Iemand ervaring met Wireless Networking?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bikkeltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:01
En dan bedoel ik niet zo'n draadlooz hubje in de huiskamer en een zootje laptop's met een draadloos nic erin.

Ik bedoel wireless point-to-point of multipoint verbindingen als vervanging voor de geijkte T1 verbinding of andere huurlijn.

Graag jullie goede en/of slechte ervaringen hiermee.

• PijnJoh
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 18:58
Geen ervaringen mee, sorry!

Maar ik wilde graag eens weten wat de kosten voor het realiseren van een 'netwerk' tussen systemen zijn. Ik wil namelijk graag een netwerk aanleggen met een jongen in mijn woonwijk. Aangezien graven en niet toegestaan en behoorlijk veel werk is, kan dit misschien een beter alternatief zijn voor een netwerk!

Sjesus...

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
We hebben hier binnen het bedrijf een RF-netwerkje met 4 accesspoints en 8 handsets.
Op deze barcodescanners zit ook een Os. Werkt perfect, in elke hal hangt er 1 (200x300) en overal voldoende ontvangst. Over welke afstand moet jou netwerkje? Kan ik hier misschien proberen met een handset. (kunt zien op welk accesspoint je zit) Hier hebben we een 11 MB. verbinding.

Sucses

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Bikkeltje
Ik had zelf mijn oog laten vallen op een systeem van Pinnacle Communications
Het gaat om de PinnacleLink 11/E, deze werkt op een frequentieband van 2,4GHz en heeft een snelheid vergelijkbaar met die van een 10Mbit LAN nl. 11Mbit

Het is alleen best prijzig.. zo'n 7500,= :)

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Ben ook een beetje aan het rondkijken, en Sitecom heeft tegenwoordig ook die dingen. Alleen..... nergens nog te krijgen :( en nergens weten ze prijzen.
Heb inmiddels mail gestuurd aan Pirox, imp. van Sitecom, maar dat heeft tot nogtoe geen reactie opgeleverd.

3Com heeft het, Nokia ook en nog een stel anderen. Reacties vanuit bedrijfssituaties zijn positief voor zover ik die gezien heb, alleen inderdaad veel te duur...

Laat me ajb weten als je iets betaalbaars vindt.

Zal ook wel even posten als ik bericht van sitecom krijg, anders moet je ze even (:rnaam-)bellen.. 0800-SITECOM )

Zie ook <A href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/41855 target=new>gathering.tweakers.net/showtopic/41855</A>

edit:
ref

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Bikkeltje
Ik had inderdaad ook al bij 3com en Nokia gekeken. Het probleem was alleen dat deze hardware meestal maar een bereik heeft van maximaal 100 meter, wat in mijn geval te weinig zou zijn.

De enige waar ik nog niet gekeken heb is Sitecom wat ik dus nu eerst eens zal doen.

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
Ga een kijken bij www.air.net.au. Deze site is van een wireless network in Canberra/Australie. Hier werken ze met WaveLan kaarten en zelfbouw antennes tot 2 km.

Veni, vidi et cervesiam

Verwijderd

Ja, met wireless kun je leuke kwalitieve goed verbindingen maken 2mb/s tot 11mb/s ethernet en dit over afstanden tot wel 9 km. (gegarandeerd) afhankelijk van zichtsveld, hoogte etc.
Systemen voldoen aan IEEE 802.11. radiotechniek 2,4 Ghz. Leverancier welke zeer goed is in wireless outdoor is bv LUCENT
Deze wordt geleverd door bv KPN telecom.
KPN telecom levert ook complete indoor wireless networks. (Lucent, Cisco en Symbol)

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Wireless networking is leuk, alleen nog steeds teringduur. Het begint een beetje bij fl 500 per aansluiting, en dan heb ik het nog niet eens over de knooppunten.

Kijk eens op de site bij Conrad (.de of .com, wil ik ff vanaf wezen). In hun catalogus stonden een aantal oplossingen.

Bloed, zweet & koffie

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:49
Ik ben ook wel benieuwd hoe dat zit met netwerken in woonwijken. Ik zou wel een aansluiting willen met een buurjongen, maar die zit een eindje verderop, ongeveer 200 meter, maar met één huizenblok ertussen.

Is het gebruik van dit soort apparatuur wel toegestaan?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Ja,
Het gebruik van deze apparatuur is toegestaan.
Men maak gebruik van een zogenaamde licentie vrije band (ISM band) in de 2,4 Ghz.
Hiervoor is dus GEEN licentie benodigd. Blue Tooth techniek maakt ook gebruik van deze vrije band.
Er zijn al technieken op de markt waarmee je steden, wijken etc wireless kunt maken. Prijs technisch is dit voor thuis gebruik niet aantrekkelijk. Men kan bv wel draadloos in een wijk internet kunnen aanbieden !!
Misschien een tip !!! (voor info over apparatuur kunt je altijd bij mij terecht !! hahahaha)

• NefeliM
  • Laatst online: 06-09-2025
Wat zou het dan ongeveer kosten zoals Budi het bedoelt ?

