internet op 386sx33

Pagina: 1
Acties:

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:52
geachte tweakers,

ik ben hier nog niet zo bekend dus mijn excuses mocht ik nu op het verkeerde forum zit.

maargoed ter modduh/bouwu

ik heb een oude 386 mobo compleet met 4mb simmetjes
met videokaartje en netkaartje meende 3c509 alleen utp 10mbit + hddtje (100mb)

pc heb ik ingebouwd in houten kastje (gemod) maar ik wil internetten via het netwerk en ik weet dat deze pc het wel kan .

kunnen jullie me misschien helpen?? alvast bedankt

mijn complimenten trouwens voor jullie casemods
het enige casemodje wat ik gedaan heb is fan in zijkant van m'n 400mhz gebouwd

maar alvast bedankt

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het kan vast wel, maar zeeer sloom.
Je kan ten eerste al niet fatsoenlijk windows 95 of hoger erop draaien wat betekent dat je met windows 3.11 moet gaan werken. Voor win 3.11 zul je alleen nog oude browsers vinden die nieuwe standaarden niet ondersteunen waardoor je op een boel pagina's al niet kunt komen.

Dus ik raad het af :)

Dit hoort btw niet in OCM

• shure-fan
ik weet dat het wel kan via win3.11 met een speciale browser genaamd apachne (van een sjechse site geplukt heb ik 8uren voor achter dit ding gezeten)

de browser is er dus nu nog de rest.....:)

Verwijderd

Is het niet aRachne ?? Een text-only browser voor DOS??

Tjah ik raad je toch eerder aan er een kleine Linux distro (single floppy oid) erop te gooien en met Lynx te surfen... Zal een heel pak vlotter gaan dan die Windows 3.11 zoals reeds eerder vernoemd...

Verwijderd

Internetten kan wel, maar beperkt..

Windows 95 werkt pas als je 8MB erin stopt, en dan nog, je ziet de vensters renderen....

Windows 3.11 met WinSocks update zou al heel wat zijn.

Arachne (niet alleen tekst, ook plaatjes in tegenstelling wat eerder beweerd werd) is voor DOS, dus moet je ook nog een TCP/IP stack werkend hebben onder DOS voordat Arachne werkt. Lynx, een text-only alternatief voor Arachne idem.

Alternatief kan je de 386 ook inzetten als Router/Firewall/Mailserver -> FreeSCO, Minux en andere mini-Linux distro's.

Je zegt dat je 4MB modules hebt, maar bedoel je dan 4MB per stuk, of 4MB in totaal? De meeste 386 bordjes ondersteunen maximaal 8 modules, dus 4MB modules komt dan uit op maximaal 32MByte. Voor Windows (met 386/486) geldt: hoe meer, hoe beter.

Afhankelijk van je mobo kan je ook nog het kristal eruit solderen en vervangen voor een kristalvoetje zodat je kan experimenteren met overclocken.

Ik heb ook nog enkele 486 mobo's liggen, waar Win95 iets makkelijker op draait.

Kortom: je hoeft je deze week niet te vervelen :)

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

moet kunnen idd.... Je kunt trouwens het kristal lossolderen en hem op 40 mhz laten draaien :9

Verwijderd

denk ook eens aan linux varianten :) die draaien beter op lagere mhz'en ....

Verwijderd

je zou ook kunnen connecten p een andere pc op t netwerk via terminal services...
moet volgens mij wel werken, dan gebruik je gewoon de functies van die andere computer..., en heb je (dacht k) geen last van de "sloomheid" van die andere :)

Verwijderd

dos met arachne >:)

Verwijderd

wordt nix ik werd al gek van de laad tijden toen ik op een amd 120mhz 16mb moest i neten

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:05
>> [forum=19].

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 16 maart 2002 04:18 schreef euss het volgende:
Internetten kan wel, maar beperkt..

Windows 95 werkt pas als je 8MB erin stopt, en dan nog, je ziet de vensters renderen....

Windows 3.11 met WinSocks update zou al heel wat zijn.

Arachne (niet alleen tekst, ook plaatjes in tegenstelling wat eerder beweerd werd) is voor DOS, dus moet je ook nog een TCP/IP stack werkend hebben onder DOS voordat Arachne werkt. Lynx, een text-only alternatief voor Arachne idem.

Alternatief kan je de 386 ook inzetten als Router/Firewall/Mailserver -> FreeSCO, Minux en andere mini-Linux distro's.

Je zegt dat je 4MB modules hebt, maar bedoel je dan 4MB per stuk, of 4MB in totaal? De meeste 386 bordjes ondersteunen maximaal 8 modules, dus 4MB modules komt dan uit op maximaal 32MByte. Voor Windows (met 386/486) geldt: hoe meer, hoe beter.

Afhankelijk van je mobo kan je ook nog het kristal eruit solderen en vervangen voor een kristalvoetje zodat je kan experimenteren met overclocken.

Ik heb ook nog enkele 486 mobo's liggen, waar Win95 iets makkelijker op draait.

