Li-Ion accu's vervangen voor verse

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Sinds dinsdag heb ik er een notbook bij. Een Toshiba Libretto 30. Leuk ding, met alles erop en eraan, draait nu W98. Ik wist dat de accu niet goed was, dat maakt me niet zoveel uit. Deze week ben ik veel gaan zoeken naar info over dit ding om te kijken naar de mogelijkheden zoals overklokken etc. en vroeg me af of ik ook de accu's van het accupak kon vervangen. Het accupak heb ik opengemaakt en zag dat er batterijen van Sony inzaten.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1245741803(plaatje komt van site waar de link een paar regels verderop staat)

Leuk en aardig, maar ik kan op internet niets vinden over waar ik ze kan kopen in NL. Het type is: Sony Energytec US17670, misschien dat dat iemand iets zegt. Als alternatief heeft de Japanner op de site hieronder de Panasonic CGR17670HC. Hierover heb ik via Google ook niets gevonden waar ik die zou kunnen kopen

http://www.worldlingo.com/wl/Translate?wl_lp=JA-EN&wl_fl=2&wl_url=http%3A%2F%2Fwww.fureai.or.jp%2F%7Ekdoffice%2Fakiba%2Flib30.htm

(de foto's van wat die Jap heeft gedaan staan een stuk naar beneden op de site).

Wat ik iig zoek zijn dus Li-Ionaccu's die ik in dit ding kan stoppen, zolang het maar werkt :)

[edit]ff de link aangepast dat hij automatisch vertaald van Japs naar Engels voor de niet-Japs onder ons :P

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Kijk maar uit met lithiumaccu's. Het is niet voor niets dat ze niet los te koop zijn want ze hebben de vervelende gewoonte te ontploffen als ze worden kortgesloten. In de behuizing van de acccupaks zit hier een beveiliging tegen, die ben je dus kwijt als je de accu's eruit haalt. Koop maar een compleet nieuw accupak.

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 07:18 schreef polaris het volgende:
Kijk maar uit met lithiumaccu's. Het is niet voor niets dat ze niet los te koop zijn want ze hebben de vervelende gewoonte te ontploffen als ze worden kortgesloten. In de behuizing van de acccupaks zit hier een beveiliging tegen, die ben je dus kwijt als je de accu's eruit haalt. Koop maar een compleet nieuw accupak.
Voor deze laptop zijn ze niet echt helemaal meer te koop. Is soort van alleen in Japan uitgebracht :)

Weet iemand waar je goedkope Li-Ion accupaks kan halen? Misschien anders kijken of ik een schema kan vinden van dat accupak wat bij de laptop zit en dan dat gebruiken om de laadunit een accupak van een oude NiMHaccupak te pakken en aan te sluiten op de verbinding van de Li-Ionaccupak die k wil repareren. Dan kan ik gewoon NiMH gebruiken (ik gebruik dan niet de printplaat van de Li-Ion maar alleen die connector). Van mijn andere Laptop was een paar jaar geleden de NiMH kapot en heb voor 150gld een Li-Ion kunnen kopen van iemand die er nog eentje had voor dat oude model, dat was geluk dat ik die had gevonden.

[edit]Dat NiMH-pak heb ik open gemaakt. Er zit weinig printplaat met IC etc. die wel in dat andere Li-Ionaccupak zit, alleen een connector waar 4 draden aanvast zitten, 2 voor de stroom en 2 voor de tempmeter denk ik. Die accu's zijn van dezelfde grote als die er in dat Li-Ionpak zitten, als ik de Li-Ionpak van die andere laptop pak en die openmaak zou ik in feite 3 cellen kunnen pakken en die in de andere Li-Ion zetten :D en dan dat oude NiMHpak met nieuwe batterijen verwennen :D dat lijkt me het meest doenlijk als ik niet aan Li-Ionaccu's kan komen
[edit2] http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0205082281016273105&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=150364&TK_PAR[MEDIUM]= is een link naar de accu's die ik dan moet hebben (de NiMH) maar kosten toch nog €10,90 per stuk, en dat keer 7 is toch iets te duur vind ik :)

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Waar blijven de reacties? Is dit te ingewikkeld of zijn de echte tweakers bezig met tweakeren zodat ze dit niet lezen >:) ;)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Kijk eens op de site van Conrad.
Je zou kunnen overwegen om zelf een nieuwe te bouwen.

