Toon posts:

HP Jetdirect+HP Deskjet printer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
even het volgende, in de search werd ik niets wijzer voor mijn problemen:

ik heb een netwerkje met winXP pro en een client met Win98se. ik heb tevens zo`n los grijs HP Jetdirect EX Plus kastje aan mijn hub hangen om van mijn HP Deskjet 720C printer een netwerkprintertje te maken. Ik gebruik ICS en TCP/IP

2 probleempjes:

1-kastje is geinstalleerd maar iedere dag als ik de pc opstart krijgt dat jetdirect kastje een ander IP adres, dus moet ik iedere keer bij "printerpoort" dat IP adres veranderen. hoe kan ik dat kastje een vast IP adres geven ??

2-als ik nu print vanaf XP of win98se dan print die maar 3 regels en dan kapt die ermee, printer lampje blijft wel branden (alsof die nog bezig is) maar er gebeurt verder niets mee.....why is that..??

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zaterdag 16 maart 2002 15:33 schreef riesje het volgende:
[..]

1-kastje is geinstalleerd maar iedere dag als ik de pc opstart krijgt dat jetdirect kastje een ander IP adres, dus moet ik iedere keer bij "printerpoort" dat IP adres veranderen. hoe kan ik dat kastje een vast IP adres geven ??

[..]
deze kan ik verklaren. Zet je de bak met ICS toevallig uit? Dat is namelijk (als ICS aanstaat) een DHCP server. Gaat ICS uit, dan is de DHCP server weg, en gaat het ding zelf op zoek naar 'n IP. Vast wel dat op HP.com tooltjes zijn om het beestje een vast IP te geven.

Verwijderd

Heb ooit dezelfde printserver gehad (inmiddels verkocht)en dezelfde printer...
Nooit aan de praat gekregen omdat volgens de site van HP deze printer niet ondersteund word door de printserver..
Zoek maar eens op google

http://www.hp.com/cposupport/printers/support_doc/bpd02937.html
en:
"Hewlett-Packard does not support network printing with PPA printers. These printers may be connected standard parallel to a host PC and shared out over a network.
PPA printers will not work with HP External JetDirect print servers."

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 15:45 schreef mistered het volgende:
Heb ooit dezelfde printserver gehad (inmiddels verkocht) en dezelfde printer...
Nooit aan de praat gekregen omdat volgens de site van HP deze printer niet ondersteund word door de printserver.. Je kunt hem gEEn IP adres geven.. is incompatible..
Zoek maar eens op google

http://www.hp.com/cposupport/printers/support_doc/bpd02937.html
en:
"Hewlett-Packard does not support network printing with PPA printers. These printers may be connected standard parallel to a host PC and shared out over a network.
PPA printers will not work with HP External JetDirect print servers."

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

kun je op dat bakje niet gewoon een vast IP instellen net als op de ingebouwde JetDirect kaarten in bijvoorbeeld HP Laserjets?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 10:55

bdl

Er is een progje dat heet JETadmin en daarmee kan je dat ding instellen het is mogelijk om het een vast IP adres te geven, alleen als je wilt printen moet wel je "server" aan staan // ik zou hem gewoon een naampje geven probleem oom opgelost //

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
de meeste jetdirects kan je met een web-browser rechtstreeks configgen.
verder: telnet werkt altijd.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Er zijn oudere JetDirects waarbij het IP-adres alleen vast is te programmeren indien een flash-simm is geinstalleerd.
Die zijn dus niet meer te krijgen.
Mijn Compaq PageMarq 20 hangt aan zo'n ding, en vanaf mijn NT-bak gebruik ik het DLC-protocol (geen nadere configuratie nodig, werkt direct op MAC-adres).
Als een van mijn UNIX-systemen dat ding wil gebruiken is hij ondertussen geconfigureerd omdat elke UNIX-bak als BOOTP/TFTP-server het door mij gewenste IP-adres aan dat ding uitkeert.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Zoals ik al schreef: een jetdirect werkt NIET met een 720c....
Tjeemig, waarom schrijf ik het nog eigenlijk...

Verwijderd

Mistered heeft gelijk dat de printserver niet samen zal gaan werken met een deskjet 720c.
Je kunt hem wel een ipadres geven met jetadmin/webadmin.
Beiden werken ze ongeveer hetzelfde en zijn te downen bij HP.

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 10:55

bdl

Op zaterdag 16 maart 2002 21:37 schreef mistered het volgende:
Zoals ik al schreef: een jetdirect werkt NIET met een 720c....
Tjeemig, waarom schrijf ik het nog eigenlijk...
Je kan JETadmin nog gebruiken zelfs als de printer er niet aanhangt, dus...

Ik heb hier een 880 die volgens HP ook niet zou werken, alleen de poort een naam geven, printer lokaal installeren en handmatig de locale poort van de printer configureren.

Verwijderd

met ARP het ipadres aan het hardware adres koppelen ;)
Pagina: 1