NES problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 391 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01 19:54
Ik heb net weer eens mijn oude NES uit de kast getrokken en aangesloten op de TV. Maar ja spel er in en dan knippert de TC grijs-wit. Andere spellen zelfde, met als enige verschil dat sommige wel eens stabiel grijs beeld geven.

Er is echter 1 cassette die het wel doet en dat is Mario1/Duckhunt en daarvan doet alleen de duckhunt game het.
Maar ook bij duckhunt zit er wat scheef want de beeldkwaliteit is niet zoals het hoort bij een NES. Hij geeft veel dubbele lijnen aan en is niet scherp.

Weet iemand wat hier aan te doen is?

Rebuilding knowledge database

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Wat dacht je van de stofzuiger er ff doorheen halen.Kan zijn dat de aansluitingen binnen waar de cartridge contact maakt, te vuil zijn geworden. Of anders met een hoge druk spuitbus erdoorheen blazen.

Doe je best en veel plezier als het weer werkt :)

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Verwijderd

ehm, mischien een hele stomme opmerking, maar weet je zeker dat je op het goed tv kanaal zit? Of zit je op de scart?

Ik ken dit probleem ook met snes, toen zat ik gewoon op een heel verkeerde kanaal. Ben toen gewoon ff gaan zoeken op mijn tv, met de snes in de pauze-stand (zo was het tenminste makkelijk te herkennen :) ) En het bleek toen gewoon dat ik op een verkeerde kanaal zat.

Weet niet of je hier wat aan heb, maar ik hoop dat je 'm weer aan de gang krijgt, want de nes en de snes zijn toch gewoon toppers en na aanleiding van dit topicje ga ik mijn snes ook weer uit de kast trekken en afstoffen. (en dan vooral Zelda)

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 20:28

Duinkonijn

Huh?

Bekend probleem.

een nes cleaning kit zal wel niet meer te krijgen zijn. :+

je moet idd de contact punten schoon maken.
met een wattestaafje of zo.

zit me nu alleen af te vragen hoe je het binnen moet schoon maken

ik had vroeger een cleaning kit en daar zat een schoonmaak cassete bij en die douwde een noilon kaart het slot in

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:06

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zaterdag 16 maart 2002 08:45 schreef Duinkonijn het volgende:
ik had vroeger een cleaning kit en daar zat een schoonmaak cassete bij en die douwde een noilon kaart het slot in
Die heb ik hier zelfs nog liggen Fl. 1,95 @ intertoys toenertijd.

20*350ZO45°

• uppie8374
Ik heb het apparaat dus echt helemaal binnenste buiten gekeerd. De printplaat losgehaald en toen het slot waar de cartridges in moeten losgehaald van de printplaat. Schoongemaakt met alcohol spellen een beetje schoongemaakt.
Per ongeluk wat leespuntjes verbogen van het slot en deze redelijkerwijs ook weer recht gezet, maar dit lijkt mij niet het probleem, want als de contaktpuntjes niet zouden werken, waarom zou ik duckhunt dan kunnen spelen ook al ziet het er alsnog slecht uit.

offtopic:

En ja de SNES rockt ook, maar daar heb ik minder problemen mee. En Zelda staat ook in mijn top 3 van de SNES, maar ik heb ook Zelda nog op de NES. Dat spel heb ik geloof ik 7 jaar niet meer gespeeld en dat wil ik ook weer eens doen, zeker sinds ik een paar maanden geleden Zelda op de SNES maar weer eens heb uitgespeeld.

ps tip voor mensen met een SNES: Street Racer

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Zelda rules! Volgens mij kon je de NES op twee kanalen instellen via een schuifje op de zijkant/achterkant. Als een of andere zender op dezelfde frequentie zit kan je dat met dat schuifje omzeilen.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 22:24
Heej, issie misschien niet meer origineel?? (OMGEBROUWD DUS?). Dit probleem heb/had ik ook heel vaak na het ombrouwen van de NES. Gewoon een maar keer aan en uit zetten, resetten en het spel er een keer goed in doen (er in schuiven totdat ie er net niet in kan en dan naar beneden drukken. Tenminste dit werkte vroeger :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• uppie8374
Nee de NES is nog steeds origineel, keb hem alleen net zelf een grondige schoonmaakbeurt gegeven met alcohol, vandaar dat ik hem uit elkaar heb gehaald. Door het schoonmaken zijn er alleen wat pinnetjes een klein beetje gebogen, en we hebben ze daarna ook weer semi-recht gebogen.

Verwijderd

moved HA >> SP

• uppie8374
Wat heeft dit dan met spielerij te maken ??? Het is een probleem dat ik heb met de hardware van de NES.

Verwijderd

LOL ... ook helemaal niet dat de laatste 6 berichten over games/gamen gaat ofzo ...

