Ook begonnen met Visual Basic.Net? post hier je ervaringen en tips, ik ben er benieuwd wat jullie er van vinden
Verwijderd
Ik ben er aan begonnen.
Ik moest me ergens in storten dus ik dacht: Windows 2000, SQL 2000 en VB.NET = dodelijke combinatie.
Met dat in mn hoofd de volgende boeken ingekocht:
Beginning ASP.NET, Professional ASP.NET 1.0 Special Edition.
Beginning VB.NET, Professional VB.NET (allemaal WROX).
Ik had al een aantal projecten in VB6 en natuurlijk harstikke benieuwd of die met de upgrade wizard mee konden naar VB6. Ja en nee: compatibiliteit werd aangeroepen en alsnog is het beter om je code te herschrijven om een klein en snel werkend geheel te krijgen in VB.NET.
Ik ben nu druk bezig met VB.NET maar vanaf eind deze maand doorloop ik het hele SQL traject samen met een MCDBA klas van de PABO.
Tot dusver ben ik dik tevreden met de lading funkties die standaard al in het .NET Framework zitten. Ik heb nog nooit zo snel programmas geschreven als in VB.NET en als je foute code wilt schrijven in VB.NET dan moet je hard je best doen. Overzicht is namelijk iets waar ze in de interface goed rekening mee hebben gehouden. Properties is "the magic keyword" en je kan de prachtigste interfaces en controls en events maken zonder toetsenbord.
Voor wat betreft de kennis van VB6 gebruiken in VB.NET: ik heb het gevoel dat ik voor 2/3 opnieuw heb moeten beginnen want een hoop syntaxen, manier van benaderen en natuurlijk het hele aanroepen en gebruiken van funkties uit het .NET Framework gaat super.
Zodra ik iemand nog in VB6 zie "prutsen", roep ik altijd "kijk s een keer naar VB.NET want daar bespaar je een hoop tijd mee".
Iets wat overigens ook echt waar is, maar dat zullen velen met mij eens zijn. Eindelijk een echt OO en RAD product van microsoft waar alle VB-fans hun hart bij op kunnen halen.
Yep. Ik ben dik tevreden
Ik moest me ergens in storten dus ik dacht: Windows 2000, SQL 2000 en VB.NET = dodelijke combinatie.
Met dat in mn hoofd de volgende boeken ingekocht:
Beginning ASP.NET, Professional ASP.NET 1.0 Special Edition.
Beginning VB.NET, Professional VB.NET (allemaal WROX).
Ik had al een aantal projecten in VB6 en natuurlijk harstikke benieuwd of die met de upgrade wizard mee konden naar VB6. Ja en nee: compatibiliteit werd aangeroepen en alsnog is het beter om je code te herschrijven om een klein en snel werkend geheel te krijgen in VB.NET.
Ik ben nu druk bezig met VB.NET maar vanaf eind deze maand doorloop ik het hele SQL traject samen met een MCDBA klas van de PABO.
Tot dusver ben ik dik tevreden met de lading funkties die standaard al in het .NET Framework zitten. Ik heb nog nooit zo snel programmas geschreven als in VB.NET en als je foute code wilt schrijven in VB.NET dan moet je hard je best doen. Overzicht is namelijk iets waar ze in de interface goed rekening mee hebben gehouden. Properties is "the magic keyword" en je kan de prachtigste interfaces en controls en events maken zonder toetsenbord.
Voor wat betreft de kennis van VB6 gebruiken in VB.NET: ik heb het gevoel dat ik voor 2/3 opnieuw heb moeten beginnen want een hoop syntaxen, manier van benaderen en natuurlijk het hele aanroepen en gebruiken van funkties uit het .NET Framework gaat super.
Zodra ik iemand nog in VB6 zie "prutsen", roep ik altijd "kijk s een keer naar VB.NET want daar bespaar je een hoop tijd mee".
Iets wat overigens ook echt waar is, maar dat zullen velen met mij eens zijn. Eindelijk een echt OO en RAD product van microsoft waar alle VB-fans hun hart bij op kunnen halen.
Yep. Ik ben dik tevreden
Kunnen jullie hier inkomen?
http://voodoovb.dnsalias.net/phpBB/viewtopic.php?topic=397&forum=1&23
ben benieuwd
http://voodoovb.dnsalias.net/phpBB/viewtopic.php?topic=397&forum=1&23
ben benieuwd
Verwijderd
En ik denken dat VB traag isOp zaterdag 16 maart 2002 13:09 schreef 41.6C.6D.61.72 het volgende:
ben benieuwd
Veel dingen kun je goed optimizaliseren in VB, zo dat het best wel snel wordt. Had laatst iemand die moest een file met iets van 50.000 items in een textfile, in een flexgrid krijgen... zijn code deed het in 10 minuten, terwijl die van mij het onder de 4 seconden zat. (en precies het zelfde deed) Z'n code was niet dat slecht, maar gewoon niet goed geoptimaliseert... (check bijv. vbfibre.digitalrice.com voor wat goede methodes, met benchmarks... op dit moment is de site ff offline zo te zien..)
Maar gebruik je al .Net?
Maar gebruik je al .Net?
Ja ik denk dat veel VB6 programmeurs nog moeten wennen aan OO en daardoor onnodig veel objecten aanmaken / kopieren bij elke functie wat je performance vrij omlaag haalt.
Ik zou wel een verschil tussen een gemiddeld C# en VB.NET programma willen zien, volgens mij maakt dit namelijk bar weinig uit.
wel beetje hk-niveau zo die titel
Ik zou wel een verschil tussen een gemiddeld C# en VB.NET programma willen zien, volgens mij maakt dit namelijk bar weinig uit.
wel beetje hk-niveau zo die titel
Verwijderd
Ik ga denk ik niet overstappen naar VB.Net. Persoonlijk vindt ik c# veel prettiger en mooier. Op die f*ck ; na
.
Het enige voordeel van VB.Net is dat je bestaande code makkelijker kan porten, maar ook daarvan ben ik niet echt voorstander, omdat je dan nooit gebruik maakt van al het moois dat .Net te bieden heeft
.
Dus ik ga lekker c# hacken
Het enige voordeel van VB.Net is dat je bestaande code makkelijker kan porten, maar ook daarvan ben ik niet echt voorstander, omdat je dan nooit gebruik maakt van al het moois dat .Net te bieden heeft
Same hereOp zaterdag 16 maart 2002 15:45 schreef KoenM het volgende:
https://fgheysels.github.io/
Ik ben nu al een tijdje (sinds juli 2001) bezig met de beta 2 van VB .NET en het bevalt me wel.
