Toon posts:

[PHP] Variable en mySQL ouput

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hej ff een stukje php:
PHP:
1
<?    if ($actie == "index") {    $howtoindexsql = "SELECT * FROM documents WHERE publiek='$publiek' ORDER BY id DESC LIMIT 15";    $howtoindexresultaat = mysql_query($howtoindexsql);    $howtoindexaantal = mysql_num_rows($howtoindexresultaat);    while ($howtoindexrecord = mysql_fetch_object($howtoindexresultaat)) {     $stap = "-> Documenten";       $titel = $howtoindexrecord->titel;       $titel = stripslashes($titel);       $titel = ereg_replace("_", " ", $titel);     $pinhoud  = "<a href=\"index.php?inhoud=document&amp;actie=get&amp;id=$howtoindexrecord->id\">$titel</a>";     $pinhoud .= " Geschreven door: $howtoindexrecord->auteur<br>";    }    }?>

Het is de bedoeling dat ie een lijstje van alle documenten in de tabel onder $pinhoud zet, maar nu pakt ie alleen de eerste. Als ik gewoon ipv $pinhoud = ""; gewoon echo(""); gebruik dan werkt het wel (dus dan voor elk id apart een link maken) maar als ik het dus in een variable wil zetten werkt het niet, hoe los ik dit op?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

1 waarschijnlijk zie je juist de laatste
2 inspringen in je code is niet verboden
3 kijk eens wat je precies doet (maw.. vul je je string aan of overschrijf je hem telkens)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 16:01 schreef Janoz het volgende:
1 waarschijnlijk zie je juist de laatste
2 inspringen in je code is niet verboden
3 kijk eens wat je precies doet (maw.. vul je je string aan of overschrijf je hem telkens)
1) nee de eerste
2) copy/past in konqueror is niet al te best (sorry)
3) ik overschrijf hem, dat wil ik niet ik vraag hoe ik dat niet doen (dat was dus mijn vraag)

Verwijderd

Topicstarter
is het dus niet mogelijk die hele was lijst in die variable te zetten?

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 18:58
Op zaterdag 16 maart 2002 16:03 schreef Pieter het volgende:

[..]

1) nee de eerste
2) copy/past in konqueror is niet al te best (sorry)
3) ik overschrijf hem, dat wil ik niet ik vraag hoe ik dat niet doen (dat was dus mijn vraag)
1. Ja klopt, want je MySQL query ORDERed DESCending.
2. Dan kan je nog effe bijwerken in console d.m.v. 4 spaties voor 1 tab (PEAR std.)
3. Doe dan eens zo:
PHP:
1
<?$pinhoud .= "<a href=\"index.php? inhoud=document&amp;actie=get&amp;id=$howtoindexrecord->id\">$titel</a>"; // = wordt .=$pinhoud .= " Geschreven door: $howtoindexrecord->auteur<br>";?>

Maar dan moet je voor je loopje even...
PHP:
1
<?$pinhoud = '';?>

...doen, want anders wordt error_reporting(E_ALL); boos. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 10:25 schreef Ericston het volgende:

[..]

1. Ja klopt, want je MySQL query ORDERed DESCending.
2. Dan kan je nog effe bijwerken in console d.m.v. 4 spaties voor 1 tab (PEAR std.)
3. Doe dan eens zo:
PHP:
1
<?$pinhoud .= "<a href=\"index.php? inhoud=document&amp;amp;actie=get&amp;amp;id=$howtoindexrecord->id\">$titel</a>"; // = wordt .=$pinhoud .= " Geschreven door: $howtoindexrecord->auteur<br>";?>

Maar dan moet je voor je loopje even...
PHP:
1
<?$pinhoud = '';?>

...doen, want anders wordt error_reporting(E_ALL); boos. :)
hij werkt!
woei woei woei woei woei woei :P
Pagina: 1