Kortom: je hoeft je deze week niet te vervelen :)
[mierenneukemode]
Tis een 386sx met dus 24bits geheugenbus en max 16Mb geheugen :)
[/mierenneukemode]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:26

Killjoy

Klingon lawn products

Op zich zou je kunnen proberen er meer geheugen in te prikken. Probleem is volgens mij wel dat veel van die SX borden slechts 2 geheugenbanken hadden met ieder twee slots. 4 MB zou dan het maximum zijn als je met de normale 30 pins 1MB modules werkt.

Mocht je er wel 8 MB in kunnen prikken, dan kan je overwegen om Win95A (de 1e versie, dus niet de OSR2 versie) te installeren. Dat draait nog best aardig, weet ik uit ervaring. Je hebt aan een 100 MB HDD voldoende. Installeer daarna Opera; dat draait beter dan Inet Exploiter.

Bij 4 MB is win 3.11 toch eerder aan te bevelen. Zelfs win95a draait slecht op een dergelijke configuratie.

Ps. overclocken heeft niet zoveel zin in deze situatie. Geheugenuitbreiding en optimalisatie heeft meer invloed op de performance van het systeem. (Dat noemen zo ook wel tweaken :) )

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Verwijderd

er waren toch vroeger ook een paar browsers in dos ?

Misschien kan je er een shareware versie van vinden met goegel

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zaterdag 16 maart 2002 18:01 schreef RBerm het volgende:
er waren toch vroeger ook een paar browsers in dos ?

Misschien kan je er een shareware versie van vinden met goegel
Uhh.. die worden hier al twee genoemd.. Arachne en Lynx.

Verwijderd

Zoek voor een programma dat kermit heet...
Dat zal je helpen om als dumb terminal bij een mainframepje te surfen.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 20:25
je kunt ook een andere pc met windows xp server laten lopen en dan kun je de 386 als virtual pc laten lopen ofzo. Dan doet de XP-pc het rekenwerk en de bediening doe je met je 386, en dat is hardstikke snel. Je bent volgens mij wel beperkt tot 256 kleuren

• shure-fan
dit onderwerp is verplaatst naar een andere plaats en kon em dus nie vindu

ik heb inmiddels de 386 in elkaar geschoeft en heb er win311 op geinstalleerd netwerkkaart werkt ook al en ik heb er in totaal 4mb geheugen inzitten

iemand verder nog tips?? (voor browsers ofzo ik denk dat ik wel arachne ga gebruiken maar weet het niet zeker)

Bedankt!!

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 21:52

maontje

better off Playing

kijk eens bij de hcc of er nog iemand is met wat freeware dos zooi wie weet zit daar nog wat bij

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het zal lastig worden met maar 4mb geheugen. Ik had tot 2 jaar terug een P60 met 16mb aan geheugen en IE4 om te internetten. Lange laadtijden en sommige pagina's konden niet goed weergegeven worden, (grote)plaatjes die niet ingeladen werden enzo...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

En ik heb vorige week nog wel twee werkende 486's weggegooid. |:( (eert de diskdrive en andere ooit misschien nog weleens bruikbare odnerdelen er uit gesloopt)

Deze week weer een 286 gehad (en gesloopt). Misschien dat ik volgende week weer iets leuks heb.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Heb je een win 2k server? Dan kan het via terminal server en draai je op de snelheid van je server ongeveer :)
T kan ook met een win98 pc ofzo maar moet je wel ff citrix metafram installeren (Gaat dit eignelijk wel op win98 vraag ik me nu af)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• shure-fan
mijn server is een p2 400mzh en draait op win2000pro
kan iemand mij uitleggen hoe ik die terminal services kan instellen??

en wat ik er allemaal voor nodig heb??

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Op maandag 18 maart 2002 18:06 schreef shure-fan het volgende:
mijn server is een p2 400mzh en draait op win2000pro
kan iemand mij uitleggen hoe ik die terminal services kan instellen??
Je zal Windows 2000 Pro moeten opwaarderen naar Windows 2000 server. Daarnaast aparte client licenties nodig voor de werkstations (Terminal Services is in feite Citrix Metaframe (MS heeft daar geshopped ;) ).
Meer info op www.microsoft.com. (BTW: kostbaar)

Hou het maar lekker op msdos 6, win 3.11 en een light browser.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op maandag 18 maart 2002 18:16 schreef Riemer Reinalda het volgende:

[..]

Je zal Windows 2000 Pro moeten opwaarderen naar Windows 2000 server. Daarnaast aparte client licenties nodig voor de werkstations (Terminal Services is in feite Citrix Metaframe (MS heeft daar geshopped ;) ).
Meer info op www.microsoft.com. (BTW: kostbaar)

Hou het maar lekker op msdos 6, win 3.11 en een light browser.
Ja maar Citrix is weer uitgebreider en meer geschikt voor trage verbindingen. Maar iid allemaal erg prijzig.

tenzij je illegale zooi gaat gebruiken :X

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Pagina: 1