wil 1024x per seconde een timer-signaal krijgen van de kernel, een normale gebruiker mag dat maar 64x per seconde
Oplossing:
- Pas de kernel-source aan >:) (er wordt ergens letterlijk getest op '64').
- Of zorg dat het uitvoerbare bestand mplayer van root is, dat iedereen het mag uitvoeren, en SUID het SUID het dan ('which mplayer | args chmod 4755').

Zonder de RTC mogelijkheid valt mplayer terug op de msleep() functie. Werkt ook wel, maar iets minder nauwkeurig.
Zie ook de mplayer FAQ pagina.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Pagina: 1