Het tot nu toe beste OC moederbord

Pagina: 1
Acties:

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoi

Wist niet waar ik het moest posten dus dan maar hier.

Ik zou graag willen weten wat tot nu toe het beste OC mobo is ?
Ik zit zelf te kijken naar de Epox versies maarja je hebt er zoveel.
Dus graag jullie meningen welke het beste is.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Iig niet je ECS ;)
Asus staat er ook niet om bekend echt goed oc-baar te zijn geloof ik.
Epox schijnt wel goed te zijn.
Msi is ook wel goed
Abit geen idee van :?
Tyan is meer voor de stabiliteit voor een dual cpu computer.
Biostar is voor stabiliteit maar absoluut niet voor overclocken
Aopen heb ik ook geen idee van
Chaintech schijnt geloof ik ook wel oke te zijn
DFI heb ik ook geen idee van
Gigabyte schijnt ook wel oke te zijn dacht ik
Iwill geen idee van
Jetway schijnt niet goed te zijn
Soltek voor stabiliteit
Soyo ook voor stabiliteit

Zo dat waren ze dacht ik wel zo'n beetje :P

iStockphoto

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

tsja de epox bordjes zijn erg geschikt maar in feite is er niet een *het* beste OC bord, en je hebt het over AMD CPU's neem ik aan?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Epox 8hk+ of Abit KR7A

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• FabiandJ
  • Niet online
Op zaterdag 16 maart 2002 15:49 schreef limoentje het volgende:
tsja de epox bordjes zijn erg geschikt maar in feite is er niet een *het* beste OC bord, en je hebt het over AMD CPU's neem ik aan?
Ja ik heb het over AMD CPU's.
En ze moeten wel DDR-Geheugen ondersteunen.

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
Op zaterdag 16 maart 2002 15:49 schreef limoentje het volgende:
Jawel hoor ...

Check hier maar :
KR7 - the new KING - http://www.icronticforums.com/showthread.php?s=&threadid=16946

En dit zijn DE fijnere OC-ers >:)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

moah, ECS oc'ed ook aardig als je van solderen houd :P

Verwijderd

Epox 8KHA+ ( KT266A )
Abit KR7A (RAID) ( KT266A )
Iwill XP333-r ( ALI )
Epox 8K3A+ ( KT333 ) > Deze heeft hoge instelbare voltages, namelijk een Vcore tot 2,2 volt en een Vmem tot 3,4 volt :9

Verwijderd

ik werk momenteel met een chaintech zonder unlockte athlon xp 1800+

Hij draait momenteel ook niet meer als een 1800+ volgens de bios.

tis een athlon xp 1800+@1800 mhz (give or take a few, fsb overklokken gaat wel, maar eigenlijk heb ik liever multiplier, gaat sneller >:))

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 18:19 schreef RBerm het volgende:
ik werk momenteel met een chaintech zonder unlockte athlon xp 1800+

Hij draait momenteel ook niet meer als een 1800+ volgens de bios.

tis een athlon xp 1800+@1800 mhz (give or take a few, fsb overklokken gaat wel, maar eigenlijk heb ik liever multiplier, gaat sneller >:))
Met FSB oc'en is sneller hoor. Dan gaat namelijk niet alleen de snelheid van je proc omhoog maar ook van alle andere onderdelen.

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:04

mark9534

Ondertitel ?

Is de Epox 8K3A+ dus het oc bordje ?
Weet iemand of de Alpha 8045T op een Epox 8K3A+ past ?

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
BlizzarD > Ik heb goede ervaringen met Abit en Asus.

Asus is stabiel.
De P4B266 (P4 DDR) laat zien dat je wel degelijk ver kan komen.
Jammer alleen dat die temperatuur sensors gewoon echt gaar zijn volgens mij (ik lees er best veel over (search) en mijn temps zijn echt belachelijk hoog).

Abit heb ik ook goeie ervaringen mee.

