pentium III 450 in een slotje, met welk mobo?

Pagina: 1
Acties:

• Cyberjunkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 00:53
Ik heb een pentium III 450 mhz slot weet ik veel processor op een defect moederbord. Vandaag ben ik 4 computerzaken langsgegaan voor een nieuw mobo, maar iedereen zei me maar iets tweedehands te gaan zoeken, omdat zo'n moederbord niet meer te leveren is. Nu ga ik dus op zoek op de particuliere markt naar iets waarvan ik de details niet eens weet. Vandaar mijn vraag:

Naar welke moederborden kan ik op zoek gaan en is dat nog nieuw te koop?

Verwijderd

Slot 1 moederborden zijn al een hele lange tijd niet meer te koop dus GEEEN :*

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

De slot 1 moederborden die je nu nog ziet zijn ontzettend duur, dus dat wordt zowiezo 2e hands

iStockphoto

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Een slot-1 moederbord met een BX chipset.

Bijv:

+ Abit BH-6 (rev 1.0 en rev 1.1)
+ Asus P2B
+ Asus P3BF

Heb ze alle 4 gehad en deden het uitstekend. Zou zeggen struin wat hardware beurzen af, er zijn nog wel van die bordjes te vinden (ook andere merken)

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
een asus p3b-F, zal daar mooi mee werken!
maarre ik denk dat je dan idd op internet moet gaan zoeken, heb eigenlijk de laatste geen nieuwe meer gezien.

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 15:01
De Abit BE6-II v2.0 is ook een erg goed Slot 1 moederbord :)

5x PCI, ATA 100, Raid, SoftMenu III (lekker overclocken) :7

Afbeeldingslocatie: http://www.abit.nl/eng/product/mb/be62v20.gif

* Sir_Killalot heeft zelf de Abit BF6, das de BE6-II maar dan zonder Raid maar wel met 6x PCI :)
die BF6 heb ik trouwens een paar maanden geleden tijdens een uitverkoop gekocht bij Powerline in Zoetermeer, nadat met MSI 6156 ermee stopte

De Asus P3B-F is ook een topper, en er kan 1 GB ram in 8-)

Neem trouwens geen budget MSI bordjes, die zijn erg traag en geen opties... :r

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

naar een slot1 moederbord wat pentium3 aankan (sommige kunnen alleen pentium2/celeron) ... zie daarvoor vraag&aanbod op de frontpage, daar worden zeer regelmatig goede slot1 borden aangeboden.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• mhr-zip
  • Laatst online: 17:05
is een nieuw goedkoop boardje met een nieuwe celeron geen optie?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Zou ook de P3B-F aanraden. Ding is uitermate stabiel met zelfs 1GB aan ram op 133MHz :) Beest van een bord.

Gewoon 2e hands sites bij langs gaan zoals vraag&aanbod of marktplaats.nl.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/p3bf.gif
voor de pic-freaks ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

inderdaad asus p3b-f of een abit be6/be6-2/bf-6/..., in mijn ervaring goede (snelle + stabiele) borden. Verder kun je natuurlijk ook een origineel Intel bord nemen als de Seattle SE440BX (SE440BX-2, SE440BX-3), deze borden lenen zich niet voor overklokken maar zijn wel uitermate stabiel en presteren gewoon goed. Wat je dan wel mist zijn ATA66 aansluitingen omdat de BX set tot ATA33 gaat... De Abit BE6 borden hebben extra Highpoint ATA66 aansluitingen.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• mhr-zip
  • Laatst online: 17:05
Op zaterdag 16 maart 2002 16:34 schreef limoentje het volgende:
De Abit BE6 borden hebben extra Highpoint ATA66 aansluitingen.
Die dingen wil je echt niet hebben, ik heb in dat mobo, een losse pci ide controller gezet omdat de drivers voor die highpoint (de htp366 iig) zo ontsettend brak zijn.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

ik draai nu op een P3B-F waar een PIII 1Ghz (slot 1) op zit. Ik ga um eind komende zomer er uit gooien.. weet niet of je dan nog interesse hebt :+

Verwijderd

Ik heb nog wel een asus p2b over voor de 1.12 versie die kan nog een 1ghz slot een aan.
meel me maar.

verder suc6

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op dinsdag 19 maart 2002 19:08 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

Die dingen wil je echt niet hebben, ik heb in dat mobo, een losse pci ide controller gezet omdat de drivers voor die highpoint (de htp366 iig) zo ontsettend brak zijn.
Valt best mee als je de nieuwste bios en drivers hebt, draait hier hartstikke goed.

Maar ik heb nog wel een SLot1/Socket mobo liggen. Als jij deze kan ruilen voor een socket370 kun je kijken of die PIII erop past

Verwijderd

Ik heb ook nog een mooi slot 1 MSI 6163 ATX mbo liggen heb nog orginele doos en boekjes er zelfs bij! Als je voor mij een ander socket 370 bord kan versieren wil ik hem daar wel tegen ruilen!! Ik woon in omgeving het Gooi

Verwijderd

zie vraag en aanbod
heb er net een geplaats
Pagina: 1