[Promise Controller] Kapot? Opgeblazen?

Pagina: 1
Acties:

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Het verhaal:

Ik heb pas een nieuw harde schijfje gekocht voor m'n laptop.
Om de gegevens zo makkelijk mogelijk over te zetten, heb ik 2 verloopstekkers gehaald van standaard IDE naar 2,5"driver-geval.

Boel aangesloten gehad (op een ATA-100-aansluiting), wat zaken gekopiëerd etc.

Vanmorgen wilde ik een CD branden (brander aan de andere ATA-100 aansluiting), gaf de brander totaal geen sjoechem.
Andere kabel tussen mobo en brander... geen effect. Brander op andere ATA-100-aansluiting, geen effect.
Brander als slave aan dezelfde IDE als m'n normale CD-ROM-speler gehangen, werkt de brander wel. Brander dus (lijkt me) niet kaduuk maar de promise-controller of misschien promise-bios :?

In ieder geval ben ik dus niet happy

Ik heb nu 2 vragen:
1) Op welke manieren kan je een bios/controller opblazen op redelijk normale manieren. Daarbij is hot-stekkers-wisselen al niet normaal meer; ik heb netjes iedere keer m'n pc uitgedaan als ik de schijven ging aansluiten/ontkoppelen (jah.. ik weet dat dat opblazen zonder problemen kan met 230V, maar als ik zulke antwoorden wil, post ik wel in de HK, dus please serieus reageren)
2) Zoveel mogelijk tips om te checken of m'n controller of bios :? inderdaad opgeblazen is.

[btw, de search leverde na enkele pogingen niets zinnigs op; mocht er desondanks TOCH een topic hierover staan op GoT (moet haast wel, maar waarom kan ik hem niet vinden ;() please posten]

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

De Harddisk doet het weer goed op die controller ?

Misschien staan er in apparaatbeheer vraagtekens en is er iets mis met de driver, ff opnieuw installeren.

Voeding vergeten in de brander te steken ...... het zou voor mij niet de eerste keer zijn.

Murphy was an optimist