Op zaterdag 16 maart 2002 15:45 schreef joRDzz het volgende:
Ik heb geprobeerd om van de cd af te starten.. maar dan typ je 'rescue' en moet hij bestanden in het geheugen laden, maar ongeveer op de helft blijft hij haken.. de hdd en cdromspeler doen niks meer. Moet ik nou een rescue diskette hebben? Die heb ik dus niet.. Kun je die zo ergens downloaden? ik ga ff zoeken.
die heb je niet nodig.
Als 't goed is wordt door de rescue dinges de root partitie ergens gemount (op / of ergens anders, weet iemand dit?) - als het goed is is dat een HD partitie op /dev/hdaX oid (kan ook /dev/hdbX of /dev/hdcX of /dev/hddX zijn), dan kan je via het commando 'mount' zien waar die partitie gemount is. (dat kan dus / zijn, het kan /mnt/root/ zijn, het kan ook zijn dattie niet gemount is, dat moet je dan ook doen, zien we dan wel - laat maar horen dan, inclusief de output van 'mount' en de partitie/HD waarop je linux hebt geinstalleerd, als je dat nog weet).
Dan edit je (met bv. nano of pico) /<DIRECTORY_WAAR_ROOT_GEMOUNT_IS>/etc/lilo.conf met "pico /<DIRECTORY_WAAR_ROOT_GEMOUNT_IS>/etc/lilo.conf" of "nano /<DIRECTORY_WAAR_ROOT_GEMOUNT_IS>/etc/lilo.conf" (als root). Dan voeg je ergens bovenaan dat bestand deze regel toe:
En dan afsluiten (Ctrl-X). Dan run je "/<DIRECTORY_WAAR_ROOT_GEMOUNT_IS>/sbin/lilo" en dan kun je als 't goed is de computer wel weer starten