2 NIC's/ADSL Bestanden sturen onmogelijk????

Pagina: 1
Acties:

• PNutButtaBoy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05-2023

PNutButtaBoy

.: Is er nog vla? :.

Topicstarter
ik heb al een tijdje zitten zoeken naar mijn probleem. en wat ik uit alles op kan maken is het volgende:

omdat bij het sturen het ip adres 192.168.5.4 ipv mijn internet ip adres wordt meegestuurd, werkt het niet.

Poorten openzetten werkt dan dus ook niet. (ik heb het al geprobeerd) Want dan stuurt ie toch alsnog dat interne ip adres mee?

Ik kan over MSN wel naar pc2 in m'n netwerk sturen. En dat gaat ook nog is vet snel. Ik gebruik ook Sygate voor het delen.

Is er geen mogelijk om bv die andere NIC uit te zetten? Dat het netwerk ff uitstaat en 192.168.5.4 ook niet meer gebruikt wordt?

BvD

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 16 maart 2002 12:24 schreef PNutButtaBoy het volgende:
ik heb al een tijdje zitten zoeken naar mijn probleem. en wat ik uit alles op kan maken is het volgende:

omdat bij het sturen het ip adres 192.168.5.4 ipv mijn internet ip adres wordt meegestuurd, werkt het niet.

Poorten openzetten werkt dan dus ook niet. (ik heb het al geprobeerd) Want dan stuurt ie toch alsnog dat interne ip adres mee?

Ik kan over MSN wel naar pc2 in m'n netwerk sturen. En dat gaat ook nog is vet snel. Ik gebruik ook Sygate voor het delen.

Is er geen mogelijk om bv die andere NIC uit te zetten? Dat het netwerk ff uitstaat en 192.168.5.4 ook niet meer gebruikt wordt?

BvD
Kan je misschien even duidelijk uitleggen wat het probleem is ?
Je kan geen bestander sturen naar waar ... :?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• PNutButtaBoy

PNutButtaBoy

Topicstarter
gewoon int algemeen kan het niet. over msn niet, mirc niet, icq niet. maar met kazaa en ag bv wel :S

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 16 maart 2002 13:36 schreef PNutButtaBoy het volgende:
gewoon int algemeen kan het niet. over msn niet, mirc niet, icq niet. maar met kazaa en ag bv wel :S
Dan zal je wel in Het Grote Poortmappingsverhaal moeten zijn :P

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• PNutButtaBoy

PNutButtaBoy

Topicstarter
heb ik gechekt en geprobeert. (zie post hierboven) dat lost niet het probleem op. hij stuurt dan nog steeds het verkeerde ip mee...

• PNutButtaBoy

PNutButtaBoy

Topicstarter
iemand enig idee waar ik nog meer heen zou kunnen gaan met dit probleem??

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

MSN bestanden versturen via NAT server gaat niet werken, ligt aan het protocol.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:03

DarkSide

theres no place like ::1

Je stuurt altijd je interne ipadres zeg maar mee.
Bij de router (of dat nu NAT een proxy is of een anders programma zoals sygate) wordt dat ip adres gekoppeld aan je externe ipadres met een mapping naar jouw interne adres.
Als je dan wat terug krijgt wordt de mapping weer vertaald zodat hij bij de juiste zender aankomt.
Dit gebeurd wanneer je zit te surfen en wanneer je files wilt versturen. Het zou in mijn ogen toch echt te maken moeten hebben met je internetdeel programma, een firewall en de juise poorten open zetten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat iemand succesvol via een windows router bestanden met meerdere pc's heeft kunnen sturen.
Er zit maar 1 oplossing op, die dan ook meteen goed is:
Linux installeren en als extra kernel module ip_masq_mms installeren (niet ip_masq_msn dat is een achterhaalde directplay module, als je directplay wilt gebruiken, kan je beter ip_masq_dplay nemen).
Pagina: 1