Ik heb al wat simpele programma's gemaakt.
Het valt me trouwens op dat er best veel te vinden is over VB en ASP.NET. ASP.NET is echt cool.
Het valt me trouwens op dat er best veel te vinden is over VB en ASP.NET. ASP.NET is echt cool.
MacBook Pro (mid-2010) || 2.4 GHz Core 2 Duo || 2x2GB || 64 GB OCZ Vertex + 640GB Samsung HM641JI || Eizo S2232WE-BK || Bose Companion II
Verwijderd
Inderdaad, als oud VB-6'er wil je nog wel s terugvallen op de oude programmeer "stijl" waardoor je de performance omlaag haalt.
Nou moet ik zeggen dat ik in 3 weken tijd helemaal om ben en ik nu tegen de volgende uitdaging aan het hikken ben: VB.NET + Database (SQL 2000 / MSDE / Access DB).
Ik heb laatst een convertor gemaakt (kies bron en doel directory en ik maak van alle afbeeldingen een .jpg).
Als ik dit in VB6 zou moeten doen dan was ik nu nog bezig met coden en vooral ZOEKEN, in VB.NET ben ik 30 minuten bezig geweest omdat ik de GUI te leuk vind om mee te spelen voor de gebruiker.
Ik heb op mn werk nog een Visual Studio 6.0 installatie staan en als je na 3 weken VS.NET daar weer achter gaat zitten dan waan je je in de oertijd. Man o man wat is die IDE opeens lelijk en onoverzichtelijk!! En vooral: Waar zijn mn coole properties??
Completely Off Topic
Iemand hier al een applicatie geschreven voor zn iPaq Pocket PC? Daar schijnt een soort .NET Framework voor de te zijn:
Ook zijn er Mobile Internet Toolkits. Lees hier:
Nou moet ik zeggen dat ik in 3 weken tijd helemaal om ben en ik nu tegen de volgende uitdaging aan het hikken ben: VB.NET + Database (SQL 2000 / MSDE / Access DB).
Ik heb laatst een convertor gemaakt (kies bron en doel directory en ik maak van alle afbeeldingen een .jpg).
Als ik dit in VB6 zou moeten doen dan was ik nu nog bezig met coden en vooral ZOEKEN, in VB.NET ben ik 30 minuten bezig geweest omdat ik de GUI te leuk vind om mee te spelen voor de gebruiker.
Ik heb op mn werk nog een Visual Studio 6.0 installatie staan en als je na 3 weken VS.NET daar weer achter gaat zitten dan waan je je in de oertijd. Man o man wat is die IDE opeens lelijk en onoverzichtelijk!! En vooral: Waar zijn mn coole properties??
Completely Off Topic
Iemand hier al een applicatie geschreven voor zn iPaq Pocket PC? Daar schijnt een soort .NET Framework voor de te zijn:
Het is dus ideaal. Ik heb nu nog Embedded Visual Basic 3.0 voor mn Pocket PC maar ik kan nu dus leuk moven naar VS.NET en vanuit één IDE applicaties maken voor mn Desktop EN mn Pocket PC. Da's natuurlijk heel erg cool.NET Compact Framework
The .NET Compact Framework (CF) is by far the single most important announcement for developers focusing on devices. The .NET CF brings to device developers the ability to program with C# and VB.NET using the same toolset (Visual Studio .NET) as their desktop counterparts and establishes managed code as an important and viable device platform.
.NET CF is key in delivering on the promise of providing information at any time, at any place, on any device. The .NET CF follows the same tradition of Window CE by supporting only a subset of the .NET Framework functionality. Portions of the .NET Framework that make no sense on devices or were too resource-intensive are absent from the compact version of the .NET Framework, while at the same time new classes exclusive to devices are introduced. The .NET CF is positioned as a hardware-independent program execution environment for devices such as PDAs, set-top boxes, Web pads, and other embedded devices.
Some of the key elements of the .NET CF are:
The full architecture of the .NET Framework of the Common Language Runtime and managed code execution
Support for a variety of network protocols and XML Web Services
Runs a single managed code binary on any hardware, regardless of CPU type
Profiles for different device classes such as a Pocket PC or a mobile phone
Some of the items missing from the .NET CF are:
Framework classes specific to the desktop or servers such as ASP.NET
Remoting and serialization
COM interoperability
XPath and XSLT in the System.Xml
Ook zijn er Mobile Internet Toolkits. Lees hier:
En om het verhaal compleet te maken, hier is een prachtige link als je meer wilt weten over development voor de pocket pc: Microsoft .NET Compact FrameworkExtend the power of the Microsoft .NET Framework and Microsoft Visual Studio .NET to build mobile Web applications. The Microsoft Mobile Internet Toolkit contains server side technology that enables ASP.NET to deliver content to a wide variety of mobile devices. These devices include WML and cHTML cell phones, HTML pagers, and PDAs like the Pocket PC.
Instructions
misschien een beetje offtopic maar ik vroeg me af of VB.Net goed te doen is om mee te beginnen.. ik wil namelijk beginnen met programmeren en ik heb dus ook al een VB6 boek geleend. en ben al op pagina 10 (van de 500):P
maar is het nou verstandig om VB6 te leren en naderhand overstappen op .NET of kan ik net zo goed meteen beginnen met .NET ?
Trouwens is VB wel de taal om mee te beginnen ??
maar is het nou verstandig om VB6 te leren en naderhand overstappen op .NET of kan ik net zo goed meteen beginnen met .NET ?
Verwijderd
Het is denk ik beter nu meteen over te stappen.
Ben geen boekenverkoper en heb ook geen aandelen maar pak Beginning VB.NET van WROX
Beste boek wat ik tot nu toe gelezen heb als het gaat om VB.NET voor beginners. En beginners is met een korreltje zout.
Je staat er zelf van te kijken hoe snel je VB.NET kan leren!
Ben geen boekenverkoper en heb ook geen aandelen maar pak Beginning VB.NET van WROX
Beste boek wat ik tot nu toe gelezen heb als het gaat om VB.NET voor beginners. En beginners is met een korreltje zout.
Je staat er zelf van te kijken hoe snel je VB.NET kan leren!
