[vcr] je vcr als tapestreamer ?

Pagina: 1
Acties:

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
hoi,

na veel zoek werk kwam ik uit op backer die een aparaat verkoopt die 2 tot 4 gb aan data op een vhs band kwijt kan.
snelheid omgeveer 9mbit per sec ? via een lpt maaruh nu mijn vraag!

is er iemand die het gezien/gebruikt heeft ? zie je er uberhaupt heil in ? waarom? of kan ik beter naar een onstream ding gaan. of maar beter de data gewoon naar cd fikken ?

vraag dus om een mening, c.q een verhelderend inzicht

Tja vanalles

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-04 23:44

Klippy

Still Game

Hmm, klinkt vaag ,maar zou kunnen, alleen die snelheid vind ik vaag.
Dat word dan gedaan met wat? Je VCR? Of een apart apparaat?
Met je VCR haal je geen 9MB/s als 't al gaat.

Dusse.. linkje?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Tja

ik vind niks makkelijker als het fikken van een cd , tevens ook het meest snelle

ik zou dus gewoon backups etc etc etc op cd fikken

Verwijderd

IK ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een linkje :)

(heb der namelijk nog nooit van gehoort)

• Klippy

Klippy

Still Game

Op zaterdag 16 maart 2002 02:14 schreef WaXWeAzLE het volgende:
Tja

ik vind niks makkelijker als het fikken van een cd , tevens ook het meest snelle

ik zou dus gewoon backups etc etc etc op cd fikken
Op een CD gaat niet zo veel data.

1 backup van mij is rond de 700MB en dan heb ik alleen de belangrijke dingen.

Past niet eens meer op CD.
Heb nu een extra 20GB HD voor backups dus een paar GB voor backups is niet verkeerd.

Videobanden zijn ook niet echt duur om 9GB op te zetten.

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-04 17:55
Hmm, toevallig dat ik dit nu lees. Maar denk dat die backer niet erg goed presteert eerlijk gezegd. En de reden is simpel, want ik heb ook wel van dit product gehoord, maar dat is inmiddels al weer 3 a 4 jaar geleden. Toen stonden er namelijk vaak advertenties van in een Engels blad wat ik vaak las. Kan me dus amper voorstellen dat het apparaat tegenwoordig nog erg goed presteert.

Dus denk dat je dan het beste gewoon voor een brander kunt gaan of een Onstream. Wat je je bij Onstream wel moet bedenken is dat het echte tapemedia is, dus dat ff snel een file kopieren er niet bij is door het zoeken op tape. Dit kan soms toch wel wat ergernis veroorzaken kan ik uit eigen ervaring vertellen :/

• bras
  • Laatst online: 06-03 11:46
ik heb iets kunnen vinden via google: http://www.danmere.com/backer/extbacker.htm

is dit hem?

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

• Klippy

Klippy

Still Game

Op zaterdag 16 maart 2002 02:46 schreef bras het volgende:
ik heb iets kunnen vinden via google: http://www.danmere.com/backer/extbacker.htm

is dit hem?
Hmm zal wel, had ook net niet goed gelzen, kan maar 4GB op zie ik.
Dan kan die 9MB/min wel ja.

Het ziet wel leuk uit, maar ik zie het niet echt zitten met het wegschrijven van data via een VCR?
Mijn ervaring met VCR is dat er best veel storing is, dus als je een digitaal signaal gaat wegschrijven naar VCR denk ik dat je toch snel een baar bitjes verliest?

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:23
Mmmm, dit doet me een beetje denken aan het Video Backup System (VBS) dat ik ooit op mn amiga had, daarmee kon je ongeveer 400 Mb kwijt op een band (zoek nog steeds voor de lol het schema).
Dit nieuwe systeem gaat via de paralelle poort, en ik zou niet graag 4 Gb aan data er op die manier naartoe sturen, als je de 9mb/min haalt ben je dik 7 uur bezig :D

• Klippy

Klippy

Still Game

Op zaterdag 16 maart 2002 02:52 schreef EelcoB het volgende:
Mmmm, dit doet me een beetje denken aan het Video Backup System (VBS) dat ik ooit op mn amiga had, daarmee kon je ongeveer 400 Mb kwijt op een band (zoek nog steeds voor de lol het schema).
Dit nieuwe systeem gaat via de paralelle poort, en ik zou niet graag 4 Gb aan data er op die manier naartoe sturen, als je de 9mb/min haalt ben je dik 7 uur bezig :D
Idd niet al te snel, maar ik weet niet wat de specs van huidige tapestreamers zijn?

Kan me herinneren dat die nooit zo snel waren.
Maar dat ding is ooud vrij oud zo te zien, pagina is laatste keer geupdate juni 2000.

Dus zo te zien niet echt een succes geworden, want dit is de eerste keer dat ik 't hoor.

Nu zou er misschien een snellere manier gevnden kunnen worden om date te versturen, alleen je VCR kan 't niet opnemen. Tenminste ik ken geen VCR die op 2x snelheid kan opnemen.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 02:46 schreef bras het volgende:

is dit hem?
dat is 'm inderdaad ..
Door Gregoor - zaterdag 16 maart 2002 02:29
dus dat ff snel een file kopieren er niet bij is door het zoeken op tape. Dit kan soms toch wel wat ergernis veroorzaken kan ik uit eigen ervaring vertellen :/
hmm dat is inderdaad een punt wat niet 1,2,3, aan gedacht had maar wel belangrijk en handig! thx! voor de inzicht

inderdaad de amiga had ook zo iets, ben het op me zoektocht over het net (6 uur zoeken) niks aan schema's tegengekomen anders had ik die geboekmarkt en had je hem gehad.

ach dan wordt het maar een 2x een grote hd gemirrord :)
en branden met die echte belangrijke hap .. ]

maar goed ik dacht dat dit wel een leuke post was, is als ik nog wat heb dan post ik wel ff de info, mocht er intresse zijn.

Tja vanalles

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:01
ik heb ergens nog een PC Active uit 1994 oid liggen waar zo'n systeem in gaat. zal straks effe kijken of ik het artikel kan vinden..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-04 11:08
Heb zo'n ding gehad toen ik nog een 386 had.

Kort samengevat: aaaaarghh, erger, grrrrrrrrrrrrr, shit........

Het werkt wel, maar langzaaaaam, en niet eens vlekkeloos, de tijd die ik nodig had voor ik aan het backuppen was had ik alles op 100 disks kunnen zetten.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:45
de capaciteit waar jij het over hebt, kan je prima op een DVD+rw kwijt. Hebben we bij enkele van onze klanten ook geleverd. Als je niet voorziet dat de hoeveelheid data enorm zal toenemen in de loop van de tijd is het een goede keuze. Zelfs een verdubbeling naar 8gb is nog prima te doen op 2 DVD's. Het is in iedergeval een stuk sneller als tape tenzij je duizenden guldens uit wil geven aan een DLT drive, maar dat praat je ook gelijk over tig gigabyte i.p.v. 2 tot 4.

Dat VHS tapes gebeuren moet je echt naar naar kijken. Is rete traag. kan je zelfs nog beter travan tapes gaan gebruiken.
Pagina: 1