Kyro2 SE vraagjes!

Pagina: 1
Acties:

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Hello, had net op t.net het nieuwe hierover gelezen, ik ben best wel een kyro fan en heb zelf uiteraard de kyro2 (hercules 4500 64mb tv-out blabla) en had dus gelezen dat het enige dat echt verandert was dus de core snelheid omhoog geschroeft was, waarschijnlijk hebben ze de voltages gewoon verhoogt waardoor dit mogelijk was, anyway, mijn kyro2 draait al zonder deze mod op 195mhz (win2k) en presteerd uitstekend in de nieuwste games, zie mijn overige systeem in me sign, ook schijnt er iets verander te zijn in de driver voor deze SE kaart, namlijk software TnL, dat goed zou moeten werken dankzij een snelle CPU, voor mij geen prob dus, toch wat vraagjes,

stel dat ik deze kaart zou kopen,

en ik draai 3dmark2001se, zie ik dan bij me instellingen, "Software matige TNL" of ook echt "hardware TnL" ivm dat het eigenlijk software is, dit wil ikw eten omdat als ik deze kaart zou kopen eigenlijk er niets mee opschiet, uiteteraard ga ik eerst eens die drivers op mijn eigen kaart proberen, dmv te zoeken naar een kyro2SE bios en overmijnes heen te flashen, tja wel asap die mhz naar beneden schroeven (terug klokken) ofz elf in het bios filetje rommelen... :P

uiteraard ga ik deze SE kaart niet aanschaffen ivm met het feit dat ik met me kyro2 nog tevreden bent en het me een beetje te duur gaat worden, het is diej (voor mij dan) 5mhz meer, niet waard...

maar ik heb al even op powervr gekeken en kan daar nog geen drivers vinden (heb niet de ftp van powervr doorzocht, als je daar tenminste op zou kunnen komen)...

dus mocht er iemand zijn die ze vind, dan hoor ik het zo spoedig mogelijk, voor de rest vraag ik me af of er mensen zijn die wel deze kaart gaan aangschaffen, en dan zullen het waarschijnlijk mensen zijn die nog GEEN kyro2 hebben... in iedergeval zou het dan geen slechte aanwinst zijn !!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik denk dat software gefopt gaat worden met deze driver wat T&L betreft. De software denkt dat er hardware T&L aanwezig is, maar dit wordt alleen maar gesimuleerd. T&L opdrachten gaan lina recta naar de cpu. Ik denk dat DAT verder niet zo'n punt is. Op deze manier kan je met een Kyro 2 SE de nieuwe spellen (T&L only) ook meepakken. Ik hoop met je mee, dat er ook een T&L simulerende driver voor de Kyro2 komt of dat deze bruikbaar is met de nieuwe driver. Dan kan je ook nog van Unreal 2 genieten.

• Mister_X
huh? is unreal 2 TnL only? dat wist ik geeneens, misschien is het daarom ook de reden dat dit er is,

Misschien een erg dom idee van mij:

zou je dmv van software matige (driver) TnL een hardware matige TnL kunnen " versterken " ? in theorie lijkt het me moeten kunnen, ik bedoel, om zo'n software tnl ook nog eens bovenop een hardware matige tnl te gooien, dus dan krijg je theoretisch een DUAL TnL engine 1 op de vidkaart en 1 de CPU, ik weet niet of de CPU tnl (zoals die bij de kyro2 gaat worden) net zo snel is als een TNL van bv. de gf2, want het moet wel tegelijk lopen neem ik aan, ik bedoel een P700 en een P800 op een dual zal ook niet werken he!

• Mister_X
ik zie trouwens dat de kyro2 SE volledig DX8.1 ondersteunde, is het dan zo dat het ook een aantal test in 3dmark2001se wel zullen draaien (tegenover de kyro2 dat dus niet doet o mdat die DX7.0 is geloof ik)

Verwijderd

De Kyro 2 SE is een chinees van de kyro 2. Dus helemaal niet directx 8.1 compliant, hooguit compatible. Verder zullen er driver optimalisaties zijn.
To deliver optimal cost-performance KYRO II SE supports the new EnT&L driver technology which unites the advanced features of KYRO II SE with transform and lighting to provide superior performance to cost comparable solutions. EnT&L is optimized for KYRO II SE AGP 4X SBA operation and Implicit Guard Band Clipping.
Dit klinkt erg driverachtig. Blijkbaar sparen zo silicon uit en kunnen ze de sjippies goedkoper bakken...
Ze hadden een Kyro 3 moeten uitbrengen... niet een Kyro 2 SE. Nu moeten ze knokken tegen kaartjes die amper € 150,- kosten. (GF4MX440/460 en Radeon 7500)
Volgens mijn bronnen zou de kaart pas half April beschikbaar zijn als test sample :( Ik vraag me nu toch echt af waar ze mee bezig zijn. Op deze manier gooien ze wel hun eigen reputatie te grabbel.

• Mister_X
eerst maar even wachten tot de reviews denk, hij is wel 8.1 compatible incl dat pixel shader en de nieuwe openGL, er zitten ook extra hardware features in de chip zelf bijgebakken, dit blijkt uit een mailtje dat ik gestuurd had, daarom zal het niet mogelijk zijn de driver te gebruiken op een gewone kyro2, toch ga ik het proberen zodra die uit is >:)
Pagina: 1