Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Dus dat verschil in FSB zou ik kunnen opvangen door middel van overclocken. Is misschien toch de oplossing dan!
Trouwens heb idd net gezien dat de
(RC5) score maar liefst met 0,5 mkeys omhoog gaat!! Is dus wel een vershil in performance.
Trouwens heb idd net gezien dat de
Die Celeron is iets sneller, dat is buiten kijf. Alleen vraag ik me af in hoeverre je (of jouw ma) 't gaat merken; als de pc nu als erg traag wordt ervaren zal die Celeron 'm echt niet doen vliegen, en als alles er prima mee gedaan kan worden zal de Celeron naar mijn idee niet veel toevoegen.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
dat is zo, maarOp zaterdag 16 maart 2002 09:25 schreef RAID-0 het volgende:
Dus dat verschil in FSB zou ik kunnen opvangen door middel van overclocken. Is misschien toch de oplossing dan!
Trouwens heb idd net gezien dat de(RC5) score maar liefst met 0,5 mkeys omhoog gaat!! Is dus wel een vershil in performance.
Ik heb die celeron waar jij het over hebt, maar ik krijg hem niet hoger dan 600 @ 75 FSB...
Ik wil het toch even zeggen, maar door flashen is het bij mijn mobo in combinatie met een nieuwe convertor mogelijk om er een tualatin in te stoppen. Dus kijk toch nog een keer naar verder upgraden. Kan dat echt niet, jammer dan.
Dit zal iig een redelijke performance boost zijn denk ik, als ie op 600 kan draaien is ie bijna 2x zo snel...
Ik wil het toch even zeggen, maar door flashen is het bij mijn mobo in combinatie met een nieuwe convertor mogelijk om er een tualatin in te stoppen. Dus kijk toch nog een keer naar verder upgraden. Kan dat echt niet, jammer dan.
Dit zal iig een redelijke performance boost zijn denk ik, als ie op 600 kan draaien is ie bijna 2x zo snel...
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
Ok nou het probleem (langzaam in XP, veel laden van HD) is grotendeels opgelost verleden week toen ineens 256Mb pc133 vrijkwam van mijn oude systeempje (zie sig voor m'n nieuw sys). Ik wilde gewoon eens verder kijken wat ik nog verder kon veranderen om de performance nog wat hoger te krijgen. Oftewel een andere CPU, aangezien de HD al een 10G 7.500 toeren is.Op zaterdag 16 maart 2002 09:28 schreef Abbadon het volgende:
Die Celeron is iets sneller, dat is buiten kijf. Alleen vraag ik me af in hoeverre je (of jouw ma) 't gaat merken; als de pc nu als erg traag wordt ervaren zal die Celeron 'm echt niet doen vliegen, en als alles er prima mee gedaan kan worden zal de Celeron naar mijn idee niet veel toevoegen.
Nou om dan toch effuh terug te komen op het moederbord. Het is een Chaintech 6asv0 slot 1 met geluid en video onboard (Op zaterdag 16 maart 2002 09:32 schreef Paitor het volgende:
Ik heb die celeron waar jij het over hebt, maar ik krijg hem niet hoger dan 600 @ 75 FSB...
Verwijderd
wrom koop je dan geen celly op 100 mhz fsb je hebt denk ik toch een bx chipsjet dus die moet dat wel supporten
Verwijderd
daar heeft ie dus een coppermine bios voor nodig en het flashen wil dus niet....Op zaterdag 16 maart 2002 10:42 schreef mrneo911nl het volgende:
wrom koop je dan geen celly op 100 mhz fsb je hebt denk ik toch een bx chipsjet dus die moet dat wel supporten
Ik heb slechte ervaringen met het ombouwen mbv een slot-converter. Ik zou de PC van een kennis ombouwen van een PIII-500 naar een celly 950, maar het lukte gewoon niet. Het moederbord was een MSI 6163 (FC-PGA compatible) met de nieuwste bios. Ik heb 3 verschillende slotconverters gebruikt (waaronder de MSI-6905) maar geeneen werkte, zelfs niet met de celeron 500 PPGA die ik even van vriend even had geleend. Ook mijn eigen moederbord werkte met geen van de converters... Gelukkig kon ik de celeron weer kwijt en kreeg ik mijn geld terug voor de converters, maar ik waag me niet weer aan slotconverters...
Lag dat misschien niet meer aan ofwel gebrek aan Coppermine support, danwel dat je 6163 evt geen lage VCore kon leverenOp zaterdag 16 maart 2002 17:22 schreef Gabriel-LG het volgende:
Ik heb slechte ervaringen met het ombouwen mbv een slot-converter. Ik zou de PC van een kennis ombouwen van een PIII-500 naar een celly 950, maar het lukte gewoon niet. Het moederbord was een MSI 6163 (FC-PGA compatible) met de nieuwste bios. Ik heb 3 verschillende slotconverters gebruikt (waaronder de MSI-6905) maar geeneen werkte, zelfs niet met de celeron 500 PPGA die ik even van vriend even had geleend. Ook mijn eigen moederbord werkte met geen van de converters... Gelukkig kon ik de celeron weer kwijt en kreeg ik mijn geld terug voor de converters, maar ik waag me niet weer aan slotconverters...
