[ADSL] UTP wandcontactdoos bekabeling

Pagina: 1
Acties:

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Ik heb wel een net overzichtje gezien van een UTP bekabeling op FAQ maar ik zit met een wandcontactdoos.
Ik heb een ISDN doosje voor aan de muur gekocht waar een UTP CAT5 kabel van een etage hoger op aangesloten moet worden. Maar wat ziet dat er ingewikkeld uit? Weet iemand hoe ik die moet aansluiten? Ik heb 2 x 8 schroefjes, ik neem aan dat ik er maar 8 hoef te gebruiken het gaat om 1 aansluitpunt) maar hoe? Het ziet ongeveer zo uit;

8 7 6 5 4 3 2 1
o o o o o o o o

o o o o o o o o
1 2 3 4 5 6 7 8

Welk kleur moet waar op? :'(

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Normale UTP bekabeling hoort gewoon 1 op 1 bekabeld te zijn.
Dus wat er in de stekker op 1 zit moet in de contact doos ook op op een pin 1 (je kan dus een rij leeg laten). Meestal is pin1 oranje of oranje/wit maar daarvoor moet je maar even naar het RJ45 stekkertje kijken.

Murphy was an optimist

• BadVibes
Ik kom er net achter dat niet alle contactjes op het printplaatje in de ISDN wandcontactdoos vertind zijn. Dus niet alle 8 kernen kunnen aangeroepen worden. (wat natuurlijk ook wel logisch is, maar ik dacht, "ach, een RJ-45 past er in, dus waarom niet.")

Het is dus niet mogelijk om een ISDN doos te gebruiken voor ADSL. Ik heb nu een RJ-45 plug op het uiteinde gemonteerd en deze direct in mijn netwerkkaart gestoken en nu werkt het in een keer perfect.

Weet iemand waar ik een ADSL/UTP wandcontactdoos kan kopen? De bekende doe het zelf markten verkopen die dingen niet namelijk. En bij "Display" moeten ze het bestellen. V&D ofzo?

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 23:25

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

kijk eens bij de hema, die hebben ook zo'n doosje, maar waarschijnlijk hebben ze ook slechts 4x aangesloten. Ik weet hier wel een winkel die ze heeft, maar ze zijn duurrrrrr, 30,- voor zo'n dom doosje. Kijk anders eens bij een grote kantoormeubelzaak of vraag een bedrijf dat netwerken aanlegd.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Klippy
  • Laatst online: 21:55

Klippy

Still Game

Als de stekker er in past moet 't toch werken?

Probeer eens de draadjes andersom te zetten.
Dus als je aan een kant hebt
12345678

Doe je in je doos
87654321

Ligt eraan hoe je de stekker erin steekt he.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 23:25

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Op zaterdag 16 maart 2002 02:25 schreef LiquidSilver het volgende:
Als de stekker er in past moet 't toch werken?
Als de contactjes niet zijn doorverbonden ken je klooien wat je wilt, maar werken zal het niet |:(

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Klippy
  • Laatst online: 21:55

Klippy

Still Game

Op zaterdag 16 maart 2002 02:26 schreef hufkes het volgende:

[..]

Als de contactjes niet zijn doorverbonden ken je klooien wat je wilt, maar werken zal het niet |:(
Ah oke, ik dacht dat hij bedoelde dat niet alle 16 punten verbonden waren, maar maar 8.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• GoGoHaRrY
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Voor UTP bekabeling (Computernetwerk) Heb je maar 4 aderes nodig. Namelijk Pin 1 - 2 - 3 en 6 . Pin 1&2 is een aderpaar en Pin 3&6 is een aderpaar.

Helaas gebruikt ISDN pin 3 - 4 - 5 en 6, dus als je de contactdoos wil gebruiken moet je de kabels die je erin wilt steken aanpassen.

Murphy was an optimist

• BadVibes
k!, bedankt allemaal. Ik ga zoeken naar een 'echte' wandcontactdoos en geen Hema ISDN doos. Heb geen zin om bekabeling weer af te laten wijken van standaard.
Gelukkig werkt m'n ADSL nu. :)

Verwijderd

meel me even.. ik heb wel een doosje voor je
Pagina: 1