[Unlock] Het risico bij kortsluiting?

Pagina: 1
Acties:

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik had een vraag: Ik wil mijn duron met potlood strepen gaan unlocken. Ik heb hierover al een paar aardige guides gevonden, maar nergens word bij het bespreken van het risico echt in details getreden.

Nu wil ik natuurlijk wel weten wat er gebeurd al ik perongelijk (ben ik niet van plan :P) met wat 'gemorste' grafiet een L1 brug kruislings verbind? kortsluiting ja, maar wat is hiervan het verdere effect?

Verwijderd

/me is ook benieuwd.

Verwijderd

/me denkt dat je proc het dan niet meer doet ?
[edit]
kortsluiting is nooit al te best voor apparaten, en vooral niet voor van die gevoelige dingen als een proc. Ook zit er nix van een zekering ofzow op (nog nooit gezien iig ;) )

• Vlabakje90
  • Niet online
dus hij brand door? dat ontmoedigd me weer... ;(

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:40
Een duron met een pootlood unlocken is niet zo moeilijk hoor. Als je die guides goed volgt en het secuur doet dat kan er maar heeel weinig fout gaan

Wèh zedde gij??

Verwijderd

gewwoon goed opletten en dan moet t lukke

Verwijderd

ik deed het zonder guide en het ging perfect
simpel |||| thats it ;)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat maakt niks uit hoor. Alleen is ie dan niet unlocked. Ik heb nl mijn L1 bruggen per ongeluk met AS verbonden.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Vlabakje90
  • Niet online
bedankt voor jullie reactie's ik ben nog in overweging om te gaan unlocken...

Als er iemand nog iets toe te voegen heeft doe dat alstjeblieft!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 16 maart 2002 11:29 schreef Vlabakje90 het volgende:
bedankt voor jullie reactie's ik ben nog in overweging om te gaan unlocken...

Als er iemand nog iets toe te voegen heeft doe dat alstjeblieft!
Ja, PICS als het fout gaat :P

Verwijderd

Nou geloof van mij, er gebeurd helemaal niets, alleen pakt hij hem dan niet, dus kan je hem er weer uitslopen, gummen en opnieuw beginnen, heb ik zelf dus ook al ervaring mee, omdat ik geen stiftjes meer had voor mijn vulpotlood, en het dus gewoon met zo'n grof potlood had gedaan.. Wat dus eerst 2 keer fout ging, volgens mij begon het zaakie wel te piepen, maar dat weet ik niet eens zeker, in ieder geval gebeurd er niets, je start gewoon pc op, doet hij niet, gelijk uit zetten, gummen en opnieuw proberen... Overigens koop dus gewoon een vulpotlood, met een gewone is het niet te doen, of je moet wel een puntenslijper hebben, en het niet doen met een mes, zoals ik, ok geef toe was een beetje aan het kloten....

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

He Vlabakje, ben jij van het Gameparty forum?

iStockphoto

Verwijderd

Ik heb het met zilverlijm gedaan. Dat kost je wel wat euro's maar je kunt er honderden processors mee doen. Gewoon met een speld/kleine kwast aanbrengen. ff laten drogen en dan met een vergrootglas kijken of het gelukt is. Mocht er kortsluiting zijn kun je het simpelweg wegschrapen met een scherp mesje.
Zilverlijm werkt veel beter aangezien ik vaak genoeg gehoord heb dat bepaalde multipliers niet werken na het unlocken met een potlood.
Wil je wel unlocken met potlood neem dan alle potloden die je in huis kan vinden. Zet met allemaal een even grote sctreep(en) op een blaadje van ongeveer max 1cm lang (wel een dikke laag). Meet nu op welke de minste weerstand heeft. Werkte bij mij ook, nadat de eerste potlood te weinig weerstand gaf.
Wil je echt niet te veel risico's nemen kun je ook stikkers bestellen die je over de L1 bruggen kan plakken. Die kosten ook nog aardig wat.

Welke processor heb je het trouwens over? een TB kan simpel unlocked worden, maar een XP is een ander verhaal. Daar moet je eerst tussen de L1 bruggen de gaatjs opvullen met bijv superlijm. Daarna MOET je met zilverlijm oid gaan unlocken. Een XP heeft een zeer lage weerstand nodig, de TB werkt al bij 1000 ohm weerstand, die heeft de XP geloof ik zowieso al. Een geleidende zilverpen (voor bijv reparaties van printplaten) zou ook werken.

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ik heb de eerste keer ook perongelijk verkeerd gedaan.. kon gewoon bepaalde multipliers niet pakken of bv 7 werd 8 volt.. daarna gum gepakt alles er af gehaalt, en opnieuw GOED ingekleurd.. klaar is kees :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Vlabakje90
  • Niet online
Op zaterdag 16 maart 2002 12:56 schreef BlizzarD het volgende:
He Vlabakje, ben jij van het Gameparty forum?
Nee, ik ben vlabakje90, niet vlabakje :P (dat is een ander)

• Vlabakje90
  • Niet online
Op zaterdag 16 maart 2002 13:32 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
[...]

Welke processor heb je het trouwens over? een TB kan simpel unlocked worden, maar een XP is een ander verhaal. Daar moet je eerst tussen de L1 bruggen de gaatjs opvullen met bijv superlijm. Daarna MOET je met zilverlijm oid gaan unlocken. Een XP heeft een zeer lage weerstand nodig, de TB werkt al bij 1000 ohm weerstand, die heeft de XP geloof ik zowieso al. Een geleidende zilverpen (voor bijv reparaties van printplaten) zou ook werken.
thnx voor al je info, het ging om een duron. Kan het bij een duron gewoon met een vulpotlood?

Verwijderd

Ja, heel eenvoudig netjes volgens gebruiksaanwijzing de 4 stipjes verbinden en klaar is kees....
Pagina: 1