Ik raad je aan om meteen VB.NET te gaan leren, want als je eerst vb 6 leert moet je die taal eerst weer afleren om VB.NET te gebruiken, dus ga meteen voor VB.NETOp maandag 18 maart 2002 00:02 schreef The System het volgende:
misschien een beetje offtopic maar ik vroeg me af of VB.Net goed te doen is om mee te beginnen.. ik wil namelijk beginnen met programmeren en ik heb dus ook al een VB6 boek geleend. en ben al op pagina 10 (van de 500):P
[MS Newbie]
Dus je hebt .Net en eigenlijk heb je daarbinnen een nieuwe versie van VB, een nieuwe versie van ASP en een echte nieuwe programmeertaal die ze C# gedoopt hebben? En C# lijkt in feite gewoon op Java, toch?
[/MS Newbie]
Dus je hebt .Net en eigenlijk heb je daarbinnen een nieuwe versie van VB, een nieuwe versie van ASP en een echte nieuwe programmeertaal die ze C# gedoopt hebben? En C# lijkt in feite gewoon op Java, toch?
[/MS Newbie]
Rustacean
Verwijderd
Helaas is dit nog niet publiekelijk beschibaarIemand hier al een applicatie geschreven voor zn iPaq Pocket PC? Daar schijnt een soort .NET Framework voor de te zijn:
Maar als iemand er toevallig al ervaring mee heeft: ik hoor het graag
Verwijderd
Ik heb het daargebruikte benchmark programmatje niet bekeken, maar het lijkt me sterk... Bij .Net is het wel zo dat er JIT (just in time) gecompileerd wordt. Het wil ook wel gebeuren dat de eerste keer het compileren (opstarten van de exe) langer duurt. Hoe vaker het programma gedraaid wordt, hoe sneller het gecompileerd wordt. Ik vraag me af of dat in de benchmark is meegenomen.Op zaterdag 16 maart 2002 13:09 schreef 41.6C.6D.61.72 het volgende:
Kunnen jullie hier inkomen?
ben benieuwd
Aan de andere kant: wie is er nog echt in performance geïnteresseerd. Als je het Framework al hebt geïnstalleerd heb je waarschijnlijk toch wel een snelle PC...
Verwijderd
Kleine correctie:Op maandag 18 maart 2002 10:04 schreef JeroenDega het volgende:
Aan de andere kant: wie is er nog echt in performance geïnteresseerd. Als je het Framework al hebt geïnstalleerd heb je waarschijnlijk toch wel een snelle PC...
Als je het Framework al hebt geïnstalleerd had je waarschijnlijk toch wel een snelle PC...
Hoewel vooral VS.Net je systeem grondig weet te vertragen maakt het framework je pc ook echt niet sneller
Verwijderd
offtopic:
Ik vroeg me al af waarom mijn DivX-jes de hik begonnen te vertonen!
Ik vroeg me al af waarom mijn DivX-jes de hik begonnen te vertonen!
Enne... waarom zou je 'Beginning VB.NET' kopen? Als je dan toch moet 'beginnen', begin dan met C#!
Je kunt beter geen tijd verliezen met eerst Visual Basic te leren. Het is beter dat je direct begint met C# (of VB.NET als je perse bij die lelijke VB syntax wilt blijven). C# en VB.NET zijn volledig OO, terwijl VB dat niet is.
Misschien nog een interessante link:
http://www.dotnetwire.com/frame_redirect.asp?newsid=921
Misschien nog een interessante link:
http://www.dotnetwire.com/frame_redirect.asp?newsid=921
dus ik kan het beste beginnen met VB.NET of C#
maar is het dan mogelijk om vanuit die 2 talen makkelijk andere talen te leren ? C# lijkt me dan beter want die schijn te lijken op c en java ?
/me System gaat eens een boek zoeken voor c#
maar is het dan mogelijk om vanuit die 2 talen makkelijk andere talen te leren ? C# lijkt me dan beter want die schijn te lijken op c en java ?
Verwijderd
Hmmm, nu ik vb6 wel aardig ken wou ik c++ gaan leren, maar zo te lezen moet dat .net zooitje ook wel wat zijn, nu weet ik het niet meer
Verwijderd
Ik ben ook al een tijdje bezig met VS.NET. En ik moet zeggen dat het een heleboel dingen veel eenvoudiger heeft gemaakt. Moest je vroeger in VB nog allerlei API's gebruiken om bijvoorbeeld op te vragen welke programma's er draaien, kan je nu met 4 regeltjes al die informatie ophalen. Dat scheelt een hoop tijd, je hoeft immers niet eerst de declaratie uit de API Text Viewer te halen (die bestaat volgens mij niet eens meer in VS.NET) en dan een beetje vogelen met de parameters totdat er uit komt wat je nodig hebt. Erg handig dus.
Wat ik ook erg handig vind is de geintegreerde IDE. 'k heb natuurlijk VB.NET, C#.NET en C++ geinstalleerd en ik heb gehoord dat er ook voor een reeks andere talen, inclusief scripting talen (Perl.NET bestaat ook geloof ik) plugins zijn waarmee je die talen kan schrijven binnen VS.NET. Erg handig dus als je met projectjes werkt waarin een heleboel verschillende talen verwerkt zitten.
Over de IDE in 't algemeen, die vind ik ook sterk verbeterd. De mogelijkheid om stukken code in te klappen is echt een uitkomst als je veel code geschreven hebt. Bovendien heb je een heleboel editors binnen VS.NET. Je kan vanuit VS.NET heel simpel een tabel maken in een database. Maar je kan ook net zo makkelijk HTML editen. Veel van deze dingen konden ook al in vorige versies, maar op de een of andere manier werkt het nu gewoon prettiger. Ook een handige functie is een soort klembord binnen VS.NET waarmee je snel stukken code kan verhuizen van de ene locatie naar een andere locatie zonder dat je de code verliest. Een hele reeks handige functies dus.
Wat ik wel een beetje mis, is de functie om VB.NET code te bewerken terwijl je het uitvoert. In VB6 gebruikte ik dit best vaak om even een MessageBox ergens tussen te zetten om te zien wat de waarde ergens van is. Dat kan dus niet meer in VB.NET omdat de code read-only is en eerst opnieuw gecompileerd moet worden. Gelukkig maken de Autos heel wat goed.
Wat betreft de talen. 'k ben eerst maar begonnen met VB.NET omdat ik eerst in VB6 programmeerde. 'k heb ook al wat stukjes C# code gehad en kon deze redelijk eenvoudig converteren naar een stukje VB.NET code, dus ik denk dat de overstap van VB.NET naar C# niet zo heel erg groot is. Moet alleen wel steeds op de ; letten
. C++ ga'k voorlopig maar niet meer aan beginnen. 'k denk dat die overstap een stuk groter is, en ik betwijfel of die taal nog veel gebruikt zal worden voor toekomstige Windows applicaties (dan heb ik het over programma's, geen spelletjes).
