Welke Scanner moet ik kopen ?

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik wil samen met m'n vader een nieuwe scanner kopen, die we nu hebben werkt niet onder XP.

Ik heb denk ik de voorkeur voor een HP, die heeft voor zover ik weet de beste kleuren.

De scanner moet een Dia Adapter (of hoe heet dat) hebben voor het scannen van dia's.

We willen er ongeveer 150 tot 200 euro aan uitgeven.

Beste tweakers, help mij :)

De HP ScanJet 4470 is dat wat ? of toch iets anders ?

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

Welke heb je nu?

De HP4200C werkt iig ook niet echt helemaal lekker onder XP/2000.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:51

Richard

Kuru Kuru Kururin

Heb op het werk 2x een HP 4470c staan, die werkt wel heel goed, ook met bijgeleverde Dia "geval". Prijs moet ik nog effe opzoeken maar viel wel mee dacht ik zo.

Edit: In de PW €164,- bij Dynabyte €179,95

20*350ZO45°

Verwijderd

HP SJ 4400 - € 136
HP SJ 4470 - € 181

;)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Norrod heeft em ook voor 179.50 :)

Ik ga daar denk ik voor, effe nog zitten bakkelijen over die 5470c met 2400 dpi maar die is gewoon té duur.

Dus de 4470x is goed en dia's scannen gaat ook mooi ?

Dan gaan we er voor *D

Verwijderd

Hmm. Heb nu al een paar matig tot slecht werkende HP-scanners gezien. Ik vind persoonlijk Canons mooier scannen, en de software (niet onderschatten) veel prettiger om mee te werken. Uitgebreide maar toch inzichtelijke instelmogelijkheden.

Hier staat een (niet zo kritische) test.

Als je naar het dia-adapter-test-verhaal kijkt en niet leest wat de reviewer zegt (die blaat iets van 'uitstekend' wat nergens op slaat; is zeker bang dat 'ie volgende keer geen spul meer krijgt :? ) maar wel de plaatjes checkt zul je zien dat het scannen van een negatief/dia met een flatbed uiterst dubieuze kwaliteit levert.

Als je negatief-scans echt wil gebruiken raad ik je ten sterkste af om je keuze voor een scanner van die optie te laten afhangen. Het is een gimmick, geen serieuze tool. Heroverweeg dat en koop dan liever een gebruikte negscanner (Minolta, Nikon etc.) van een fotograaf (Marktplaats of zo, er staan er heel veel). Met een flatbed kom je niet veel verder dan een hele nette thumbnail, de scherpte is (vind ik) dramatisch slecht.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39
Ik zou in iedergeval voor een HP gaan :). Ik heb er zelf ook een, er zit goeie scan software en hij is twain compatible! *D... Het is 4300C...

Verwijderd

epson heeft ook prima scanner

de epson perfection 1250 photo bijvoorbeeld
die heb ik laatst voor m'n opa gekocht, zit een dia en negatieven adapter bij... heb deze alleen nog niet getest!

scanner is uitstekend qua snelheid en kwaliteit en werkt prima onder winxp :)

m'n opa gebruikt de standaard programma's die erbij zitten, zogenaamd epson smartpanel en kan zich daar goed mee uit de voeten!!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 10:38 schreef frytzzz het volgende:
Hmm. Heb nu al een paar matig tot slecht werkende HP-scanners gezien. Ik vind persoonlijk Canons mooier scannen, en de software (niet onderschatten) veel prettiger om mee te werken. Uitgebreide maar toch inzichtelijke instelmogelijkheden.

Hier staat een (niet zo kritische) test.

Als je naar het dia-adapter-test-verhaal kijkt en niet leest wat de reviewer zegt (die blaat iets van 'uitstekend' wat nergens op slaat; is zeker bang dat 'ie volgende keer geen spul meer krijgt :? ) maar wel de plaatjes checkt zul je zien dat het scannen van een negatief/dia met een flatbed uiterst dubieuze kwaliteit levert.