Maar wil je echt extreem gaan dan moet je heel goed kijken naar de beste ervaringen.
Voor de Athlon zijn dat idd de Epox bordjes.

Ik moet wel zeggen dat Abit wel zo'n beetje de voorkeur heeft bij mij.
De zeer mooie afwerking en lekker veel IDE Controllers maken het voor mij gewoon echt aantrekkelijk.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:16

Epsilon

abit KR7a denk ik op het moment

tja, ik ben toch wel een abit fan, maar als ik zelf moest kiezen (met budget meegerekent) zou ik iig voor de epox gaan

maar voor het beste bordje moet je zeker voor de abit KR7a gaan

die is gewoon een stuk completer en logischer opgebouwt dan de andere kt266a bordjes

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Op zaterdag 16 maart 2002 19:23 schreef Gman het volgende:
Asus is stabiel.
De P4B266 (P4 DDR) laat zien dat je wel degelijk ver kan komen.
Jammer alleen dat die temperatuur sensors gewoon echt gaar zijn volgens mij (ik lees er best veel over (search) en mijn temps zijn echt belachelijk hoog).
[effe compleet off-topic:]
P4B266 BIOS 1005 heeft een bug waardoor de diode in de P4 niet goed wordt uitgelezen. Met MBM klopt het gewoon. En de temperaturen zijn hier gewoon, cpu rond de 30, bord 25 ... Wacht op die BIOS update...
[/effe compleet off-topic:]

Maargoed, ik denk dat je voor AMD het beste Asus, Epox of Abit kan nemen. Ik heb nog nooit iets anders dan Asus gehad, en ik ben er (op de P5A en A7V133 na) altijd heel tevreden mee geweest. Epox en Abit zijn wellicht iets meer into overclocken...

Concrete Loop Watercooling

• FabiandJ
  • Niet online
Is er nog iemand met andere merken en zo.
Of alle instel mogelijk heden op de moederborden of zo.

• Ibidem
  • Laatst online: 30-04 16:28
Het bordje betreffende de beste overclock mogelijkheden is zonder enige twijfel de EPoX 8KHA+. Je kan er alles gewoon mee doen.

Wil je gewoon leuke features zoals USB 2.0 en RAID ondersteuning neem dan de MSI K7T266a Pro2-RU. Ook een top bord.

..::System Specs::..

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als geld geen probleem is: de Abit KR7a. Hier kun je zo ongeveer alles aan modden (Vcore, Vmem, Vio). En niet te vergeten: de 1/5 PCI-divider.
Een goeie tweede is de Epox 8kha+. Goedkoper, maar: geen 1/5 pci-divider, en de Vcore mod is iets lastiger.

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 10:24 schreef iMpULzIvE_KiLLaH het volgende:
Het bordje betreffende de beste overclock mogelijkheden is zonder enige twijfel de EPoX 8KHA+. Je kan er alles gewoon mee doen.
En met de opvolger nog weer meer, die nu ook uit is :)

De 8K3A+ dus ;)

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 23:27 schreef Species_8472 het volgende:

[..]

En met de opvolger nog weer meer, die nu ook uit is :)

De 8K3A+ dus ;)
En kan jij me dan effe vertellen waar die te koop is , want er is wat raars aan de hand met mijn 8KHA+(stabiel enzo , maar LED's erop gaan niet meer) en ik mocht em ruilen met oplef voor zo'n 8K3A+

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op zondag 17 maart 2002 15:50 schreef _sNaRs_ het volgende:
Als geld geen probleem is: de Abit KR7a. Hier kun je zo ongeveer alles aan modden (Vcore, Vmem, Vio). En niet te vergeten: de 1/5 PCI-divider.
Een goeie tweede is de Epox 8kha+. Goedkoper, maar: geen 1/5 pci-divider, en de Vcore mod is iets lastiger.
Nog maar een keer dan. Ook het ABIT KR7(A) heeft GEEN 1/5 PCI divider.
Er is gewoonweg GEEN KT266(a) chipset based board wat deze divider heeft omdat er gewoon geen ondersteuning van de chipset voor is. Hiervoor heb je dus de KT333 chipset nodig of een ALI/SIS.

