Computer probleem

Pagina: 1
Acties:

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoi,

Ik heb een computer met deze specs:

AMD Athlon 1200 MHz @ 1210,5 Mhz
256 MB SD Ram
GeForce 2 GTS 64 MB
Creative Live! 5.1 SB
40 GB Maxtor HD @ 7200 RPM
Win XP Professional

Toen deze vannochtend opgestart wilde worden mistte de HD uit de bootgegevens, Prim. Master was geen HD meer, maar een CD-ROM. De computer zelf had dat natuurlijk ook door en ik kon kiezen uit 5 opties: Veilige modus (3x), Opstarten met meest recente instellingen die werkten, en nog een die ik even niet meer zo weet. Als ik de meest recente instellingen gebruikte startte het zwarte XP scherm wel, maar voordat de gebruikers kwamen, kreeg ik al een blauw scherm. Radeloos... Dus ik in de BIOS kijken, en daar stond bij Prim. Master de CD Brander van Creative die erin zit maar geen HD die er wel hoort te staan! Toen heb ik daarna de ESCD data gereset, maar dat mocht niet helpen. Dus ik de kast is openmaken en wat IDE kabels eruit halen, opnieuw erin zetten, maar ook dat hielp niet. Nu heb ik dus een computer die alles herkent, behalve een HD, dat natuurlijk het Bootdevice is. De kabels lijken mij goed te zitten, daar was trouwens ook niks aan veranderd voordat het probleem zich voordeed.

Dus.. Wat moet ik doen om m'n HD weer terug te krijgen?

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probeer die HD eens als slave in een andere PC.. om zeker te weten dat ie nog wel werkt :{

Verwijderd

kijk in je bios of prim. mast. op autodetect staat, druk de kabels aan...
en geef een wat duidelijkere titel aan dit topic

• TrehT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05-2022

TrehT

koelle

je startte je comp op nadat je er niks aan veranderd had en toen detecteerde ie je HD niet meer?
dan is de hd kapot of zitten de kabels niet goed

TrehT.Gaat.Los met Intel Pentium2 350Mhz processor,incluis MMX technologhie met dotpich 2.4 gedeeld door interrupt negen is het nevenkwadratantregisterunit in het kwadraat. update ->Specs

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Welk moederbord heb je?

Verwijderd

Als ik jou was zou ik alles ff goed testen in verschillende machines, dus hdd en ide kabels in verschillende pc's proberen en een andere hdd in je computer die het probeleem gaf hangen. Lijkt mij de handigste manier om het probleem c.q. kapote onderdeel te vinden. Succes

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb een A7VKT133 moederbord van Asus

Nou, HD blijkt dus niet kapot maar voor zover ik weet wel beschadigd. Ik ben in de herstelconsole van XP terecht gekomen en heb daar CHKDSK uitgevoerd, nou daar was ie best lang mee bezig en heeft ook aangegeven dat er wel degelijk clusters beschadigd waren, maar de schijf is nu weer toegankelijk. XP opstarten lukt nog steeds niet, hij kan een registeronderdeel niet vinden. De enige nu nog werkende optie lijkt opnieuw installeren te zijn, maar formatteren vanuit de setup duurt abnormaal lang en blijft af en toe hangen en gaat soms weer door, maar bij 49% vanavond stopte die weer, wel een half uur.. Heb het systeem dus maar uitgezet, en zie morgen wel verder.

Hoe kan het dan dat er clusters beschadigd zijn? Door uitzetten tijdens het schrijven? Ik weet namelijk alleen van het onstaan van dit probleem dat iemand hem gereset heeft.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Pagina: 1