Als je negatief-scans echt wil gebruiken raad ik je ten sterkste af om je keuze voor een scanner van die optie te laten afhangen. Het is een gimmick, geen serieuze tool. Heroverweeg dat en koop dan liever een gebruikte negscanner (Minolta, Nikon etc.) van een fotograaf (Marktplaats of zo, er staan er heel veel). Met een flatbed kom je niet veel verder dan een hele nette thumbnail, de scherpte is (vind ik) dramatisch slecht.
Maar ziet het er op een monitor full screen wel goed uit dan ?

Verwijderd

Ten eerste mogen dit soort vragen niet... dit soort topics worden altijd gesloten...

Maar anyway, wat willen jullie met deze scanner gaan doen, er is niet zomaar een beste voor het geld, dat hang totaal af voor wat voor doeleinden deze gebruikt gaat worden

• SjaakTrekhaak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 15:11
inderdaad de hp 4300c is een pracht scanner die ook dia's
scant en software is ook wel redelijk.

edit: je kunt natuurlijk alijd andere software gebruiken

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 10:45 schreef Eddo het volgende:
de epson perfection 1250 photo bijvoorbeeld
die heb ik laatst voor m'n opa gekocht, zit een dia en negatieven adapter bij... heb deze alleen nog niet getest!
Moet je hier eens kijken hoe een diascan met dat ding er uitziet. Schrik niet want de kwaliteit is om te huilen zo slecht. Heel groot plaatje overigens.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 10:49 schreef sjaaktrekhaak17 het volgende:
inderdaad de hp 4300c is een pracht scanner die ook dia's
scant en software is ook wel redelijk.

edit: je kunt natuurlijk alijd andere software gebruiken
4370c heeft een diascanner, die 4300 niet toch ?

Of houd je er zelf een lamp boven :)

Ik ga binnen nu en een uurtje weg naar NoRRoD in Zwolle om em op te halen :)

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 10:46 schreef FerryHeibrink het volgende:
Maar ziet het er op een monitor full screen wel goed uit dan ?
Nee. Ik weet natuurlijk niet wat jij 'goed' vindt en wat niet, maar ik vind dat dus echt belabberde kwaliteit. Die Epson (zie boven) is gewoon lachwekkend (snijdt ook nog eens een derde van je beeld af) en die
edit:
HP
is niet scherp.

Het is gewoon technisch niet mogelijk om met flatbed-hardware een goede doorzicht-scan te maken.

Bekijk die test, dan kan je het zelf beoordelen.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 10:59 schreef frytzzz het volgende:

[..]

Nee. Ik weet natuurlijk niet wat jij 'goed' vindt en wat niet, maar ik vind dat dus echt belabberde kwaliteit. Die Epson (zie boven) is gewoon lachwekkend (snijdt ook nog eens een derde van je beeld af) en die
edit:
HP
is niet scherp.

Het is gewoon technisch niet mogelijk om met flatbed-hardware een goede doorzicht-scan te maken.

Bekijk die test, dan kan je het zelf beoordelen.
Plaatjes van dia's wil ik gewoon hebben op ongeveer 1600x1200 (1600*1066)

Das voldoende aan resolutie. Moet wel lukken hoop ik.

Zal er natuurlijk niet zo goed uitzien als m'n Sony DSC-F707 maar moet er wel een béétje uitzien :)

Als het dan nog niet voldoende is moeten we er een keer een diascanner bijkopen.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:30
ik heb dus een canon n650u. Deze kan geen dia`s scannen, maar ik ben er dik tevreden mee. Alles zit er op (bijv. twain, software, stroom via usb kabel). Wat ik dus wil zeggen; kijk ook eens naar canon. Ze maken geen slechte scanners, en ze hebben ze ook met zo een dia geval.

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 11:10 schreef FerryHeibrink het volgende:
Plaatjes van dia's wil ik gewoon hebben op ongeveer 1600x1200 (1600*1066)

Das voldoende aan resolutie. Moet wel lukken hoop ik.
>:) hehe succes ermee :)

De resolutie is niet het probleem, de scherpte is een heel ander verhaal. Ben benieuwd naar je bevindingen. Post een pic! (Als het topic nog open is...)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 11:16 schreef frytzzz het volgende:

[..]

>:) hehe succes ermee :)

De resolutie is niet het probleem, de scherpte is een heel ander verhaal. Ben benieuwd naar je bevindingen. Post een pic! (Als het topic nog open is...)
Zal ik doen *D
Pagina: 1