Ook klopt het verhaal niet helemaal dat het modden van de vcore op het EPOX moeilijker zou zijn. Ik heb nu toch echt wel een hele hoop boarden gemod waaronder het EPOX en het ABIT en bij beide boarden is het even moeilijk/gemakkelijk hoe je het ook noemen wilt.
Dat het EPOX een overcurrent protectie heeft, dat heeft het ABIT board ook. Dat betekend niet meer dan dat je die chip teveel belast en deze dus schommelingen gaat veroorzaken. Hierdoor kun je dus reboots of hangups krijgen.

Een ABIT board zou ik dan ook alleen verkiezen als geld geen probleem is, en daarnaast als je opzoek bent naar een board met een 'RAID' controller.
Het EPOX board is gewoon een goed board voor weinig geld. Het ABIT zal procentueel een paar procent hoger kunnen overclocken dan het EPOX, maar dit is natuurlijk situatie afhankelijk.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

ABIT KR7A, zonder twijfel. Heb 2 EPoX 8KHA+ borden in m'n handen gehad en ze kunnen niet op tegen de ABIT. Niet qua max FSB, niet qua timings en niet qua memory scores. Take it from someone who knows. Heb ook de 8KHA+ getest samen met de KR7A in een memory test die een dezer dagen online komt : OCZ 3000 , PC2700 Kingmax en Corsair, Mushkin 2100 , Samsung PC2700. Het enige wat ik aan de epox wel handig vind is dat als hij niet POST de insert toets dat lekker oplost. Voor iemand die het onderste uit de kan wil is er enkel de ABIT, maar de epox volgt vrij goed en is een pak goedkoper...

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/JCviggen/1295.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/JCviggen/3100+.JPG

daarstraks Super Pi 1M in 53 seconden afgewerkt aan 10.5 x 195 MHz cas2 , 1T , 2-5-3 , 4-way interleave...

Verwijderd

Iemand al ervaring met de shuttle AK35GTR? Die kan tot 2.3V Vcore :P

• Fauna
  • Laatst online: 15:18
Ik stem toch voor de EPoX 8KHA+
Stabiel, goedkoop, en veel oc-functies..

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 22:02
Ik heb een vele OC-artikeltjes gelezen dat die abit qua snelheid echt het snelst is maar de epox won het in prijs/kwaliteit verhouding van de abit. Dus zoals rick2001 al zei: Abit als geld geen rol speelt, epox als je toch een beetje op je centjes moet letten ;)

Verwijderd

ABIT ABIT ABIT en nog een keer ABIT

• Robino
  • Laatst online: 11:35
Komt er ook nog een lijstje van alle beste OC borden. Dus met de prijs en welke nou echt het beste is, want ik zie alleen maar Epox of Abit, maar niet duidelijk waarom :?

• TDLofCC
Op maandag 18 maart 2002 16:01 schreef Rave17 het volgende:
Komt er ook nog een lijstje van alle beste OC borden. Dus met de prijs en welke nou echt het beste is, want ik zie alleen maar Epox of Abit, maar niet duidelijk waarom :?
Check dit:
Op zaterdag 16 maart 2002 15:57 schreef TheDarkLord666 het volgende:

[..]

Jawel hoor ...

Check hier maar :
KR7 - the new KING - http://www.icronticforums.com/showthread.php?s=&threadid=16946

En dit zijn DE fijnere OC-ers >:)
Daar staat vast wel tussen waarom >:)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
Op maandag 18 maart 2002 14:50 schreef mchacken het volgende:
ABIT ABIT ABIT en nog een keer ABIT
zeg dan ook waarom |:(
ik stem voor de epox
veel topics gelezen dat er goede oc resultaten mee gehaalt zijn
en kijk eens naar rick 2001 :)

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:52
Op maandag 18 maart 2002 16:27 schreef MysteryTweaker het volgende:

