ASUS P2B-F keyboard probleem?

Pagina: 1
Acties:

• CyBoB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

CyBoB

.::BURB::.

Topicstarter
Ik wilde gisteren mijn pc aan zetten, krijg ik de volgende foutmelding :(
"Keyboard error or no keyboard present"
"Keyboard is locked out - Unlock the key"
Eerst dacht ik dat het aan mijn keyboard lag, maar na hem op twee andere pc getest te hebben schijnt dat niet het probleem te zijn.
Als tweede instantie ben ik in mijn mobo boekje gaan kijken. daar stond wel in dat het mogelijk was om het keyboard uit te schakelen met een jumpertje. het vreemde is dat ik helemaal niets aan mijn hardware heb verandert dus dit kon eigenlijk niet het probleem zijn.

toch heb ik voor de zekerheid even de twee pinnetje aan elkaar verbonden om het toetsenbord uit te schakelen. toen pc opgestart(of zover dat mogelijk was) en weer uit gezet en het jumpertje verwijdert. dit alles had geen effect :(

Daarna heb ik als laatste optie mijn bios baterij eruit gehaald voor +5 minuten en nog een keer proberen op te starten, weer geen succes en tevens nog een foutmelding erbij :'(
"Keyboard error or no keyboard present"
"Keyboard is locked out - unlock the key"
"CMOS checksum error - defaults loaded"
deze laaste melding betekend volgens mijn dat de bios is gereset, maar dit had dus geen effect op mijn probleem. :?

heeft iemand dit probleem al een keer gehad of iig een id wat ik moet doen om dit probleem te verhelpen.

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:55
"Keyboard is locked out - unlock the key"
Zit er misschien een toets op je toetsenbord vast (dus permanent ingedrukt)? Maar dan had hij het op die andere pc misschien ook niet moeten doen...

Misschien zijn er pinnetjes van het stekkertje verbogen? Of zitten er haarscheurtjes in de soldeertin bij de pinnetjes die de ps2-connector met het moederbord verbinden?

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Kan dit niet iets met de keylock op je moederbord te maken hebben? Hier op mn Asus P3B-F zit een keylock connector, misschien dat je die kortsluit? Ik roep maar wat :P

Verwijderd

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Ik denk inderdaad de je Keylock gewoon aan staat. Misschien dat er een Jumper of een LEDje op de keylock aansluiting zit. Ik zou maar even goed kijken bij de front-panel aansluitingen.

Murphy was an optimist

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Hmmm volgens mij vergis je je enigszins. Ik heb zelf ook een P2B-F gehad, en daar zat alleen een KBWK jumper op om je pc aan te zetten met je keyboard. Deze jumper is geen lock of zo. Ik denk zelf dat je keyboard controller een beetje gaar is. Als er geen keylock aangesloten zit (welke ATX computer heeft dat standaard ?) en je hebt de CMOS gecleared dan kan het haast niets anders zijn (ik ga er van uit dat je ook een ander toestenbord hebt geprobeerd). Ik wou haast typen "laatste hoop : update je BIOS" maar dat wordt vrij lastig zonder keyboard...

p.s. probeer het eens zonder PS/2 muis ... zit op dezelfde bus en zou -heeeeeel misschien- je keyboard kunnen fucken.

Concrete Loop Watercooling

Pagina: 1