Al met al ben ik dus dik tevreden over .NET en VS.NET. 'k merk dat 't maken van een programma gewoon een stuk sneller gaat door gebruik te maken van 't .NET framework. 'k vind het echt een genot om er mee te werken.
.
Wat ik ook erg handig vind is de geintegreerde IDE. 'k heb natuurlijk VB.NET, C#.NET en C++ geinstalleerd en ik heb gehoord dat er ook voor een reeks andere talen, inclusief scripting talen (Perl.NET bestaat ook geloof ik) plugins zijn waarmee je die talen kan schrijven binnen VS.NET. Erg handig dus als je met projectjes werkt waarin een heleboel verschillende talen verwerkt zitten.
Over de IDE in 't algemeen, die vind ik ook sterk verbeterd. De mogelijkheid om stukken code in te klappen is echt een uitkomst als je veel code geschreven hebt. Bovendien heb je een heleboel editors binnen VS.NET. Je kan vanuit VS.NET heel simpel een tabel maken in een database. Maar je kan ook net zo makkelijk HTML editen. Veel van deze dingen konden ook al in vorige versies, maar op de een of andere manier werkt het nu gewoon prettiger. Ook een handige functie is een soort klembord binnen VS.NET waarmee je snel stukken code kan verhuizen van de ene locatie naar een andere locatie zonder dat je de code verliest. Een hele reeks handige functies dus.
Wat ik wel een beetje mis, is de functie om VB.NET code te bewerken terwijl je het uitvoert. In VB6 gebruikte ik dit best vaak om even een MessageBox ergens tussen te zetten om te zien wat de waarde ergens van is. Dat kan dus niet meer in VB.NET omdat de code read-only is en eerst opnieuw gecompileerd moet worden. Gelukkig maken de Autos heel wat goed.
Wat betreft de talen. 'k ben eerst maar begonnen met VB.NET omdat ik eerst in VB6 programmeerde. 'k heb ook al wat stukjes C# code gehad en kon deze redelijk eenvoudig converteren naar een stukje VB.NET code, dus ik denk dat de overstap van VB.NET naar C# niet zo heel erg groot is. Moet alleen wel steeds op de ; letten
Al met al ben ik dus dik tevreden over .NET en VS.NET. 'k merk dat 't maken van een programma gewoon een stuk sneller gaat door gebruik te maken van 't .NET framework. 'k vind het echt een genot om er mee te werken.
Verwijderd
Er is nog wel een API viewer voor .Net. Volgens mij is op www.gotdotnet.com wel een linkje te vindenOp maandag 18 maart 2002 17:08 schreef jmezach het volgende:
Dat scheelt een hoop tijd, je hoeft immers niet eerst de declaratie uit de API Text Viewer te halen (die bestaat volgens mij niet eens meer in VS.NET) en dan een beetje vogelen met de parameters totdat er uit komt wat je nodig hebt. Erg handig dus.
Verder ben ik het met je eens dat c++ voor .Net niet zoveel meer gebruikt zal gaan worden. Ze hebben de taal immers te grondig verne*kt om hem door de CLR te krijgen... Maar goed, ik zal er niet om rouwen
I
Als je al wat programmeer ervaring hebt, is dit wel een goed boek:Op maandag 18 maart 2002 16:40 schreef The System het volgende:
dus ik kan het beste beginnen met VB.NET of C#
http://www.wrox.com/ACON11.asp?WROXEMPTOKEN=366839ZhjkUeNXWXMwjxjlfsTR&ISBN=1861007043
Dat .NET zooitje zal zeer belangrijk worden voor Windows-ontwikkeling in de toekomst.Op maandag 18 maart 2002 16:45 schreef Lighteye het volgende:
Hmmm, nu ik vb6 wel aardig ken wou ik c++ gaan leren, maar zo te lezen moet dat .net zooitje ook wel wat zijn, nu weet ik het niet meer![]()
Je kunt ervan uitgaan dat alle Windows-applicaties (spellen, drivers en tijd-kritische applicaties buiten beschouwing gelaten) zullen gebruik maken van de .Net runtime. Om daar gebruik te kunnen vanmaken moeten die applicaties wel aan enkele voorwaarden voldoen.
Mbhv C++ (Visual C++.Net) kan je ook .net-compliant programma's schrijven, maar dit zal wel heel wat lastiger zijn dan mbhv C#. Gewoon omdat C++ zodanig aangepast is (uitgebreid met een hele hoop nieuwe keywords ed) terwijl C# een compleet nieuwe taal is die eigenlijk specifiek ontworpen is voor .Net. C# is eigenlijk de taal van .Net.
zelf wil ik ook aan C# beginnen, maar mijn interesses liggen niet echt bij applicaties, maar bij web-rotzooi. Vandaar dat ik het volgende boek heb besteld:
Beginning ASP.NET using C#
Eventueel wilde ik deze ook nog bestellen, maar die kon ik nog nergens vinden:
ASP.NET Website Programming: Problem - Design - Solution
Beginning ASP.NET using C#
Eventueel wilde ik deze ook nog bestellen, maar die kon ik nog nergens vinden:
ASP.NET Website Programming: Problem - Design - Solution
Ik programmeer nu in VB6 vooral Webclass DLL's.
in de VS .NET is dit vervangen door 'WebForms' heb ik ergens gelezen.
Ik denk dat ik ga overstappen op VS.NET, maar ik vraag me af of WebForms taalonafhankelijk zijn.. maw: kan ik een WebForm ook in C# schrijven, of is het nog steeds een VB aangelegenheid??
( * terabyte wilt VB afleren en overstappen op C#)
in de VS .NET is dit vervangen door 'WebForms' heb ik ergens gelezen.
Ik denk dat ik ga overstappen op VS.NET, maar ik vraag me af of WebForms taalonafhankelijk zijn.. maw: kan ik een WebForm ook in C# schrijven, of is het nog steeds een VB aangelegenheid??
( * terabyte wilt VB afleren en overstappen op C#)
Nee hoor, je kunt in C# gewoon je webforms schrijven; de verschillende .NET talen zijn qua functionaliteit precies hetzelfde, alleen de syntax verschilt.Op maandag 18 maart 2002 18:35 schreef terabyte het volgende:
kan ik een WebForm ook in C# schrijven, of is het nog steeds een VB aangelegenheid??
