Moet Zeelandnet Kabelmodem direct op groene kabel?

Pagina: 1
Acties:

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 08:18
Ik moet bij iemand ervoor zorgen dat alles gereed is als ze volgende week zeelandnet komen installeren (trekken netwerkkabel etc.) Nu is het zo dat ze de pc boven hebben staan op hun slaapkamer.

Bovendien moet er ook een coaxkabel naar boven getrokken worden voor een tv op de slaapkamer.

Het leek mij dan het handigst om het modem boven te laten plaatsen. Anders moet er ook nog een netwerkkabel naar boven getrokken worden. Ik wil dan ook i.v.m. signaalverlies een dikke kwaliteitskabel naar boven trekken.

Doet zeelandnet moeilijk erover als ze het kabelmodem niet direct op de binnenkomende aansluiting mogen monteren? Deze zit nl. in de woonkamer en dan komt er daar een modem te hangen aan een muur. Is niet echt een mooie plek. Bovendien moeten er dan vanaf daar 2 kabels (Coax en UTP) naar boven getrokken worden.

Mijn ervaring met chello is dat je er makkelijk nog 15 meter kabel tussen kunt stoppen zonder problemen met het signaal. Dus het lijkt mij dat het in principe geen problemen op kan leveren.

Oh ja --> Zeelandnet is in weekend gesloten, dus bellen is niet mogelijk

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Modems zo dicht mogelijk bij de WCD plaatsen, zeer korte coax dus.
UTP geeft weinig tot geen verlies op lange afstanden, coax echter wel. Bovendien wordt coax slechter na verloop van jaren, ook al heb je dikke vette kabel.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

De modem MOET volgens mij op de groene kabel. Ik heb nu ADSL, maar daarvoor wou ik kabel aanvragen. Monteur kwam langs, zag de glimmend witte kabel die uit mijn muur kwam en was meteen weer vertrokken.. :'(

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 08:18
Er ligt nu ondertussen een dikke COAX-kabel van 4 meter naar de 1-e verdieping. Ik geloof niet dat het signaal nog zoveel afzwakt op die afstand. En als ze moeilijk doen dan sluiten ze het maar beneden aan, waarna ik het wel weer ombouw naar boven :)
Ik heb nu al bij 3 mensen het kabelmodem een meter of 6 verplaatst en geen van allen hebben problemen hiermee.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op zaterdag 16 maart 2002 12:46 schreef mmmuttley het volgende:
De modem MOET volgens mij op de groene kabel. Ik heb nu ADSL, maar daarvoor wou ik kabel aanvragen. Monteur kwam langs, zag de glimmend witte kabel die uit mijn muur kwam en was meteen weer vertrokken.. :'(
Dat slaat ook nergens op, alsof je aan de kleur van de kabel kan zien of het signaal goed is.
Als je in een flat woont helemaal bovenin dan ligt er ook meters coax tussen jou en alle bewoners onder je, daar sluiten ze die modem ook op aan.
Het hangt er maar net vanaf hoe sterk het signaal is wat de kabelmaatschappij naar jou stuurt.

Mijn eigen kabelmodem heeft een hele tijd op de eerste verdieping gestaan met coax ertussen, totdat ze met de wijkcentrale gingen kutten en toen was het signaal te zwak. Gevolg: extra UTP kabel naar boven ....

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 21:14
Kabel maatschappijen hebben het liefst dat de kabelmodem zo dicht mogelijk aan de ingang van de coax zit. Want des te langer de kabel des te meer verlies er is Of je moet overal versters tussen gooien, denk ik...
Ik heb zelf coax kabel (dikte 1 cm, kabel dan ;) ) naar boven gaan 15 m. Hier bij komt nog zeer goeie kwaliteit. Maar ik denk dat zeeland de kabelmodem beneden plaatst vanwege geen problemen met de rest...
Pagina: 1