Toon posts:

[FreeBSD] IPFW firewall script voor MXStream

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er mensen die een MXStream verbinding onder FreeBSD gebruiken (via PPTP) en daarvoor een IPFW firewall script hebben gemaakt?

Ik ben er zelf al de hele ochtend mee in de weer, maar het lukt me niet om het aan de praat te krijgen (alleen als ik alles toelaat: ifpw add pass all from any to any, dan werkt alles, maar dat is niet de bedoeling :) ) ..

Wie kan zijn / haar script posten? Zodat ik een basis heb om zelf uit te breiden. Bij voorbaat dank :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 11:24 schreef sPiNe het volgende:
Klik hier
Daar heb ik dus niks aan.

Situatie: FreeBSD server met 2 ethernetkaarten en ADSL ethernet modem. Aan de 2e kaart hangt een switch, met daaraan nog eens 6 clients.

Geen USB. Ik heb een IPFW firewall script nodig.

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Firewall scripts moet je zelf bouwen, die kan je niet zo even overnemen van anderen, aangezien iedereen weer andere eisen heeft. /etc/rc.firewall geeft je wel een clue, net als man ipfw.

Een packetfilter bouw je ongeveer zo:
Je gooit eerst alles dicht, als dat nog nodig is. Dan bouw je rules om lokaal verkeer door te laten, al dan niet netjes met keepstate. Dan bouw je rules die uitgaand verkeer keep-staten en inkomende packets checken tegen die states. Dan bouw je rules voor inkomende connecties voor bepaalde services, ook weer keepstate.

En dan ben je klaar :)

Zie ook freebsddiary.org en google.com.

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 12:43 schreef serkoon het volgende:
Zie ook freebsddiary.org en google.com.
En 'man ipfw' :)