Inderdaad op een jaar of 2 zal alles we zo'n beetje onder de .NET runtime draaien, en dan heb je niet veel meer aan je vb6 apps, dus daarom raad ik iedereen die de overstap van 6 naar .NET moeilijk vind hem in ieder geval te maken, want ik denk dat er wel een zekere toekomst in .NET zitOp maandag 18 maart 2002 18:10 schreef whoami het volgende:
[..]
Dat .NET zooitje zal zeer belangrijk worden voor Windows-ontwikkeling in de toekomst.
Je kunt ervan uitgaan dat alle Windows-applicaties (spellen, drivers en tijd-kritische applicaties buiten beschouwing gelaten) zullen gebruik maken van de .Net runtime. Om daar gebruik te kunnen vanmaken moeten die applicaties wel aan enkele voorwaarden voldoen.
Mbhv C++ (Visual C++.Net) kan je ook .net-compliant programma's schrijven, maar dit zal wel heel wat lastiger zijn dan mbhv C#. Gewoon omdat C++ zodanig aangepast is (uitgebreid met een hele hoop nieuwe keywords ed) terwijl C# een compleet nieuwe taal is die eigenlijk specifiek ontworpen is voor .Net. C# is eigenlijk de taal van .Net.
OKOp maandag 18 maart 2002 18:41 schreef TlighT het volgende:
[..]
Nee hoor, je kunt in C# gewoon je webforms schrijven; de verschillende .NET talen zijn qua functionaliteit precies hetzelfde, alleen de syntax verschilt.

Dan weet ik genoeg.
Ik ga WebForms schrijven in C#.
Zijn er meer mensen die van VB6 naar C# zijn gegaan? Ervaringen: Moeilijk, makkelijk?
De oude applicaties die in VB6 ed geschreven zijn zullen dan ook wel nog gewoon draaiten hoor. Alleen zullen ze dan niet 'gemanaged' worden door de CLR.Op maandag 18 maart 2002 18:47 schreef infinity_master het volgende:
[..]
Inderdaad op een jaar of 2 zal alles we zo'n beetje onder de .NET runtime draaien, en dan heb je niet veel meer aan je vb6 apps
De overgang is het grootst als je nog geen ervaring hebt met OO-talen, maar die overgang is er altijd ongeacht welke .NET taal je kiest. Daarbij vergeleken is de overgang van een VB-syntax naar een C-syntax niet zo heel groot; het scheelt dan natuurlijk als je al ooit met een meer C-georienteerde syntax gewerkt hebt (java, php).Op maandag 18 maart 2002 18:58 schreef terabyte het volgende:
[..]
Zijn er meer mensen die van VB6 naar C# zijn gegaan? Ervaringen: Moeilijk, makkelijk?
Edit: het is mijn ervaring dat de meeste programmeurs die eenmaal een C(-achtige) syntax gewend zijn de VB-syntax verschrikkelijk vinden.
Totdat iedereen 'verlost' is van de Windows edities onder XP (of ook XP?) zodat iedereen de .NET runtimes heeft, ga ik niet echt beginnen met .NEt denk ik...
op dit moment betekend het dat een simpele calculator 20mb libraries nodig heeft, terwijl VB maar 1300kb was (sterk gecomprimeerd)
op dit moment betekend het dat een simpele calculator 20mb libraries nodig heeft, terwijl VB maar 1300kb was (sterk gecomprimeerd)
Tja, ik geloof dat veel mensen hier anders over denken.. En als iedereen nou maar leuk .NET apps gaat maken komen die CLR's ook vanzelf..Op maandag 18 maart 2002 21:22 schreef 41.6C.6D.61.72 het volgende:
Totdat iedereen 'verlost' is van de Windows edities onder XP (of ook XP?) zodat iedereen de .NET runtimes heeft, ga ik niet echt beginnen met .NEt denk ik...
Als we zo blijven denken dan kunnen we altijd wel achter blijven lopen.
En zodra die 20mb eenmaal gedownload is (wat veel mensen tegenwoordig kunnen) of in het OS meevervoerd wordt dan zijn de resulterende programma's geen 1300kb meer maar slechts 200kb, reken de winst die je daarmee boekt ook mee wanneer je meerdere apps gaat downloaden.Op maandag 18 maart 2002 21:22 schreef 41.6C.6D.61.72 het volgende:
Wie mijn advanced tools wil gebruiken moet maar wat moeite doen hoor
nope totaal geen prog ervaringOp maandag 18 maart 2002 18:06 schreef whoami het volgende:
[..]
Als je al wat programmeer ervaring hebt, is dit wel een goed boek:
http://www.wrox.com/ACON11.asp?WROXEMPTOKEN=366839ZhjkUeNXWXMwjxjlfsTR&ISBN=1861007043
misschien offtopic weer, maar wat is het grote verschil tussen c# en VB.net ? wat kun je met de een dat je met de ander niet kunt ? deze vraag geld eigenlijk voor alle programmeertalen, waarin verschillen deze talen qua functionaliteit en toepassingen? wel op een n00b niveau uitleggen anders snap ik het nog niet
Verwijderd
Het Verschil tussen de twee is puur en alleen de verschillende syntax. De reden dat MS gekozen heeft voor verschillende ontwikkelomgevingen is om programmeurs de vrijheid te geven hun eigen programmeertaal te gebruiken.Op maandag 18 maart 2002 23:31 schreef The System het volgende:
misschien offtopic weer, maar wat is het grote verschil tussen c# en VB.net ?
De compilatie van je software gebeurd om die reden dan ook in twee stappen. Eerst worden de verschillende syntaxen gelijkgetrokken tot een soort tussenniveau compilatie. Als dit gebeurd is wordt er doorgecompileerd naar assembly.
Dit heeft tot resultaat dat elke taal (VB.NET, C#, Perl.NET, etc) exact dezelfde functionaliteit heeft, immers, op het tussenniveau is er geen onderscheid meer tussen de verschillende ontwikkelomgevingen.
Oke, dat is de uitwerking. Maar wat is nou het verschil in programeren? ALs de uitwerking uiteindelijk hetzelfde is zou het verschil dus moeten zitten in de manier van programeren. In VB6 ging dat altijd razendsnel. Niet altijd even goed, maar wel snel.
Ik heb veel gedaan met VB6 en beviel me op zich wel. Maar ik vind bijvoorbeeld PHP veel logischer en begrijpelijker. (Niet dat je die twee kan vergelijken, maar toch...)
