Toon posts:

[PHP] blanco page

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit zal vast al een keer voorbij gekomen zijn, maar voor iedereen begint: je moet de search gebruiken... ik kon geen passende search-query vinden...

dusss...... (here goes nothing ;))

Ik ben met php OOP aan het programmeren. Op zich leuk, maar als je dan een foutmelding krijgt gaat het debuggen niet altijd even makkelijk. Helemaal als je met meerdere personen werkt en daardoor niet altijd de code zelf hebt gemaakt :)

Ik zit nu met een stukje code waarbij ik een witte page krijg. Als ik in de source kijk geeft pcies tzelfde, helemaal leeg dus :(

iemand een tip hoe ik dit het beste kan gaan debuggen??

Waarom zou ik die blanco page kunnen krijgen? wat kan er fout gaan??

:?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

1 if die nooit wordt uitgevoerd??
dit is wel glazen bol werk hoor....

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Wat je vraagt is: "Waarom krijg ik bij de code die ik niet post een blanco pagina?"

Als je net zo code als dat je topics post snap ik je probleem wel. :P

Ik ga wel even koffie zetten, en in het dik kijken, en als ik terug kom geef je wat meer informatie okay? :z

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
print gewoon wat boven aan je pagina en schuif dat steeds verder naar ondere tot je weer nix krijgt .. voila .. het punt waar et fout gaat ...

even in je error-logs kijken is altijd handig ;)

Verwijderd

Topicstarter
hmm....
ik kan het je ook makkelijk maken en de code gewoon geven.

als eerste denk ik niet dat je daar blij van word, want het is nogal wat. Mocht het wel het geval zijn, dan zullen ze hier bij tweakers niet echt blij mee zijn....

dussss.... als je zo blijft reageren, blijf dan nog maar ff bij je dikke koffie...

d2k thanks, ik ben ff aan het zoeken.. weet nog niet wat t is trouwens..

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nieuwere PHP versies die schrijven hun errors standaard niet meer naar het scherm toe, ivm de veiligheid. Dit kan je instellen in php.ini. Of je moet telkens in de, zoals al eerder genoemde, error log kijken.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Sh4keM: ff een id
strip je code van alles behalve de uitlijn zoals if/else ed
en plaats dan debug tekst
zie je vanzelf waar het niet loopt zoals jij denkt dat het zou moeten

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zelf debuggen is et simpelste wat je kan doen .. et kost je alleen tijd .. en nu is het natuurlijk hardstikke fijn als je dat bij iemand anders kan neerleggen zodat diegene dat gewoon eventjes voor je doet en dat je zelf lekker op je luie ass kan zitten, er nix van leren en genieten van dat anderen je problemen oplossen.

MAAR zo zijn we niet getrouwd :+

Verwijderd

Topicstarter
weet ik grum :) (die vorige post was niet voor jouw bedoeld :))

daarom post ik mn code ook niet ;)

was net druk een post daarvoor aan het tikken, maar toen ging dr iets fout met laden....
thanks voor de tips ppl, ik heb ondertussen al weer foutmelding op mn scherm...
hij gaat lekker dus ;)

d2k, ik ben nu alle code achter elkaar in een apparte file aan het zetten. zonder functies ed.
dus t MOET goedkomen !! :9

(en dat voor een zaterdag :7)

Verwijderd

Loop de code eens helemaal langs, van start tot eind met steeds met echo's erin tot het ergens foutgaat.
Pagina: 1