Toon posts:

Abit BE6_2 bios hot rod 66 flash&IDE probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier van een vriend een Abit mobootje liggen een BE6II een slot1 bx bordje dus.
Er is middels een converter een P3 coppermine 600 mhz op.Nu doet zich het volgende probleem voor er valt niet of nauwelijks van CD-rom te booten.
Het gaat af en toe via de secundairy IDE aansluiting met een plextor writer met een cdrom speler gaat het niet.
Als in dit geval XP geinstaleerd is loopt het een weekje goed dan houd alles op kan je niet meer opstarten en krijg je de melding dat er een boot`iets`Unmountable zou zijn de harde schijf is reeds vervangen.Ook zijn er verschillende Bios versies en instelingen geprobeert.Er wordt ook erg slecht soms wel soms niet IDE devices gedetecteerd bij het opstarten Als je er een harde schijf aanhangt wordt ie wel direct gedetecteerd.
Nu denk ik aan een controller conflict en een slechte werking van de Onboard HotRod 66 (higpoint 366)controller.
Ik zou hier graag andere drivers van proberen maar alle HP drivers zijn Bios gerelateerd.
IK heb verschillende manieren geprobeert om de BIOS van de controller te flashen maar dit lukt niet.

Ik heb zowel de Abit als de Highpoint sites geraadpleegd.
Wie weet hoe dat moet en of heeft hier ervaringen mee.

Aub geen tips over wat er beter gekocht had kunnen worden.

Verwijderd

Zoek eens met google op BEH70128 dan krijg je 2 site's met een versie 70 bios met daarin gebakken de 128 beta driver voor de hpt controler. Daarnaast moet je dan in windows de driver nog installeren.
Op deze site staat ook de 1.30 beta driver voor windowsXp.

Nu zul je wel denken da's een beetje een vaag adres voor een bios, want hij is niet op de Abit site te vinden. Maar ik heb zelf vorige week deze bios geflashed omdat ik een maxtor hdd had die niet herkent werd, en hij m'n pc'tje loopt prima.:)

Let even op als je een bootdisk voor het flashen maakt
zet op die boot disk alleen IO.SYS MSDOS.SYS en COMMAND.COM en de bestanden ABIT.FAE en de bios bin file BEH70128.BIN
Flash je bios door ABIT.FAE op te starten.

Ik hoop dat je er iets mee opschiet.

Succes!

Ps. ik heb dus een P3 800MHz op m'n mobo zitten.

edit: ik zag dat je de site van highpoint al had gevonden

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de XU versie erin geflasht ook met de 128 bios en drivers van deHP366.Maar het maakt allemaal niets uit waarschijnlijk is er dus een bus probleem/defect.
De plextor op de secundaire IDE wordt nu niet meer herkend.Dit mobo werkt prima als je alleen maar harde schijven aan de IDE aansluitingen hangt.Het is dus echt een probleem geworden.

Niemand nog suggesties.