Heb hier een P3-700@868 op een Aopen MX64 probleemloos draaien dmv een ABIT SlotketIII (en een Celeron 800 deed het ook)
Oslik blyat! Oslik!
Heb mij daar ooit helemaal gek naar gezocht voor mij oude 6ltm2 borje...was een LX chipset en die kon volgens mij tot 450mhz.Op zaterdag 16 maart 2002 09:42 schreef RAID-0 het volgende:
[..]
.........() en in het boekje staat dat er maximaal een PII 400 op kan!?! Op de site van Chaintech is niks te vinden ...........
edit
Nog even nagekeken...was 466
edit
Volgens mij is jouw borje een via chipset...verder geen idee wat deze aankunnen.Het boekje zal wel verouderd zijn. Zijn er geen bios updates geweest??????.
En kijk anders eens op onderstaande site, daar kun je per model de cpu compatibility zien:
http://www.chaintech.de/question/CPUCOMP.htm
De mijne staat er niet bij, maar als ik naar vergelijkende bordjes kijk dan zou het zelfs mogelijk zijn om een slot 1 PIII te installeren!?!? Hmm, zijn dus bijna niet te krijgen meer in die lage snelheden, wordt dus tweedehands kijken. Het moet dus een PIII slot 1 model zijn met een FSB van max 100mhz. De snelheid (multiplier) zelf zal niet veel uitmaken (volgens eerder posts hier op GoT).
Kon ik zo eentje maar gewoon eens van iemand proberen.....
Kon ik zo eentje maar gewoon eens van iemand proberen.....
Ik heb alles nagezocht, alles moest "theoretisch" kloppen, het mobo had coppermine support, corevoltages konden zo laag als 1.4V (for future processors), een coppermine supported bios etc. Alas, de celly 950 werkte niet, ik heb later als wijze van expiriment er een celly 500 PPGA op gezet (moest zelfs volgens het mobo boekje werkeen) dat werkte ook niet. Ik heb in totaal 3 verschillende slockets, 2 verschillende processoren en 2 verschillende BX mobo's met alle mogelijke combinaties geprobeerd, maar er kwam geen leven uitOp zaterdag 16 maart 2002 17:45 schreef dion_b het volgende:
[..]
Lag dat misschien niet meer aan ofwel gebrek aan Coppermine support, danwel dat je 6163 evt geen lage VCore kon leveren
Heb hier een P3-700@868 op een Aopen MX64 probleemloos draaien dmv een ABIT SlotketIII (en een Celeron 800 deed het ook)
Hmm, klinkt alsof je alles geprobeerd had. Dat zuigtOp zondag 17 maart 2002 14:39 schreef Gabriel-LG het volgende:
[..]
Ik heb alles nagezocht, alles moest "theoretisch" kloppen, het mobo had coppermine support, corevoltages konden zo laag als 1.4V (for future processors), een coppermine supported bios etc. Alas, de celly 950 werkte niet, ik heb later als wijze van expiriment er een celly 500 PPGA op gezet (moest zelfs volgens het mobo boekje werkeen) dat werkte ook niet. Ik heb in totaal 3 verschillende slockets, 2 verschillende processoren en 2 verschillende BX mobo's met alle mogelijke combinaties geprobeerd, maar er kwam geen leven uit
Oslik blyat! Oslik!
Had hetzelfde probleem met een PIII 650 op een Asusp3v133.Op zondag 17 maart 2002 14:39 schreef Gabriel-LG het volgende:
[..]
Ik heb alles nagezocht, alles moest "theoretisch" kloppen, het mobo had coppermine support, corevoltages konden zo laag als 1.4V (for future processors), een coppermine supported bios etc. Alas, de celly 950 werkte niet, ik heb later als wijze van expiriment er een celly 500 PPGA op gezet (moest zelfs volgens het mobo boekje werkeen) dat werkte ook niet. Ik heb in totaal 3 verschillende slockets, 2 verschillende processoren en 2 verschillende BX mobo's met alle mogelijke combinaties geprobeerd, maar er kwam geen leven uit
Allen een orginele asus370-133 en een msi 6905 wilden werken.
Mijn Celly 1000 draait met een nonameslotket op een Aopen AX6BC zonder probs
I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800
Zit er in het hier gevraagde mobo geen via chipset????Op zondag 17 maart 2002 14:39 schreef Gabriel-LG het volgende:
[..]
.......... Ik heb in totaal 3 verschillende slockets, 2 verschillende processoren en 2 verschillende BX mobo's met alle mogelijke combinaties geprobeerd, maar er kwam geen leven uit
Pagina: 1