Toon posts:

Vreemd Scanner Probleem (HP 5370c)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een, volgens mij, raar probleempje met mijn scanner.
Ik heb een USB Scanner en wel de HP 5370C en die wil ik installeren op mijn Microsoft Windows 2000Advanced Server. Waar stuit ik op.......
Het installeren gaat goed, ik heb volgens mij de laatste driver/software van HP gedownload alleen nu komt het. Wil ik mijn scanner benaderen via het HP-scan programma via het menu start dan krijg ik de foutmelding dat de scanner niet geinitialiseerd kan worden en er kan dus niet gescand worden. Driver probleem dacht ik..... Toen raakte ik per ongeluk de scan-button op de scanner and guess what..... hij scande gewoon. Vreemd, vreemd, vreemd......
Ik heb de kabel ook al verwisseld maar dat mocht ook niet baten.
Weet iemand waar dit door kan komen. Ik moet nl. wel via het menu kunnen scannen, mijn bedoeling is nl. om als dit werkt mijn WBT hierop aan te sluiten.

Graag hoor ik suggesties cq. oplossingen.

Groet,

Ritchie

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Heb ook zoiets weirds met een HP5100C scanner.
Heb de drivers geinstalleerd, en de W2k patch er overheen gedraait.
Als ik de HP Parallel Port Test start, dan kan hij geen scanner vinden, maar als ik via de scansoftware ga scannen werkt het wel.

Typisch een HP probleempje dus, icm W2k/NT5

And The Only One

Verwijderd

Zelfde gekheid hier met een HP 3300C scanner, ik geef de schuld eerder aan USB en het feit dat die scanner niet echt een aan en uit knoppie heeft maar zelf wel bepaald wanneer hij aan moet ...

<< USB wat moet je er mee >>

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 22:24

nimm2

.

ik heb met mijn 4470c scanner ook een probleem. via usb aangesloten en vaak doet ie 't gewoon niet. dan geeft windows een foutmelding en kan ik pas weer scannen als ik de pc opnieuw opstart

Verwijderd

Topicstarter
Maar het vreemde is dat bij het bij mij wel werkt alleen niet als je een scanopdracht geeft vanaf de pc. De 5370 heeft scan-buttons op de scanner zitten en als ik op zo'n button druk dan scant hij wel gewoon (via de HP Scansoftware) maar als ik dit progammaatje vanaf de pc opstart dan krijg ik meteen de melding dat de scanner niet geinitialiseerd kan worden. Vreemd toch.......
Dus ik hoeft niet te rebooten of zo alleen ik kan hem niet vanaf de pc opstarten. Ik snap er geen donder van......

Verwijderd

hey , ik heb het zelfde probleem gehad. als ik jou was zpou ik eff een nieuwe USB kabel kopen . ze zijn van HP erg fragiel . hij vindt hem wel enzo . maar als je iets wil doen doet hij nix meer. dn ligt het meestal aan de kabel. Ik heb namelijk in pc winkel gewerkt en toen had ik ook steeds dat probleem vandaar . mzzl dennis

Verwijderd

Topicstarter
Hi Dennis,

Helaas, ook al geprobeerd. Ik heb twee verschillende USB kabels geprobeerd maar allebei zonder succes. Hoe heb jij het opgelost, werkte een andere kabel bij jou wel ?????
Pagina: 1