veilig overklokken

Pagina: 1
Acties:

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
ik zag vandaag bij norrod dat ze daar de celron600 hebben voor f290, die leek me wel wat, ik vraag me alleen af tot hoever ik die veilig kan overklokken, zodat-ie nog steeds stabiel loopt, ik wil hem er namenlijk inzetten en dan gewoon weer de kast dichtschroeven en klaar zijn, ik hoef dus niet rond de 900 te zitten (ik wil wel een snelheid waarmee ik dvd en divx kan kijken zonder hollywood+ of zo, want dat gaat nu nog niet helemaal lekker met 233@266)

iemand suggesties?

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:36
als je niet je voltage tweakt en je koeling ok is, loop je geen gevaar.

• pianoman
ik bedoel eigenlijk:
wat zijn de mogelijke overkloksnelheden, want dan kan ik gewoon de eerste of tweede mogelijkheid gebruiken. Heb ik dan ook nog extra koeling nodig?

• pianoman
okee dan maak ik de vraag nog simpeler:
kan ik met een celeron 600 dvds en divxen afspelen?

Verwijderd

tuurlijk

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 september 2000 23:19 schreef the noise het volgende:
als je niet je voltage tweakt en je koeling ok is, loop je geen gevaar.[/quote]EEEHHH, meestal loopt je processor dan niet stabiel meer, er zijn uitzonderingen, maar ik betwijfel het.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:36
als 'ie niet meer stabiel loopt, ben je te ver, wat betreft het veilige gevoel dan.
zelf PII300@450 zonder voltage-verandering

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>veilig overklokken[/quote]bestaat niet dude!
je kan natuurlijk het risico beperken maar echt veilig zal het niet worden en ook met jouw veilige overclocken ben je je garantie kwijt.

GO FOR IT!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 11:42
600/66 = ong 9 = multiplier
je kunt het stabielst overklokken naar 100mhz FSB met dus een CPU speed van 9*100=900, de pci/agp speed veranderd dan niet. Anders kun je nog naar 95mhz FSB gaan 9*95=855, je pci en agp lopen dan wel iets langzamer dan normaal maar overall is het vaak toch sneller.

I’m not like the OTTERS

• pianoman
anders doe ik het gewoon zo dat ik hem eerst op 600 hou en even doorspaar voor de overclock zooi en zo. Als ik er later nog goede koeling op wil zetten, maakt het dan nog uit of ik nu de boxed of oem versie neem?

Verwijderd

Boxed : Je krijgt er een kewler bij en een paar jaar garantie.

OEM : alleen een chip.

Ze zeggen dat de boxed versie beter te oc-en is omdat ze van het midden van de wafer komen maar of dat waar is..........

Verwijderd

Ik heb een gedoosde (boxed) celly 2 633 en draait zeer koel op 902, rock stable met alleen xtra G-Orb (nog niet eens over de 35 graden met cpu-burn-prog

Verwijderd

Jongens, hij wil gewoon VEILIG overklokken!

Gewoon FSB op 75 MHz en geen voltage tweaken, dan draai je heeeel veilig op 681 MHz.

• pianoman
nou dat doen we dan maar, heb ik nog 1 vraagje, wat is dat inburnen precies (klinkt nogal eng) zitten daar nog risico's aan of zo?
Pagina: 1