XP processor + asus mobo

Pagina: 1
Acties:

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:28
Hoi allemaal ,

binnenkort mag ik weer gaan kopen ,
maar nu viel mij wel op dat vooral asus zijn processor als je amd gebruikt niet idle zet als je je desktop niet gebruitk terwijl dit bij andere moederborden wel kan en ook gebeurt , weet iemand of je dan alleen van asus afhankelijk bent of dat er misschien ook een software tooltje voor is ,
dit vooral omdat een XP2000 of hoger en veel hitte produceert en als de computer staat te niksen is dat zonde van al die hitte en herrie .

alvast bedankt

en tweak ze

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

De status van je proc ligt aan je os niet aan je hardware.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Misterpc
Hoi allemaal ,

wat er zonet werdt beweert is niet helemaal de waarheid ,
want mijn huidige moederbord , KT7 van abit bevat een bios die de processor wel kan terugschroeven in snelheid als je niets doet , terwijl er ook biossen zijn (nieuwer) die dat niet doen , het kan dan dus niet meer aan het OS liggen

greetz

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

De XP en MP varianten van AMD verbruiken beduidend minder dan de oude Thunderbird core CPU's. Even bij AMD op de site zoeken voor de spec. sheets dan weet je het fijne er van.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Het idle of niet zijn van je proc ligt aan wat ja allemaal doet en of je os je proc bezig houdt zoals win9x of hem idle zet als win2000/xp...

Ik heb nog nooit van een bios gehoord die je proc idle houdt.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Misterpc
Even een reactie op bovenstaand ,

Een Amd Athlon 1,2 Ghz verbruikt ongeveer 66 Watt max ,
een Amd Athlon XP 2000+ vebruikt ongeveer 70 Watt max ,

maar waar het mij nu om gaat is eigenlijk :
dat sommige moederborden cpu Clock controll want zo heet de optie wel bieden en anderen niet ,
dit valt onder de optie S1 van power management van ACPI

greetz

• Misterpc
Hoi allemaal ,

nog even dit , op bovenstaand ,
het gaat er dus om dat de processor niet hoeft te stoken als ie niets te doen heeft .
dus dat ie dan ook koel wordt , dit kan
dat weet ik uit ervaring , maar het schijnt zo te zijn dat Vooral Asus met de A7v A7a A7n en nu misschien dus ook met de A7v333 deze optie niet ondersteund om wat voor reden dan ook , en de vraagt rijst dus ook kan dit niet anders ?
want ik heb een enermax voeding die nogal luidruchtig is als de processor op volle kracht staat te draaien en als ie dat niet doet beduidend stiller is en ook wordt omdat dan alles afkoelt ,

greetz

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 13:09
Hey, MisterPC .

Je hoeft niet te greeten op GoT hoor !

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:58

Termy

valt er nog wat te fragge?

waar maak je je uberhaupt druk over? als ie niks doet gaat ie zich toch wel bezig houden met het System Idle Process (noops) waardoor ie veel minder warmte produceert. elke niet gebruikte clock cycle (die zijn er zolang je niet 100% gebruikt) krijgt de cpu een noop commando van System Idle Process. kortom, automatischer kan niet?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Misterpc
Ik reageer even op bovenstaande van gisteren ,

dat je gelijk hebt met het noop commando klopt ,
maar een XP processor die bij een idle desktop toch op 50 of meer graden blijft hangen bij de grootst mogelijk te kopen coolermaster cooler bij non-overklokken vindt ik nou bepaald geen noop , want bij vollast wordt ie maar iets warmer , 2 tot 4 graden en dat terwijl met mijn andere computer met abit moederbord en "gewone" athlon hij wel tot ongeveer 29 graden kan afkoelen,

is hier iets aan te doen ?
het licht in ieder geval niet aan het os ,
en ook niet aan de processor want die moet het ook kunnen

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02-2025

BigBart

Memento Mori

Is Misterpc bezig met een cursus hoe schop ik mijn topic steeds weer omhoog? :+

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
je hoeft (mag zelfs niet) steeds hoi en doei zeggen, is hinderlijk en staat in de faq... lees die maar es

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

VCool doet precies wat je wilt.
:7

ARME AOW’er

• Misterpc
Als jullie geen antwoord willen geven hoe je commentaar dan voor je .

Pagina: 1