Op zondag 17 maart 2002 13:10 schreef Geeltje het volgende:
[..]
Weer een stapje verder!
Het lag niet aan mijn stylesheet, beide stylesheets werken prima. Lokaal doet ie het nu, maar bij wanadoo en vuurwerk krijg ik een 'access denied' error in mijn browser, misschien wil die ActiveX niet ofzow?
Iig kan ik nu een update tracker maken voor m'n Active Desktop, die draait toch alleen lokaal, zou het wel leuk vinden om te weten hoe ik 'm ook op internet aan de praat zou kunnen krijgen. Een host die ActiveX ondersteunt of met php aan de gang?
Edit: Nog een vraagje, no offence, waarom zou jou stylesheet beter zijn? Waar kan ik meer leren over 'jouw' manier?

Bij mij doet hij het ook niet als het online staat. En mijn host onderteund wel php ed. dus ik denk niet dat het daar aan ligt, geen idee waar het wel aan ligt.
'Mijn' methode is veel flexibeler. In dit geval maakt het eigenlijk niet zoveel uit, maar op mijn werk was ik bezig met het schrijven van stylesheets om boeken in XML formaat te converteren naar pdf. In een boek weet je vantevoren niet hoe de indeling is. Je weet niet hoeveel paragrafen een hoofdstuk heeft en welke paragrafen bijvoorbeeld een voetnoot hebben om italic text wat voor tussenkopjes ed.
Bij de methode die jij gebruikt zou je voor elk boek een appart stylesheet moeten maken, wat heel veel werk is, omdat elk stylesheet precies de layout van het boek moet volgen.
Ik heb 1 stylesheet gemaakt waarin staat: ok als je een <para> tegenkomt, dan zorg je ervoor dat dat stuk tekst een witregel er boven en onder heeft. Als je een <i> tegenkomt, dan maak je dat stuk italic enz. Op die manier had ik 1 relatief kort stylesheet, waarmee alle boeken geconverteerd konden worden.
Daarom zou ik als ik jou was me richtten op deze 'template' methode, misschien is het voor dit projectje niet eens een vereistte, maar in de toekomst kan het je veel tijd besparen. En dit soort projectjes zijn nou juis DE gelegenheden om nieuwe dingen bij te leren.
Ik weet niet een specefieke plek waar je hier over kan lezen, maar ik denk dat de meesten xsl tutorials het wel behandelen. Zelf heb ik het toendertijd geleerd uit de documenten waarin de xml standaard beschreven staat, omdat er toen nog verder niets over te vinden was.
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.