Toon posts:

Amd XP of Intel P4

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuw systeem gaan kopen. Eerst ging mijn voorkeur uit naar AMD XP 1800+ Aopen/Asus mobo + raid, 512 ddr, 2x ibm hdd, 512 ram. via 266a chipset.

Echter intel met 850 chipset begint ook steeds betaalbaarder te worden. Dus ik zit ernstig te denken aan:
Intel P4 1600, Aopen/Asus mobo + raid, 512 rimm, 2x ibm hdd.

Wie helpt mij uit de brand?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:29

DarkSide

theres no place like ::1

Beidde systemen zijn goed.
AMD blijft toch per klok sneller dan intel.
En is goedkoper.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Voor wat betreft processor zal dat wel waar zijn. Maar ik vind performance gehele systeem belangrijker. Is ook enige wat telt volgens mij. combinatie rimm, p4 en 400 fsb is natuurlijk zeer interessant tegenover de 266 bus.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ohnee daar gaan we weer :'(

Linus-1 ik den dat het verstandigste is om ven de search te gebruiken want hier zijn al talloze topics over geweest.

Ik zelf persoonlijk zou voor je AMD opstelling gaan omdat daarvan het prijs / prestatie verhouding nou eenmaal een stuk hoger ligt.

Verwijderd

Wat wil je gaan doen? AMD is beter met de gamez en Intel is beter in coderen. Alhoewel AMD ook goed mee doet.
En welke Raid ga je gebruiken 0 of 1. 1 weinig nut voor de meeste home users. En 0 maar een klein beetje performance meer.
En dit is No Flame Intended

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
Op zaterdag 16 maart 2002 15:02 schreef linus-1 het volgende:
Voor wat betreft processor zal dat wel waar zijn. Maar ik vind performance gehele systeem belangrijker. Is ook enige wat telt volgens mij. combinatie rimm, p4 en 400 fsb is natuurlijk zeer interessant tegenover de 266 bus.
|:(
de p4 is quad pumped en loopt dus op 100 fsb
de athlon is ddr 266 en loopt dus op 133 fsb
de p4 is idd goed overklokbaar ( northwood core )
die p4 1.6 hoeft geen northwood te zijn dus ik zou ff iets meer geld uitgeven voor een northwood en samsung geheugen en dan hoppa
fsb @ 133 klokken :)
edit : niet goed gelezen d8 een 1.4 ipv een 1.6

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil 0 gaan doen. Kan ik dan beter kiezen voor zo'n mobo met onboard raid of een aparte kaart kopen.
Ik lees ook dat diverse schijven het ook niet goed doen met raid 0. Welke kan ik het beste kopen.
En wat is: maar een beetje performance winst?
Kan ik er beter vanaf zien van dat hele "home-raid" gedoe?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 15:06 schreef MysteryTweaker het volgende:

[..]

|:(
de p4 is quad pumped en loopt dus op 100 fsb
de athlon is ddr 266 en loopt dus op 133 fsb
de p4 is idd goed overklokbaar ( northwood core )
die p4 1.6 hoeft geen northwood te zijn dus ik zou ff iets meer geld uitgeven voor een northwood en samsung geheugen en dan hoppa
fsb @ 133 klokken :)
edit : niet goed gelezen d8 een 1.4 ipv een 1.6
Quad pumped. Dat is dus 4x100 = 400 = dus meer dan 266 of.....?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:48

Exirion

Gadgetfetisjist

Search en zoek benchmarks, lees reviews, etc.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.