[Delphi] StringGrid -> QuickReport

Pagina: 1
Acties:

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 23:28

Klippy

Still Game

Topicstarter
Ik zit met het volgende:

Ik heb een StringGrid dat ik wil afdrukken. Heb al een paar dingen geprobeerd, maar ik denk dat het het beste gaat werken met een QuickReport.
Nou had ik met de search gevonden dat je vrij simpel van een StringGrid een QuickReport kan maken, stond alleen niet hoe.

Probleem is dus dat die StringGrid steeds een verschillend aantal Rijen heeft. Tenminste ik weet niet of dat een probleem is, maar ik kom niet verder zo.

Van die Quickreport snap ik niet echt veel, kan wel overweg met Data ophalen uit een DB, maar niet uit een Grid.
Dus hoe krijg ik nou voor elke nieuwe rij in m'n Grid een nieuwe rij op m'n QuickReport?
Moet in dan at runtime QRBands met Labels gaan createn?
En hoe krijg ik die dan een beetje uitgelijnd?

Of moet 't helemaal anders? Kom niet echt wijs uit de tutorial op dit gebied.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Ik wil verder ;)

Verwijderd

Moet inderdaad met die 'bands'. Haal data rechtstreeks uit de DB en niet uit de Grid. Proberen helpt ook vaak!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 17:20 schreef TheGentleman het volgende:
Moet inderdaad met die 'bands'. Haal data rechtstreeks uit de DB en niet uit de Grid. Proberen helpt ook vaak!
Mjah zit al een uur te proberen :{

Maar ik wil het graag uit de grid, probleem is dat ik 3 Tables aanroep en daaruit een overzicht maak.
Dat overzicht komt na een paar SQL statements en na aan keer de DB doorlopen mooi in het Grid.
Ik heb niet echt zin om bij het maken van het report weer 3x een DB te gaan aanroepen terwijl het overzicht al op 't scherm staat.

En dan weet ik nog niet hoe ik ervoor zorg dat er steeds een nieuw Band op komt...

Site van QuickReport mensen kom ik ook niet echt uit en tutorials die ik nog heb liggen gaan alleen over het uit een DB halen.

Verwijderd

Kun je al die SQL-statements niet in een Query-component gooien en die weer op het Qreport plaatsen?