[..]

zeg dan ook waarom |:(
ik stem voor de epox
veel topics gelezen dat er goede oc resultaten mee gehaalt zijn
en kijk eens naar rick 2001 :)
Met die abit kom je wel wat hoger, maar als het om prijs/overclockbaarheid gaat wint de Epox het denk ik en bij mij gaat het om het geld (heb ik namelijk niet zo veel :( )

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

ben best tevreden over me MSI 850 Pro 5
stepping bij 1MHz en de volts (na bios hack) ook te regelen)

maar dat ga ik lekker niet doen wand hij moet blijven werken hehehe

• TDLofCC
Goede winkel:
Abit KR7A (geen RAID)
Gistron 8,17 160,-
Totaal 168.17
Epox 8KHA+
Gistron 8,17 141,-
totaal 149.17

Scheelt toch wel een hele 19,- ...
En hij IS dus beter, 1 avondje op zaterdag niet al te bezopen geraken en dan hebbie dat ook wel over ... ;)

(info komt van de pricewatch)

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 23:29 schreef real_raichu70 het volgende:

[..]

En kan jij me dan effe vertellen waar die te koop is , want er is wat raars aan de hand met mijn 8KHA+(stabiel enzo , maar LED's erop gaan niet meer) en ik mocht em ruilen met oplef voor zo'n 8K3A+
:Z

KLIK ;)

En dan nog even over de Iwill XP333, als die nu eens die memory performance omhoogkrijgt dan is dat ook een kanshebber voor het beste OC bordje :)

Dik over de 200 FSB is geen probleem :Z

• Nnoitra
  • Laatst online: 15:04
Op maandag 18 maart 2002 00:02 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Nog maar een keer dan. Ook het ABIT KR7(A) heeft GEEN 1/5 PCI divider.
Er is gewoonweg GEEN KT266(a) chipset based board wat deze divider heeft omdat er gewoon geen ondersteuning van de chipset voor is. Hiervoor heb je dus de KT333 chipset nodig of een ALI/SIS.
Does altering the FSB in SoftMenuIII affect my PCI and AGP bus speeds?

KR7A-RAID
Yes, although the Realtek-RTM560-266R clock generator thats used on the KR7A-RAID can change the multiplier as the FSB increases to try to keep the PCI bus speed near the 33MHz. At 166, 200 and 233MHz the clock generator automatically adapts the dividers for AGP and PCI Bus to 1/5, 1/6 and 1/7 for PCI Bus, 2/5, 1/3 and 2/7 for AGP Bus (see here for details).
Zoals HIER te lezen is.
Dus ja, wat is nou waar ???

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Verwijderd

Persoonlijke ervaring met epox 8k3a bordje : 167 * 12 , op een 1800+ xp met no-name geheugen(dat wel op langzaamste timings) en simpele coolermaster koeler.Maar dat light natuurlijk vooral aan de hele fijna 1/5 divider ;)
Moederbord merk kiezen is toch altijd iets subjectiefs..wordt er zelf altijd wat ziek danwel treurig van....omdat mensen een bepaald bordje lekker vonden werken zijn alle andere meteen drie keer niks, en krijg je posts zoals ABIT ABIT ABIT....domme domme domme mensen.Ik heb zelf 3 kt266a en 2 kt333 bordjes, en mijn 1800 komt op iedere bordje bijna op de mhz precies even ver.Alleen op de kt333 bordjes met 1/5 pci diveder komt ie wat verder.Trouwens diegene die Soltek stabiel vond,heb ik iets andere ervaringen mee...is wel stabiel...maar als je oc'ed is het wel even wat werk op hem stabiel te krijgen...

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 14:29
neem een asus ik heb zelf ook een asus en deze zijn echt goed overklokbaar.
>:)

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Het abit BE62 MoBo

440BX chipset (oud maar de beste)

Verwijderd

Ik dig nog steeds de Abit BX133 Raid....

Love to have 6 HD's >:)
Pagina: 1