Maar wat is nou de reden dat ik zou moeten kiezen voor C# i.p.v. VB.Net of andersom.
Ik wil op een snelle manier, goede applicaties maken in een vriendelijke omgeving.
Ik heb veel gedaan met VB6 en beviel me op zich wel. Maar ik vind bijvoorbeeld PHP veel logischer en begrijpelijker. (Niet dat je die twee kan vergelijken, maar toch...)
Maar wat is nou de reden dat ik zou moeten kiezen voor C# i.p.v. VB.Net of andersom.
Ik wil op een snelle manier, goede applicaties maken in een vriendelijke omgeving.
C# is de primaire .net taal. Het grootste deel van het .net framework is in C# geschreven. C# is speciaal ontworpen voor .Net. Het is een nieuwe taal met .Net in gedachten. VB.NET is een aangepaste versie van VB.
kvinnut wel ok.. moet van mijn collega's aan de C#, maar wegens gebrek aan kennis maak ik nog steeds veel dingen in VB.Net....
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Verwijderd
Op school krijg ik nu ook programmeren en wel VB 6.0
nu hadden we dat boek vb 6.0 voor begineners, van academic service, en ik vond et zo leuk, ik had et boek in 7 dagen uit
ik wou nu eigenlijk vb 6.0 voor gevorderen kopen, ook van academic service.
maar nu ik van .net gehoord heb wil ik dat ook wel leren, moet ik nu weer beginnen met vb.net voor beginners, of kan ik wel vb.net voor gevorderden, omdat ik vb 6.0 voor beginners al gehad heb ??
nu hadden we dat boek vb 6.0 voor begineners, van academic service, en ik vond et zo leuk, ik had et boek in 7 dagen uit
maar nu ik van .net gehoord heb wil ik dat ook wel leren, moet ik nu weer beginnen met vb.net voor beginners, of kan ik wel vb.net voor gevorderden, omdat ik vb 6.0 voor beginners al gehad heb ??
VB.NET is heel anders dan VB. In tegenstelling tot VB is VB.NET nu wel Object Oriented. Ik denk dat, als je geen achtergrond hebt in OOP je niet zo makkelijk van VB naar VB.NET zult overstappen.Op dinsdag 19 maart 2002 17:29 schreef unknownjim het volgende:
Op school krijg ik nu ook programmeren en wel VB 6.0
nu hadden we dat boek vb 6.0 voor begineners, van academic service, en ik vond et zo leuk, ik had et boek in 7 dagen uit![]()
Infinity_Master : 't was een foutje van mijnentwege. Niets van aantrekken.
Dit is dus ook de reden dat ik mensen die nog niets van vb6 afweten en het willen leren vb.net aanraadt anders leer je jezelf eerst vb6 aan en vervolgens moet je weer opnieuw beginnen met vb.netOp dinsdag 19 maart 2002 17:32 schreef whoami het volgende:
[..]
VB.NET is heel anders dan VB. In tegenstelling tot VB is VB.NET nu wel Object Oriented. Ik denk dat, als je geen achtergrond hebt in OOP je niet zo makkelijk van VB naar VB.NET zult overstappen.
Infinity_Master : 't was een foutje van mijnentwege. Niets van aantrekken.
Lekker.. als je een multiplayer game gemaakt hebt...
http://64.23.12.52/Articles/Review_Vs_net_Dissasembly.txt
Eerste stuk is de source, tweede gedeelte is de disassembly ervan... Als hier niets tegen te doen is dan blijf ik weg van .NEt voor een tijd.
btw... geen wonder dat het langzaam is...geen enkele regel ASM. Is er geen manier om .NEt te compilen naar standalone ofzo??
Eerste stuk is de source, tweede gedeelte is de disassembly ervan... Als hier niets tegen te doen is dan blijf ik weg van .NEt voor een tijd.
btw... geen wonder dat het langzaam is...geen enkele regel ASM. Is er geen manier om .NEt te compilen naar standalone ofzo??
.Net code compileert naar IL (Intermediate Language). De CLR zorgt dan voor just in time compilation van IL naar native code.Op woensdag 20 maart 2002 09:57 schreef 41.6C.6D.61.72 het volgende:
Lekker.. als je een multiplayer game gemaakt hebt...
Het is een van de opzetten van .Net om niet direct naar native code te compileren, maar naar IL. Net zoals Java dat doet met hun byte-code.
Als er een CLR beschikbaar komt voor andere platformen, dan kan je uw programma's ook op dat platform draaien.
Performance?
Je kunt je code altijd nog als unmanged compileren
Syntax?
VB.NET is snel effectief/productief maar ziet er an snel rommelig uit. C# (CSharp) roeleert zwaar en zal de volgende grote taal worden. Ik adviseer, presentation logic in vb.net en de Business en Data Acces logic in C#. Tis trouwens nooit dom om iig een 2-tier applicatie te ontwerpen... liefst n-tier maar de meningen verschillen hierover.
.NET?
Baseclasses nog nooit zo uitgebreid gezien... denk nog even terug aan de Win32-API tijd -> Blah. Interoperability -> fijn voor mijn oude vertrouwde COM/COM+ componenten. Die wens ik pas te upgraden zodra ik geen mogelijkheden meer zie deze de functionaliteit te laten leveren die ik wil!
Visual Studio.NET?
Fantastische ontwikkelomgeving! Heeft nog enkele kleine problemen, maar al om al een super ontwikkelomgeving.
CLR?
Wat wil je platform onafhankelijk of vette performance? take you're pick... mocht je twijfelen dan compileer je je code toch gewoon unmanged met je eigen processor/platform instellingen. Niemand zegt dat je verplicht bent in de safe wereld van de CLR je applicaties te laten draaien! Is de discussie niet waard dacht ik. Anders ga ff relaxed lezen, want indien je dit niet ziet heb je je niet in .NET verdiept.
Toekomst?
.NET heeft een toekomst al is het alleen maar doordat MS de teugels in handen heeft. Tja Java... .NET heeft toch wel zijn charmes t.o.v. Java. Smaken verschillen en das maar goed ook anders zouden we ook geen Linux/FreeBSD etc kennen.
Ik?
.NET
C# / VB.NET
COM/COM+ -> MTS
.NET voelt net zo lekker aan als Delphi van mijn grote vriend Borland, dus ik ben over op de .NET wereld.
Je kunt je code altijd nog als unmanged compileren
Syntax?