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:15
En wat doet een NES? Juist spelletjes spelen, ga er nou maar gewoon van uit dat Sinterklaas gelijk heeft, anders krijg je geen cadeautjes dit jaar ;)

There is no magic.

• uppie8374
Das zeker balen ja. Maar ik wil mijn NES aan de praat krijgen met de games man. Kan Sinterklaas dat niet regelen voor me met zijn technipiet ???

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Het probleem dat je beschrijft is hetzelfde wat je ziet als je de NES aanzet zonder spel erin.

Het is dus duidelijk dat je de contactpunten van zowel de NES als de games moet schoonmaken.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• uppie8374
Ja dat heb ik al wel redelijk gedaan dacht ik zo. Maar je komt niet zo makkelijk in het slot van de NES, das namelijk maar even breed als een slot om bv een PCI kaart in te steken. Ga dat maar eens proberen schoon te maken.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op zaterdag 16 maart 2002 01:43 schreef uppie83 het volgende:
Ik heb net weer eens mijn oude NES uit de kast getrokken en aangesloten op de TV. Maar ja spel er in en dan knippert de TC grijs-wit. Andere spellen zelfde, met als enige verschil dat sommige wel eens stabiel grijs beeld geven.

Er is echter 1 cassette die het wel doet en dat is Mario1/Duckhunt en daarvan doet alleen de duckhunt game het.
Maar ook bij duckhunt zit er wat scheef want de beeldkwaliteit is niet zoals het hoort bij een NES. Hij geeft veel dubbele lijnen aan en is niet scherp.

Weet iemand wat hier aan te doen is?
Ik herken dit probleem, wanneer je een amerikaans of japans spel probeert te spelen dan kom je ook niet verder dan een knipperend beeld.

Ik weet niet of dit bij jou het geval is maar als je de NES wilt ombouwen dan moet je het volgende doen.

Op de printplaat van de NES zit 1 chip waar nintendo op staat.
Daarvan moet je een pootje doorknippen.
Dit pootje is de vierde van links.

Zorg er voor dat je de pootjes weer aan elkaar kan solderen mocht het verkeerd gaan.

Succes. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• uppie8374
Oh das ook wel cool om te weten, maar das niet het probleem, want mijn NES is origineel en niet aan gekloot. Voor de rest zijn de games gewoon de originelen uit de winkel en hebben ze allemaal ooit gewerkt.

• bazs2000

bazs2000

Op zondag 17 maart 2002 16:54 schreef uppie83 het volgende:
Oh das ook wel cool om te weten, maar das niet het probleem, want mijn NES is origineel en niet aan gekloot. Voor de rest zijn de games gewoon de originelen uit de winkel en hebben ze allemaal ooit gewerkt.
Hmm in dat geval weet ik het niet.
Maar je zou het kunnen overwegen om te doen.

Maar vertel verder over het brakke beeld dat je met Mario/Duckhunt hebt.
Wat moet ik mij daarbij voorstellen?

• uppie8374
Ok schijfje er in, mok er op(want de NES ligt nog uit elkaar van de schoonmaakbeurt en dan moet ie toch goed naar beneden gedrukt worden) en op de powerknop drukken. Dan komt de standaard keuze voor of Mario of Duckhunt. Daar klopt het beeld al niet. Het beeld lijkt net of er pixels verkeerd ingekleurd zijn en op de verkeerde plaatsen staan zodat je niet goed kan lezen wat er staat. Als je dan Mario kiest krijg je zo'n veracht beeld dat je gelijk de eindvlag ziet en een groene stip en wat vage balkjes. Met de controller kan ik dan dus niets meer doen. Dus dat wordt reseten. Kies ik duckhunt, dat werkt wel, alleen ziet het er ook weer niet uit zoals het hoort.

• bazs2000

bazs2000

Het lijkt er meer op dat die NES gaar is.
Jammer genoeg kun je die dingen nergens meer laten maken. :{

Best jammer, want de NES is een super-console. :9

* bazs2000 heeft er ook nog 2. :P

• uppie8374
Oeh oeh wat doe je met die 2e ????

Oh, maar das maar offtopic.

Als er mensen zijn die een ander idee hebben, ik hoor het graag.

• bazs2000

bazs2000

Sorry 1 is voor mijn moeder. (tetris-verslaafde). :D
En die andere staat bij wijze van nostalgie op mijn kamer aangesloten en wel. :)

Probotector speel ik nog vaak samen met Mario 3. O+

• uppie8374
Hmm, dan moet ik toch echt de oude weer werkend zien te krijgen. Want ik neem nog steeds aan dat er hoop in zit, want duckhunt deed ie wel gewoon.

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Moet je eens naar Nintendo Nederland bellen. Misschien hebben ze nog een TD voor die ouwe dingen.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• uppie8374
Een TD ??? Als ik ze bel wil ik wel weten waar ik om vraag *D

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Technische Dienst.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Pagina: 1