Toon posts:

[php] Waar komt mijn bezoeker vandaan ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag de URL kunnen opvragen van de pagina waar een bezoeker vandaan komt. v.b. de bezoeker vind mijn site via Google. Nu vond ik wel het volgende

if ($HTTP_REFERER) {
$url = parse_url($HTTP_REFERER);
$heleurl = "$url[scheme]://$url[host]";
}

maar dit werkt niet, ik zie dan mijn eigen URL, terwijl ik toch van een ander site afkomstig ben.
Wie weet met welke PHP commando het wel kan.
Mijn provider heeft PHP4. thnx

Verwijderd

Ik gebruik altijd deze:

echo "http://{$HTTP_HOST}{$REQUEST_URI}";

of deze:

echo "$HTTP_SERVER_VARS['HTTP_REFERER']";

success ermee

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
error/warning on line ...
code:
1

binnen een string named arrays niet van quotes voorzien.
code:
1
2
3
echo "$HTTP_SERVER_VARS[HTTP_REFERER]";
of
echo $HTTP_SERVER_VARS['HTTP_REFERER'];

• gvtulder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-12-2024
Volgens mij licht het probleem niet bij de manier waarop je de variabele $HTTP_REFERER opvraagt. $HTTP_SERVER_VARS['HTTP_REFERER'] is volgens mij identiek aan echo "$HTTP_REFERER.

"http://{$HTTP_HOST}{$REQUEST_URI}"; zoals DiEana schrijft geeft niet de waarde van de referrer, maar de url van het script zelf.

$HTTP_REFERER is de variabele die je moet gebruiken. Die geeft de url die de browser als referrer heeft opgegeven. Die waarde kan wel vertroebeld worden, en dat is waarschijnlijk bij jou gebeurd. $HTTP_REFERER is namelijk alleen de url van bijv. Google op de eerste pagina die de bezoeker van jouw site ziet. Op de volgende pagina's, die hij bereikt via jouw pagina's, krijg je inderdaad een $HTTP_REFERER met een eigen url.

Misschien is dit niet de eerste pagina die je bezoeker van je site ziet. (Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, zorgt een Location:-header bij sommige browsers wel en bij andere weer niet voor een 'eigen' referrer.)

gvtulder.f2o.org

Verwijderd

Topicstarter
--------------------------------------------------------------------------------
Misschien is dit niet de eerste pagina die je bezoeker van je site ziet. (Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, zorgt een Location:-header bij sommige browsers wel en bij andere weer niet voor een 'eigen' referrer.)
--------------------------------------------------------------------------------

Ik maak gebruik van frames, er is me al geadviseerd om op de pagina te doen waar de frameset staat. Dat heb ik gedaan maar ook dan blijft mijn eigen url te zien.
Terwijl hitmatic.com wel aangeeft dat ik van een andere site afkomstig ben.

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 11:27 schreef Grum het volgende:
error/warning on line ...
code:
1

binnen een string named arrays niet van quotes voorzien.
code:
1
2
3
echo "$HTTP_SERVER_VARS[HTTP_REFERER]";
of
echo $HTTP_SERVER_VARS['HTTP_REFERER'];
Oops ja natuurlijk! ... was ook maar snel uit de losse hand geschud :)
Pagina: 1