VB.NET is snel effectief/productief maar ziet er an snel rommelig uit. C# (CSharp) roeleert zwaar en zal de volgende grote taal worden. Ik adviseer, presentation logic in vb.net en de Business en Data Acces logic in C#. Tis trouwens nooit dom om iig een 2-tier applicatie te ontwerpen... liefst n-tier maar de meningen verschillen hierover.
.NET?
Baseclasses nog nooit zo uitgebreid gezien... denk nog even terug aan de Win32-API tijd -> Blah. Interoperability -> fijn voor mijn oude vertrouwde COM/COM+ componenten. Die wens ik pas te upgraden zodra ik geen mogelijkheden meer zie deze de functionaliteit te laten leveren die ik wil!
Visual Studio.NET?
Fantastische ontwikkelomgeving! Heeft nog enkele kleine problemen, maar al om al een super ontwikkelomgeving.
CLR?
Wat wil je platform onafhankelijk of vette performance? take you're pick... mocht je twijfelen dan compileer je je code toch gewoon unmanged met je eigen processor/platform instellingen. Niemand zegt dat je verplicht bent in de safe wereld van de CLR je applicaties te laten draaien! Is de discussie niet waard dacht ik. Anders ga ff relaxed lezen, want indien je dit niet ziet heb je je niet in .NET verdiept.
Toekomst?
.NET heeft een toekomst al is het alleen maar doordat MS de teugels in handen heeft. Tja Java... .NET heeft toch wel zijn charmes t.o.v. Java. Smaken verschillen en das maar goed ook anders zouden we ook geen Linux/FreeBSD etc kennen.
Ik?
.NET
C# / VB.NET
COM/COM+ -> MTS
.NET voelt net zo lekker aan als Delphi van mijn grote vriend Borland, dus ik ben over op de .NET wereld.
Helemaal mee eens ms heeft de desktopmarkt al een dikke 15 jaar in handen en weet echt wel hoe ze dit zo moeten houdenOp woensdag 20 maart 2002 13:22 schreef paulgielens het volgende:
Toekomst?
Verwijderd
Op woensdag 20 maart 2002 16:32 schreef infinity_master het volgende:
[..]
Helemaal mee eens ms heeft de desktopmarkt al een dikke 15 jaar in handen en weet echt wel hoe ze dit zo moeten houden
Heb wellicht nog een nuttige bijdrage aan dit topic te leveren.
C# Unleashed, VB.NET Unleashed en ASP.NET Unleashed zijn top boeken voor de programmeurs met basis kennis. Goed leesbaar... veel voorbeelden en geschreven door iemand praktijk gericht met veel kennis van concurerende producten als Java, Delphi etc...
C# Unleashed, VB.NET Unleashed en ASP.NET Unleashed zijn top boeken voor de programmeurs met basis kennis. Goed leesbaar... veel voorbeelden en geschreven door iemand praktijk gericht met veel kennis van concurerende producten als Java, Delphi etc...
ik... ervaringen -> werkt gewoon zoals bij de voorgaande Visual Studio bundelsOp zondag 24 maart 2002 17:55 schreef infinity_master het volgende:
Ik wil ook wel eens weten wie er Sourcesafe gebruiken in combinatie met VB.NET?? Ervaringen?
sourcesafe icm visual studio 6 vond ik niet al te geweldig; sourcesafe doet wel wat het moet doen maar de integratie met vb6 was voor verbetering vatbaar. gelukkig hebben de mensjes van micrsoft dat ook ingezien; in visual studio.net is sourcesafe een stuk beter geintegreerd. gebruik het dagelijks en nog geen problemen mee gehad
jah sorry het is inderdaad ietsjes gebruiksvriendelijker geworden vanuit de IDE, indeed.
Jullie gebruiken allemaal sourcesafe 6 neem ik aan??
Of is er een nieuwere sourcesafe?
Want ik vin sourcesafe echt super relaxd werken op mijn werk
Sorry maar de kwaliteit van dit topic dwaalt af... kleine moeite om even te zoeken dat 6c de laatste versie is. En hoe de integratie van VSS in de nieuwe IDE van VS.NET is. Verder alles lijkt te werken naar behoren in VS.NET, wij gebruiken de gewone standaard 6.0b geloof ik geen idee trouwens...het werkt dus niet interessantOp maandag 25 maart 2002 08:12 schreef infinity_master het volgende:
Jullie gebruiken allemaal sourcesafe 6 neem ik aan??
KO heeft dit weekend .NET geinstalleerd
en vind het er goed uitzien
Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery
Ja das ook wel waar, maar de kwaliteit gaat er niet af als ik over een van de grote standaarden van het programmeren met Microsoft.NET (ik wijk wel iets af van VB.NET daarvoor pardon)Op maandag 25 maart 2002 12:57 schreef paulgielens het volgende:
[..]
Sorry maar de kwaliteit van dit topic dwaalt af... kleine moeite om even te zoeken dat 6c de laatste versie is. En hoe de integratie van VSS in de nieuwe IDE van VS.NET is. Verder alles lijkt te werken naar behoren in VS.NET, wij gebruiken de gewone standaard 6.0b geloof ik geen idee trouwens...het werkt dus niet interessant
IK begin VB.NET nu aardig door te krijgen, ik heb wat kleine appjes geschreven en moet zeggen dat het steeds beter gaat bevallen
Uhm, nogal logisch dat veel mensen niet meteen over stappen op .NET. Dit is vooral te wijten aan het feit dat de pro's nu pro af zijn aangezien .NET compleet verschillend is t.o.v. andere concepten. Verwacht dus niet te veel response op .NET gerelateerde topicsOp zondag 07 april 2002 11:22 schreef infinity_master het volgende:
Volgens mij bloedt dit topic een beetje dood,
heeft niemand ervaringen en/of problemen met VB.NET??
VB.NET... ik ben definitief op C# overgestapt voor hobby doeleinden. Helaas moet ik professioneel nogwel eens terugvallen op VB.NET
Hoezo vind je het "helaas" dat je vb.net moet gebruiken??Op zondag 07 april 2002 19:34 schreef paulgielens het volgende:
[..]
Uhm, nogal logisch dat veel mensen niet meteen over stappen op .NET. Dit is vooral te wijten aan het feit dat de pro's nu pro af zijn aangezien .NET compleet verschillend is t.o.v. andere concepten. Verwacht dus niet te veel response op .NET gerelateerde topics
VB.NET... ik ben definitief op C# overgestapt voor hobby doeleinden. Helaas moet ik professioneel nogwel eens terugvallen op VB.NET
Omdat mijn persoonlijke voorkeur uitgaat naar C#.Op zondag 07 april 2002 20:11 schreef infinity_master het volgende:
[..]