• budi
Ik heb nog eens verder op GOT rondgesnuffeld en kwam daarbij op de link naar www.sitecom.nl. Ze leveren wel een aantal produkten, maar geven er geen prijzen bij. Je kunt ook opvragen wie er bij jou in de buurt leverancier is. Vobis staat hier ook bij, dus ik denk dat ik het personeel eens een hartverzakking ga verzorgen door ze eens wat moeileuke vragen te stellen. :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

diamond bied ook zoiets aan.. kost eigelijk nisk weet ff nie hoieveel maar volgens mij 2 stuks 500 peik of zo.. maare zou da werken in een woonwijk ????? wil ik eigelijk ook wel... zou erg cool zijn

• NefeliM
Budi --> zou jij dan de info die je hebt verkregen hier willen neergooien ?

bedankt ;)

• budi
Volgens mij kun je beter ff naar www.sitecom.nl surfen daar staat het allemaal op een rij, maar goed ik koppie peest wel ff wat:

Het Access point wordt toegepast in combinatie met een of meerdere Sitecom Wireless Netwerkadapters (PC-Card, PCI/USB adapter) om verbinding te leggen tussen een bestaand (bedraad) netwerk, tussen access points onderling (roaming) of ter versterking van het signaal tussen de Wireless Netwerkadapters voor optimale performance

Data doorvoersnelheid tot 11Mbps
Werkt volgens het universeel draadloos netwerk protocol; IEEE 802.11b
Bereik tussen 100 meter in binnenruimte en 300 meter in open ruimte
Voorzien van roaming functie voor tussen verschillende cellen
Frequentie band: 2.400 - 2.48356 GHz
DSSS signaalverspreiding (Direct Sequence Spread Spectrum)
40 bit encryptie beveiliging
Werkt met alle bekende netwerksoftware zoals; Windows 95/98/NT4/2000/ME, Novell, Linux. Unix, etc.

• NefeliM
Die Diamond kaartjes zijn max. 1 Mbit
en ze hebben een bereik van 150 ft.

• budi
Wat ook leuk is, maar eigenlijk niet mag (maar ja, wat mag wel?) :)

Het lijkt mij leuk om een wijknetwerkje aan te leggen. Waar ik woon is nog geen kabel en nog geen ADSL, maar misschien komt dat wel binnenkort. Op dit moment heb ik thuis een netwerkje met een Linuxserver met daaraan een modempje. Iedereen in het netwerk kan via het web de modem besturen en internetten. Als je nu flatrate internet hebt én een aantal bewoners van een wijk op je netwerk, kun je de hoge kosten delen. Doe het bijvoorbeeld samen met drie mensen en je betaalt niet 90 maar 30 gulden per maand en 11 mbit wireless is natuurlijk zat voor internetverkeer.

Budi's geniale idee (c) 2000 by Budi Patent Pending :)
(NOT!!) :)

• NefeliM
Weet je ondertussen al wat ze kosten dan ?

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Minstens 1500 pieken voor het xspoint. Dan nog kaarten erbij. Ik ken een club die die dingen gebruikt.. zelfs voor grote bedrijven is dit een flinke investering.. maar voor woonwijken is het idd een leuk idee ;) (Dat patent is trouwens van mij mensen >:).)

Misschien off-topic, maar *wel* leuk om te weten: er zijn ook devices die je in een gebouw kan installeren, die ervoor zorgen dat *alle* mobiele telefonie automatisch omgeleid wordt via een carrier-selectzaakje, zodat je een leuke margin-profit kan maken... leuk als je *dat* in je woonwijk aan alle lantaarnpalen hangt of zo ;) Niemand merkt er iets van :)

Bloed, zweet & koffie

• InterRubke
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-07 17:27
[beetje offtopic]
hier in limburg zit een provider cobweb
waar je als bedrijf een draadloze internet aansluiting kunt krijgen via een draadloze microwave verbinding !!

http://www.cobweb.nl/microwave-1.htm

moet je als vogeltje wel niet door de beam heenvliegen, anders wordt ie geroosterd >:)

[/beetje offtopic]

on the 8th day god started debugging

• budi
Vilenin, als je 100000 workunits op mijn naam flusht, mag je het patent van me overnemen ;)

• budi
Dit is interessant:
http://www.3com.com/mobile/wireless/solution.html

3com heeft ze dus ook.

• budi
3com accesspoint kost 736 gulden
3com PCMCIA kaart 435 gulden.

gelukkig geen 1500 gulden, maar toch behoorlijk prijzig....

Pagina: 1