Toon posts:

[EL] Monitor kabel verlengen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HAllo, ik wil voor een 2e monitor de kabel verlengen dus nog eens 3 meter eraan of zo. Maar nu vroeg ik me kan ik dit gewoon met een utp doen 2 misschien? En zal er dan veel kwaliteits verlies zijn :?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Kijk nou eens voor de gein naar je monitorkabel... Dikke jongen he? En kijk dan eens naar je netwerkkabel...

Nee dus, dat gaat niet werken. Een monitorkabel is niet voor niets zo dik (zeker als je een kwaliteitsmonitor hebt zit je al snel aan een centimeter of anderhalf), dat komt omdat er 5 afgeschermde 75 Ohm-coaxkabels samen met wat schakeldraden inzitten, met daaromheen nog eens een afscherming en een mantel.
Als je nou gewoon naar je lokale computershop gaat en daar even wat geld uitgeeft aan een HQ-monitorverlengkabel (reken op €5-€10 per meter, ligt eraan hoe de kabel afgewerkt is enzo), dan ben je in één keer klaar.
Waarom HQ? Nou, dan heb je niet zoveel kwaliteitsverlies bij hogere resoluties als je hebt bij goedkope kabels van €4 per twee meter. (zo'n kabel als in de Trust Extention kit werkt niet lekker bij een res van 1024x768, want de refresh gaat dan vaak niet hoger dan 60Hz)

Verwijderd

Topicstarter
hij wordt gebruikt voor een monitor @ 640 x 480 die monitor kabels zijn zo dik omdat er heel veel draadjes doorheen lopen. En een paar dikke maar voor die dikke kan ik wel andere kabel gebruiken. ach ik probeer het gewoon :z

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

ok, succes.. maar je verknalt een stuk UTP, dat garandeer ik je.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 12:50 schreef Kaj. het volgende:
ok, succes.. maar je verknalt een stuk UTP, dat garandeer ik je.
Utp is niet zo duur kan je per meter kopen. Ik had een 30 meter UTP kabel gekocht voor 35 gulden :) Dus zo duur zal het niet zijn hoor..

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Eeehm, je kunt gewoon een verlengkabel kopen voor je monitor hoor |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 13:03 schreef LeonM het volgende:
Eeehm, je kunt gewoon een verlengkabel kopen voor je monitor hoor |:(
die zijn zo duur en zo erg vind ik het niet om er zelf een te maken :) ik post nog wel pic's

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22
Ik had ook een monitor verleng kabel gekocht. maar die heeft een probleem veroorzaakt op m'n monitor. ik weet niet of dat normaal is maar ik had er nog iets van 3 meter bij gedaan en toen kreeg ik een dubbele schaduw in m'n beeld. Ik draai 1600x1200 op een 19" iiyama trinitron. en ik had em nog niet getest zonder kabel dus ik dacht dat het m'n monitor was. niet dus :( bijna laten repareren zonder dat het nodig was :(

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op zaterdag 16 maart 2002 13:10 schreef SonOfSam het volgende:
Ik had ook een monitor verleng kabel gekocht. maar die heeft een probleem veroorzaakt op m'n monitor. ik weet niet of dat normaal is maar ik had er nog iets van 3 meter bij gedaan en toen kreeg ik een dubbele schaduw in m'n beeld. Ik draai 1600x1200 op een 19" iiyama trinitron. en ik had em nog niet getest zonder kabel dus ik dacht dat het m'n monitor was. niet dus :( bijna laten repareren zonder dat het nodig was :(
En dat is inderdaad ook zo'n fijne bijwerking van lange kabels.
Nou ja, we wachten wel af wanneer mast3r hoofdpijn krijgt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 13:34 schreef Kaj. het volgende:

[..]

En dat is inderdaad ook zo'n fijne bijwerking van lange kabels.
Nou ja, we wachten wel af wanneer mast3r hoofdpijn krijgt. :)
wacht even het is niet voor me primary monitor maar voor een tweede monitor en als ik de filters van die 2e videokaart afsloop zal er ook wel beter beeld komen dus zodoende :z

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

erm. ik heb het hele topic niet door gelezen maar ik heb wel een oplossing voor je...

ken je nog de voodoo 1 en de voodoo 2? daar voor moest je zon kabeltje van je videokaart in de voodoo douwe en dan de monitor kabel ook in de voodoo...

nou, zulke kabels daar mee kan je je kabel van je monitor verlengen... die van de voodoo zijn klein, maar je hebt wel langeren bij de electro boer... ik heb ze wel zien hangen...

dat is de oplossing.. tis volgens mij niet goedkoop, maar ja... en als ze tekort zijn koop je meerdere.. ik weet niet over er qualiteits verlies is maar dat lijkt mij eigenlijk van wel... ik weet niet hoelang zon kabel mag zijn zonder quali verlies, maar bij coax is dit erg lang, maar bijv zon composiet kabeltje weer NIET..

gewoon even na vragen :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op zaterdag 16 maart 2002 13:41 schreef DAMAGE het volgende:
erm. ik heb het hele topic niet door gelezen
Had je dan beter toch wel ff kunnen doen he :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op zaterdag 16 maart 2002 14:32 schreef Gizz het volgende:

[..]

Had je dan beter toch wel ff kunnen doen he :P
Denk het ook ja. :)
En mast3r: ookal is het een monitor voor je server of iets: het werkt zoveel prettiger om gewoon goed beeld te hebben. Ik heb hier een 22" en een 17" staan op een G400max. Monitor 1 is m'n werkveld, op monitor 2 staan de tools.

Daarbij weet ik ook wel dat UTP per meter verkrijgbaar is; wij verkopen het in verschillende uitvoeringen.
Maar ok; suit yourself. Je moet alles een keer uitgeprobeerd hebben, nietwaar? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 15:26 schreef Kaj. het volgende:

[..]

Denk het ook ja. :)
En mast3r: ookal is het een monitor voor je server of iets: het werkt zoveel prettiger om gewoon goed beeld te hebben. Ik heb hier een 22" en een 17" staan op een G400max. Monitor 1 is m'n werkveld, op monitor 2 staan de tools.

Daarbij weet ik ook wel dat UTP per meter verkrijgbaar is; wij verkopen het in verschillende uitvoeringen.
Maar ok; suit yourself. Je moet alles een keer uitgeprobeerd hebben, nietwaar? :)
ach hij is alleen maar bedoeld voor divx uit me bed kijken :P

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

doe je dat niet met een tvout en Svideo? :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Pagina: 1