Hoezo vind je het "helaas" dat je vb.net moet gebruiken??
De overstap van VB naar VB.NET is een redelijk groot verschil. Als 'ervaren' programmeur (18 jaar in BASIC varianten) vond ik de overstap van een dergelijke grote dat ik zelf maar meteen overstapte naar C#. Klinkt vreemt? De overstap van Java (ook al weer 2 jaar ervaring) naar C# is kleiner dan van VB naar VB.NET.
Als programmeur moet ik ook zeggen dat de taal C# een mooie goed gestructureerde taal is met een hoop nieuwe features die ik in andere talen ook graag had gezien (zoals in Java).
Als programmeur moet ik ook zeggen dat de taal C# een mooie goed gestructureerde taal is met een hoop nieuwe features die ik in andere talen ook graag had gezien (zoals in Java).
Correct VB.NET is gewoon compleet anders (vooral doordat men afhankelijk is van de base-classes). Waarom zou je moeite doen om te migreren van VB naar VB.NET als er syntactisch geen voor/nadelen aan zitten. Dan kun je net zo goed C# leren en van de voordelen profiteren!Op maandag 08 april 2002 08:42 schreef KinkyClown het volgende:
De overstap van VB naar VB.NET is een redelijk groot verschil. Als 'ervaren' programmeur (18 jaar in BASIC varianten) vond ik de overstap van een dergelijke grote dat ik zelf maar meteen overstapte naar C#. Klinkt vreemt? De overstap van Java (ook al weer 2 jaar ervaring) naar C# is kleiner dan van VB naar VB.NET.
- Automatische documentatie
- Nette schone structuur (100% no code hacking wat in VB.NET nog wel eens voorkomt)
- etc
.NET's moedertaal is gewoon C# dus nogal logisch dat de voorkeur naar C# gaat. Helaas zijn veel bedrijven nogal VB minded wat zich doorzet in VB.NET. Ben ik ff blij dat Language interoperabiliteit 100% werkt in .NET. Nou nog iedereen weten te overtuigen
OK. Ik ben nu ook over op .NET
Ervaringen:
C#
het ziet er leuk uit, ik ben het nu aan het leren. Ik heb al een paar progjes geschreven (string parsen, dingen berekenen, etc). Het is nog erg wennen en ik ben weer helemaal newbie. Dus het is vooral veel zoekwerk en daardoor komt van programmeren weinig terecht.
ASP.NET
Geheel nieuw, ik kan er nog steeds niet aan wennen. Op een 1 of andere manier vind ik het chaotisch.
IHTTPModule en IHTTPhandlers zien er leuk uit, maar ik heb die dingen nog nooit aan de praat kunnen krijgen. Ik krijg de meest vage foutmeldingen.
ISAPI programming
Ik vind het jammer dat het nog steeds per se in C++ moet. (ik heb weinig/geen ervaring met C++ programmeren).
Verder is het me nog nooit gelukt om een ISAPI project werkende te krijgen, dus dat moet ik nog even uitzoeken.
Visual Studio IDE
Ziet er perfect uit. Werkt ook best prettig.
Zoals ik eerder al zei: ik ben nu weer helemaal newbie. Dus het duurt allemaal wat langer en soms heb ik gewoon geen zin meer in als iets niet lukt (voor die ihttpmodules). Of ik krijg gewoon hoofdpijn. Dat is het enige negatieve op dit moment.
Maar als ik alles eenmaal door heb, dan komt het allemaal wel weer goed. Hoop ik.
Ervaringen:
C#
het ziet er leuk uit, ik ben het nu aan het leren. Ik heb al een paar progjes geschreven (string parsen, dingen berekenen, etc). Het is nog erg wennen en ik ben weer helemaal newbie. Dus het is vooral veel zoekwerk en daardoor komt van programmeren weinig terecht.
ASP.NET
Geheel nieuw, ik kan er nog steeds niet aan wennen. Op een 1 of andere manier vind ik het chaotisch.
IHTTPModule en IHTTPhandlers zien er leuk uit, maar ik heb die dingen nog nooit aan de praat kunnen krijgen. Ik krijg de meest vage foutmeldingen.
ISAPI programming
Ik vind het jammer dat het nog steeds per se in C++ moet. (ik heb weinig/geen ervaring met C++ programmeren).
Verder is het me nog nooit gelukt om een ISAPI project werkende te krijgen, dus dat moet ik nog even uitzoeken.
Visual Studio IDE
Ziet er perfect uit. Werkt ook best prettig.
Zoals ik eerder al zei: ik ben nu weer helemaal newbie. Dus het duurt allemaal wat langer en soms heb ik gewoon geen zin meer in als iets niet lukt (voor die ihttpmodules). Of ik krijg gewoon hoofdpijn. Dat is het enige negatieve op dit moment.
Maar als ik alles eenmaal door heb, dan komt het allemaal wel weer goed. Hoop ik.
Verwijderd
Greetings Tweakers,
Ik ben een NEWBIE in programmeren, maar ik wil C# leren. Ik zie zoveel boeken voor beginners van Wrox en Samsplublishing enz. Wat is nou het “beste” boek wat ik kan kopen?
Mijn vraag is dan ook primaire gericht op mensen die de betreffende boeken hebben gelezen.
Maar elk ander advies/commentaar is ook welkom.
Ps. Als ik verkeerd/dubbel gepost heb mijn oprechte excuses vooraf!!
Ik ben een NEWBIE in programmeren, maar ik wil C# leren. Ik zie zoveel boeken voor beginners van Wrox en Samsplublishing enz. Wat is nou het “beste” boek wat ik kan kopen?
Mijn vraag is dan ook primaire gericht op mensen die de betreffende boeken hebben gelezen.
Maar elk ander advies/commentaar is ook welkom.
Ps. Als ik verkeerd/dubbel gepost heb mijn oprechte excuses vooraf!!
Hier zal wel wat tussen staan:
[rml][ /14 disc] Wat zijn _DE_ boeken om te hebben?[/rml]
[rml][ RFC FAQ] Boeken in de FAQ[/rml]
[rml][ /14 disc] Wat zijn _DE_ boeken om te hebben?[/rml]
[rml][ RFC FAQ] Boeken in de FAQ[/rml]
Pagina: 1