Toon posts:

[CM] Dremel dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik was net fijn aan het dremelen toen ik ineens een kleine 'tik' hoorde in mn dremel. Sinds die tik komt mn dremel niet meer op toeren (draait _veel_ te lanzaam) en klinkt het net alsof er iets anloopt in de dremel. Komt dit iemand bekend voor? En isser wat aan te doen?

edit:

t'is zo'n ferm dremel van de kijkshop

Verwijderd

termische beveiliging?

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

koolborsteltjes versleten?

oplossing is ff nieuwe koolborstels erin zetten... iig de ferm op mijn werk heeft er redelijk snel last van...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

wat voor dremel heb je ??? en ik denk niet dat er een of andere beveiliging op zit hooguit een trugslag maar dat merk je vanzelf wel wat bebeurde er precies bleef hij haken ofzo

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-12 08:38
die van mij heeft het een tijd terug ook begeven, deze heb ik terug gebracht naar de formido. Na een kleine 2 maanden eindelijk een nieuwe gekregen.

Gelukig kon ik die van een vriend lenen. Anders had ik dus 2 maandjes moeten wachten terwijl ik slecht nog 10 minuten nodig had. ;)

Verwijderd

Topicstarter
tis dus een ferm dremel van de kijkshop.
koolborsteltjes kunnen het niet zijn denkik, aangezien de dremel nog erg nieuw is (pas 5 gaten gedremeld)...
en een thermische beveiliging, volgens mij zit dat er niet op..

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 13:33 schreef djdisease het volgende:
koolborsteltjes kunnen het niet zijn denkik, aangezien de dremel nog erg nieuw is (pas 5 gaten gedremeld)...
gewoon garantie :z

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12 11:00
Waarschijnlijk het is het huis van je koolborstels los gelaten en zit nu een van je koolborstels scheef...
Waarom breng je hem niet terug en koop je dan gelijk een goede, aan die Ferm/Kinzo (:r) meuk heb je echt niets!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Op zaterdag 16 maart 2002 13:33 schreef djdisease het volgende:
Als je hem te zwaar belast (meestal te hard aandrukt) kunnen die koolborstels binnen 5min op zijn... 't is dan wel een wonder dat de motor het overleeft, maar bij hoge overbelasting roken die borstel bijna weg...

en het scheef schieten verhaal kan ook, als ie nog garantie heeft gewoon wegbrengen... is een goede tip

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

gebeurt je met een dremel niet
die nepdingen hebben altijd wel wat
heb er 2 gehad van verschillende merken
stierven beide een vroege dood
heb nu een echte dremel die al vele klusjes
zonder problemen gedaan heeft echt veel beter

Verwijderd

maak em es open, misschien zie je t probleem dan gelijk

Verwijderd

FF openmaken en als je nix kan vinden even langs de doe-het-zelf zaak brengen...misschien zien ze het daar meteen

• elgringo
  • Laatst online: 09-12 12:31
Op zondag 17 maart 2002 10:47 schreef sjares het volgende:
Waarschijnlijk het is het huis van je koolborstels los gelaten en zit nu een van je koolborstels scheef...
Waarom breng je hem niet terug en koop je dan gelijk een goede, aan die Ferm/Kinzo (:r) meuk heb je echt niets!
mijn kinzo werkt anders perfect (1 jaar lang er vaak gebruikt)

de regel met deze dingen is zo dat je niet te lang moet belasten en niet te warm moet laten worden

if broken it is, fix it you should

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10 18:31
Zit je zeker weer met die torx schroefjes te kloten,
Tegenwoordig mag je niks zelf meer openschroeven.

Verwijderd

Torx schroevendraaier kopen, of gewoon een normale schroevendraaier gebruiken, vaak passen die ook wel, al is het niet volgens de regels, maar het kan werken.....

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:13
>gebeurt je met een dremel niet
* Liegebeest points at Scudo
<Nelson>Ha-ha!</Nelson>

Wel dus :( Ik heb mijn eerste Dremel op een dergelijke manier verloren en dat was een echte...

Ik heb'm overbelast bij het modden van mijn zijpaneel (window mod)... Tijdens het zagen van de laatste vijf milimeter liep het slijpwiel opeens vast en sloeg de Dremel af... Heb'm toen uitgezet en een kwartier af laten koelen...

Dat was mijn GROOTSTE fout! Ik had'm uit moeten zetten en meteen weer aan moeten doen, zodat de Dremel zichzelf koelde... Toen ik een kwartiertje later terug kwam gingdie nog wel aan maar ratelde erg en kwam echt niet meer op gang (traag: njugga-njugga-nuga) :( Overleden dus...

Heb nu een vergelijkbare van de Hema (MET flexshaft er bij!) en die doet het perfect en naar behoren... Het kan dus in elk geval wel: een echte Dremel mollen...

Liege, liege, liegebeest!

Pagina: 1