k7tpro geforce2 en via 4in1 uitdaging!

Pagina: 1
Acties:

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-08 14:50
Weer een probleem met de kt133 en geforce2-combinatie.

nadat ik windows geinstalleerd heb installeer ik de via 4in1 drivers (van de cd-rom), het volgende gebeurt dan: ik krijg strepen en verder doet hij niets, dit gebeurt als het bureaublad zou moeten verschijnen.

als ik echter de agp-driver verwijder en de videokaart-drivers installeer gebeurt er niets vreemds, alles gaat dan goed.
installeer ik dan de nieuwste agp-driver van via dan krijg ik de melding dat er een pad staat in system.ini dat er een bestandje niet is (de driver van via) maar verder kan ik na een toets indrkken gewoon in windows werken. Dus of de driver wordt gevonden en geeft strepen of de driver word niet gevonden maar verder werkt alles prima.

In de bios heb ik 4x agp gedisabled en via een regedit heb ik fastwrite uitgeschakeld want in de bios bestaat deze optie niet.

nou vraag ik mij af of ik kan werken zonder via agp-driver (volgens mij niet optimaal).
Of dat er iemand is die een oplossing weet want via de search en andere internetsites kom ik er ook niet uit.

ik raak nu een beetje erg gefrustreerd en hoop dat iemand mij kan helpen.

• Phaeton
Waarom nou niemand :(

Verwijderd

ooit gehoort van een update

• Phaeton
Update?
nieuwe drivers bedoel je zeker, nou dat had ik al geprobeerd maar toch bedankt....

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

ahum download eens even de nieuw va agp driver, ene instaleer die even goed. in turbo mode eerst proberen, als dat niet goed gaat in normal mode proberen.

ene die andere drivers zijn niet nodig

Click hier niet

Verwijderd

VIA 4-in-1 425 werkt prima bij mijn A7V en GF2 MX. Die strepen ken ik, had ik met fastwrite aan (in het bios), maar dat heb je al geprobeerd. 4X AGP staat bij mij wel aan. :)

Hopelijk heb je er wat aan.

Verwijderd

Damnit...dubbelpost.

Wanneer kan je eindelijk eens je eigen berichten verwijderen mbt dubbelposts?

• Phaeton
dat is dus het vage, installeer ik de via-drivers gewoon na alle ander drivers (zoals sb, modem enz.) kan hij het bestandje niet vinden dat in system.ini of een ander optartbestandje staat aangegeven.

ik denk: gewoon als eerste driver installeren dan.

ik formateer de boel, installeer windows, dan gelijk de via-4in1-drivers ---> kan het bestandje niet vinden.
ik formateer de boel en probeer de losse agp-driver (4.03d), zelfde liedje.

goed denk ik, oude 4in1-drivers proberen, hehe word het bestandje iig gevonden maar krijg ik gvd alleen maar strepen en loopt hij helemaal vast.

en ja, drivers goed installeren je kan er (dacht ik) toch weinig fout mee doen, maar ik begin echt aan mijn zelf te twijfelen nu.

edit:ff geprobeerd wat duidelijker te maken.

• xss
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-02 15:49

xss

Moet je fastwrites uitzetten in je bios(doet nu toch nog nix).

Laterz,

Dennet aka "Suzie Q".

• Phaeton
Lees nou, die kan ik niet uitzetten, die optie staat niet in mijn bios!
als jij weet hoe of waar dan kan ik het uitzetten en is het opgelost, dat weet ik wel.

• xss
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-02 15:49

xss

Hmmm, mijn excuses voor 't ongemak ;). Heb er zelf altijd ook een bloedhekel aan als mensen meteen reageren zonder eerst goed te lezen(heb er deze keer zelf kennelijk ook een handje van opeens :D).
't Is inderdaad wel de bedoeling dat je eerst de VIA-drivers installeert en dan pas de rest. Heb je al 's geprobeerd de cmos 's te clearen? Misschien een of andere vage setting aangepast in je bios??
Ik heb daarnet wel ff de manual van de K7t Pro erbij gepakt, maar er is inderdaad geen setting die op fastwrites enabled/disabled duidt.
Enige wat ik wel weet is dat er een aantal sites zijn geweest die 'issues' hadden met de 6.18 drivers(waaronder Tom's Hardware). Je kan natuurlijk nu de leaked 6.26 een keer proberen of een stapje terug doen naar de 5.xx drivers.
Ik weet niet of je wat aan m'n verhaaltje hebt gehad, maar je thread staat tenminste weer bovenaan :D.

Laterz,

Dennet aka "Suzie Q".

• Phaeton
kijk daar heb ik wat aan :).
die drivers ga ik idd morgen proberen. bedankt voor het omhoog halen van mijn thread.
(hmmm nou doe ik het zelf ook :))
Pagina: 1