Toon posts:

Bootsector brak ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

ik weet nie waar ik deze post moe plaatsen , dus als ie nie goed staat .verplaats hem maar

/me de linux noob , ging linux weer es instaleren

dit was niet de eerste keer dat ik dat deed , maar omdat ik in linux nooit me inbel internet werkend kreeg , besloot ik dit weekend aan het instaleren van linux te wijden

dit is het geval :

Ik heb 2 harddisks , De master is een 20gb maxtor schijf , met 3 partities met win2k erop
De slave is een 3gb hd (leeg)

Ik heb linux (mandrake 7.1 ofzo) op die slave gezet , alles liep gewoon goed , 1.2 gb aan linux geinstalled , wat dingen ingesteld , maar aangezien me modem geen kik gaf , dacht ik even naar window's de linux drivers downen

Toen heb ik de bootsecuence (of hoe je da schrijft) veranderd zodat ie van de 20gv schijf boote , maarnee dat deed ie niet , hij gaf de fout : stage1 hard disk error , ik dacht , ach geen man overboord, ik pas in linux de lilo ? boot wel ff aan , nadat ik dat gedaan had , linux opnieuw opgestart, mee er was nix veranderd aan het gedeelte waar ik moest kiezenb welk os ik wilde booten , na 3 keer bleven de weizigingen nog steeds onopgeslagen

darna heb ik de linux hd uit de pc gehaald , en de 20gb schijf met windows als master laten draaien , wederom de zelfde foutmelding , stage1 error enz enz

Zelfs ik snap , dat er iets is op die windows hd , dat verwijst naar de slave linux hd , maar wat ?

nadat ik de partitie met windows op de 20 gb schijf heb gewist blijft he probleem opspelen , ik heb nu het probleem tijdelijk opgelost , door linux te wissen , de 3gb schijf master te maken met windows 2k , en de 20gb ex-windows schijf als slave

mijn vraag is nu : Wat kan ik doen , om die 20 gv schijf die ik nu noodgedwongen als slave hd heb , weer als master kan instellen ,en kan zorgen dat er weer een os van geboot ken worden ?

(plz neem de moeite dit door te lezen , ik weet namelijk egt niet wat te doen)

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan echt niemand die weet wat te doen ?

:( :(

Verwijderd

Snap er weinig van van je o zo mooie verhaal hehehe
Maar goed waxxie probeer ff op je 20 gig schijf fdisk /mbr das als je perongeluk dus lilo op de verkeerde schijf heb gezet dan krijg je leuke errors
verder als je boot naar linux
en je heb daar Lilo staan ram dan ff op TAB
dan kan je dus je keuze maken naar welk os/ linux kernel je wil booten

geloof dat dat je wel zal helpen zo niet dan ben ik een
}:O hehe
cya @ irc

Verwijderd

Topicstarter
Jah

ik had nogal haast met type enzo
maar ik denk dat dat idd wel werkt

ty