Intel en AMD samen?

Pagina: 1
Acties:

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 11:53
Ik ben vandaag ff naar de vuilnisbeld geweest (oude comp spul zoeken :))(kheb een oude 268 gevonden, maar die is 'perongeluk' opgeblazen >:), ik had knopje van 230 watt naar 115 gedaan :P, schrok iig wel :)). Maar ik vond daar dus een 268 proc met dit erop:

[/quote]
[AMD logo]
AMD
N80L268-10/S
85OAXV4
(M) (C) INTEL 1982
[/quote]

vaag ofwat?

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:19
Design van Intel...gemaakt door AMD?

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

yep, lang geleden had intel ook al leveringproblemen en in die periode hebben ze diverse bedrijven, waaronder amd en cyrix, licenties verkocht om intel processoren te maken. ze hadden er alleen geen rekening mee gehouden dat die bedrijven de technische kennis die ze zo kregen zouden gaan gebruiken om zelf verbeterde versies van die cpu's te gaan bouwen.

Verwijderd

Ik denk eerder dat de architectuur van de AMD en Cyrix in die tijd afstamde van Intel, daar was toen zo'n rel om geweest, en dat er daarom mede Copyright INTEL opstaat sindsdien.
Intel wilde er toch geld voor zien...

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 11:53
whaha wat cool :)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tot en met de 486 heeft AMD in licentie gebouwd voor Intel (iig tot de 486DX2's). Alle AMD-486's zijn dus in feite gewoon Intels met een andere naam. Het ontwerp is van Intel. 40 Mhz processoren zijn ALTIJD AMD, Intel heeft nooit 40 Mhz-ers gemaakt. In feite is een 40 Mhz-machine een standaard overgeklokte 33-Mhz-er...

Het eerste échte AMD-ontwerp was de K5, die dus ook enorm is geflopt. Daarna namen ze NextGen over en zo ontstond de K6, die ook nogal zoog. Later kwamen de K6-2 en K6-3 die ietsjes beter waren. Verdere verloop moge bekend geacht worden.

Virussen? Scan ze hier!

• Apie!
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

AMD + Intel = AMTel?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Was AMD vroeger niet een onderdeel van Intel Inc?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik ben vandaag ff naar de vuilnisbeld geweest (oude comp spul zoeken )(kheb een oude 268 gevonden, maar die is 'perongeluk' opgeblazen , ik had knopje van 230 watt naar 115 gedaan , schrok iig wel ). Maar ik vond daar dus een 268 proc met dit erop:[/quote]Van 230 naar 115, daar blaas je hem dus niet mee op. En ik wist niet dat 268 bestonden, wel 286... :+
Pagina: 1