php/apache install "1157 missing dll..."

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Ik heb onder Win98 een poging gedaan Apache en PHP te installeren, maar ik krijg een foutmelding: "One of the library files needed to run this application cannot be found", bij het starten van de php4apache.dll.

Oke, ik snap de foutmelding: php4apache.dll heeft nog een andere dll nodig om te kunnen werken. Na wat research kwam ik er achter dat het om de odbc32.dll gaat en die heeft op zijn beurt weer odbcint.dll nodig (blijkt).

Probleem is: ik heb die files niet onder Win98. Wel onder Win2k, maar die werken niet goed onder Win98 (blijkt).

Is er een oplossing voor dit probleem? Weet iemand waar ik die 2 dll files voor Win98 kan vinden (zoeken bij MS levert niet veel bijzonders op) of is er een mogelijkheid om odbc uit te zetten in php? "Note that MySQL and ODBC support is now built in, so no dll is needed for it." - Yeah, right! |:( :)

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoi, ik heb je topic op slot gezet.
Je vraag/topic is niet van dien aard dat het in Advanced Networking & Servers

geplaatst kan worden.
Ik raad je aan om de FAQ er eens op na te lezen;

<li> [topic=439409/1/50]
<li> [topic=439442/1/50]
<li> [topic=439616/1/50]

Quote uit de FAQ:
:? Ik heb apache op Win98 draaien, maarhij doettut niet!!

Tja .. helaas denken velen nog steeds dat iets wat een beetje vreemd is, ook meteen ANS

is.
Dat is dus NIET zo.
Apache is een webserver, zoals er vele anderen zijn.
Heb je dus een probleem met je webserver, plaats dan een topic in [forum=10]
Denk je toch dat je een zwaar geval hebt, die in ANS moet, leg dan duidelijk uit wat

het probleem is en wat de foutmelding is (of wat de logfile zegt).

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.