Toon posts:

Machine boot niet na geheugenuitbreiding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net m'n Compaq Armada M700 uitgebreid met een Dane 256MB expansion module. De Bios ziet die uitbreiding netjes en vraagt me of die opgeslagen moet worden (ja dus). Na de volgende start (opslaan van bios = opnieuw starten) zou na het opnieuw laden van de bios win2k gestart moeten gaan worden, maar het beeld blijft zwart... |:(

Als ik in de bios ga kijken staat daar nu netjes dat er 320MB geheugen in zit, dus dat geheugen wordt blijkbaar wel herkend.

Is er nog een stap extra die ik uit moet voeren? De manual zegt er niets over... :?

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

Is dit geheugen van Compaq? Uit reacties weet ik dat Compaq moeilijk doet over niet orginele onderdelen. :r
En van zodra de kast is opengeweest alle garantie kwijt en zo voort. :r

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Probeer het eenz met "niet fast boot" aan ,dus dan duurt het opstarten langer omdat ie het geheugen meer onderzoekt.

Misschien werkt het :?

Verwijderd

Topicstarter
Fastboot deactivated:

teller loopt op tot 65536 KB OK.

Daarna de melding:

00000000 FB
164-Memory size error

:(

Volgens de site van Dane zou dit ook in een compaqje moeten werken, maar daar ga ik nu aan twijfelen...

Verwijderd

Haal het oude reepje er eens uit en verwissel deze met het nieuwe reepje. Reboot.
Als ie nu wel start dan ligt het niet aan de geheugenmodule. Plaats nu het oude reepje in het tweede gleufje. Als je machine nu niet boot, dan ligt het aan je geheugenslot en niet aan het geheugen.
Probeer maar eens wat!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 11:29 schreef C0ffee het volgende:
Haal het oude reepje er eens uit en verwissel deze met het nieuwe reepje. Reboot.
Als ie nu wel start dan ligt het niet aan de geheugenmodule. Plaats nu het oude reepje in het tweede gleufje. Als je machine nu niet boot, dan ligt het aan je geheugenslot en niet aan het geheugen.
Probeer maar eens wat!
Memory in ander vrije slot geprobeerd. Zelfde effect. Kan niet omwisselen met 64MB module, want die zit ergens op het mobo.

Verwijderd

Huh? Embedded geheugen??

Heb je BTW al gekeken naar de specificaties van je moederbord m.b.t. geheugen. Dat lijkt me interessanter dan wat Dane-Elec zegt, die willen immers gewoon zoveel mogelijk geheugen verkopen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 12:11 schreef quadraplex het volgende:
Huh? Embedded geheugen??

Heb je BTW al gekeken naar de specificaties van je moederbord m.b.t. geheugen. Dat lijkt me interessanter dan wat Dane-Elec zegt, die willen immers gewoon zoveel mogelijk geheugen verkopen.
Ehhh... had me wat vaag uitgedrukt :+
Niet vast op mobo, maar elders in de doos (niet bereikbaar zonder veel schroefwerk).

Compaq zegt uiteraard dat alleen Compaq memory werkt. Dane zegt dat hun product compact compliant is.

Verwijderd

Compaq wil bijna altijd ook compaq-geheugen, veel andere soorten slikt hij niet, ondanks dat sommige fabrikanten dat wel zeggen.

De fouten die je krijgt kunnen er ook op duiden dat je module (nou al) kapot is, dus je kan um met memtest ff testen of anders heb je er zeker nog wel garantie op, dus dan kan je hem daar laten testen en eventueel omruilen. Je kan hem zelf ook nog ff in een gewone machine testen, dan sta je niet voor l*l als t toch aan je compaq blijkt te liggen >:)

Verwijderd

kingston wil meestal wel werken met compaq , dit uit ervaring ;)

ps probeer eens een stukje van 128 MB?

Verwijderd

Dane-elec geheugen doet t niet altijd (dit ook uit ervaring, jammer genoeg) Had een 256-module en d8 dat hij kapot was, maar het lag aan de Compaq-machine :?

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Compaq kan heel moeilijk zijn, maar ik heb er zelf nog nooit last van gehad. Zoek eerst eens de specs van je mobo, het ligt zo goed als zeker niet aan je geheugen.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Verwijderd

Topicstarter
Memory erin = zwart beeld (of zonder quick boot: wel starten, maar zonder dat het extra memory herkend wordt)

Memory eruit = draaien zonder probleem (maar wel met slechts 64MB)

Ga nu maar kijken of ik het memory kan ruilen voor iets wat het wel doet :?

Verwijderd

Topicstarter
Compaq site:

Memory
One of the following:

1)
Standard 128 MB - 100MHz SDRAM (64MB down on board, 64MB slot one, second slot open)
Maximum 576 MB - 100MHz SDRAM

2) Mijn situatie
Standard 64 MB - 100MHz SDRAM (down on board, two slots open)
Maximum 576 MB - 100MHz SDRAM

NOTE: Due to the non-industry standard nature of some third-party memory modules, we strongly recommend using only Compaq branded memory modules to ensure compatibility.

Mijn D-E SP100-06432 is standaard geheugen en dus blijkbaar niet Compaq compatible :'(
Pagina: 1