And The Only One

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 23:40 schreef Diamon het volgende:
Kijk eens op de site van Conrad.
Je zou kunnen overwegen om zelf een nieuwe te bouwen.
Bij Conrad heb ik geen losse Li-ionaccu's gevonden, alleen NiMH, die zijn mij iets te duur, daar moet ik er dan 7 van hebben. Das veel duurder dan die laptop zelf heeft gekost. Ik zat te denken aan Oplaadbare NiMH van 900mAh van 1,95gld per stuk en dat dan 30 keer oid en daar een accupak van maken die ik op de stroomingang voor de adapter aansluit, dat lijkt me tot nu toe de beste oplossing. Dat ding zal ik toch bijna nooit buiten mijn kamer gebruiken dus 60gld is al duur zat wat dat betreft :)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Dan kun je toch ook gewoon je laptop laten draaien op de 220Volt.
Of MOET er een accu inzitten.

And The Only One

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 00:02 schreef Diamon het volgende:
Dan kun je toch ook gewoon je laptop laten draaien op de 220Volt.
Of MOET er een accu inzitten.
Dat kan, maar af en toe reis ik met de trein en dan is dat ding wel handig zeg maar. Zitter er stopcontacten in de trein, ik dacht het niet. Dan hoeft het niet perse. Ik heb wel een loodaccu die ik voor de andere laptop gebruikte toen ik daarvoor nog niet die Li-Ion had, die zou ik ook met deze kunnen gebruiken maar das zo onhandig he

[edit]Het handigs lijkt mij om gewoon 20 batterijen NiMH te kopen en die paralel aansluiten (2*10) op 12v. Om op te laden neem ik dan een lader die NiMH kan opladen en daar kan ik dan de accu's paralel op aansluiten dat er 5 stuks worden aangesloten op iedere aansluiting op de lader. Kan dat geen kwaad? De accu's hebben allemaal dezelfde ontlading en lading omdat ze alleen voor de laptop worden gebruikt

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Accu's moet je niet parallel schakelen. Ze zijn nooit precies gelijk, wat betekent dat er een stroom van de ene accu naar de andere gaat lopen. Koop dan maar accu's met een grotere capaciteit. En overigens, als je Li-ion cellen los kon kopen zou je merken dat ze nog duurder zijn dan NiMh cellen.

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 09:57 schreef polaris het volgende:
Accu's moet je niet parallel schakelen. Ze zijn nooit precies gelijk, wat betekent dat er een stroom van de ene accu naar de andere gaat lopen. Koop dan maar accu's met een grotere capaciteit. En overigens, als je Li-ion cellen los kon kopen zou je merken dat ze nog duurder zijn dan NiMh cellen.
Thank you very much for this advice sir :) Zou bijna iets verkeerds doen dus. Om 5 opladers te kopen vind ik ook weer ver gaan :)

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De oplossing is werkelijke extreem simpel:

De Libretto 30 gebruikt dezelfde accu's als de Libretto 50. Op http://www.ebay.com kun je heel veel (nieuwe) accu's voor lage prijzen krijgen.

Lijkt mij de meest handige en snelle oplossing :)

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 17:36 schreef bogaards het volgende:
De oplossing is werkelijke extreem simpel:

De Libretto 30 gebruikt dezelfde accu's als de Libretto 50. Op http://www.ebay.com kun je heel veel (nieuwe) accu's voor lage prijzen krijgen.

Lijkt mij de meest handige en snelle oplossing :)
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2010186381

Voor maar $9,99 maar k heb geen creditcard oid. Zal ff kijken wat nog meer de mogelijkheden zijn

• bogaards
  • Niet online
stropdas:

Ik heb al vaker via Ebay gehandeld, evt. kan ik wel wat voor je bestellen.

Mail maar even als je interesse hebt.

Let er trouwens op dat veel bedrijven standaard NIET buiten de VS verschepen/verzenden. Vaak moet je het even vragen.

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 21:10 schreef bogaards het volgende:
stropdas:

Ik heb al vaker via Ebay gehandeld, evt. kan ik wel wat voor je bestellen.

Mail maar even als je interesse hebt.

Let er trouwens op dat veel bedrijven standaard NIET buiten de VS verschepen/verzenden. Vaak moet je het even vragen.
K heb me net aangemeld, maar hoe ik moet betalen weet ik niet. TOen ik Nederland als land in had gevuld moest ik de rest in het Nederlands invullen. Net mailtje gehad wat ik moet beantwoorden. Als je het zou doen zou ik je echt dankbaar zijn. Ik weet niet wat er verder allemaal bij komt kijken eerlijk gezegt

• bogaards
  • Niet online
mail maar even naar bogaards@steunt.je

• bogaards
  • Niet online
kun je trouwens even het typenummer van de libretto 30 accu geven?

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 21:22 schreef bogaards het volgende:
kun je trouwens even het typenummer van de libretto 30 accu geven?
Toshiba Libretto 50/70 LI-ION Battery
New, In the sealed original Toshiba box
Toshiba Part no PA2497U R
Compatible with Libretto 50CT and 70CT

Die zou idd compatible moeten zijn met de 20 en 30 (die ik dus heb)

• bogaards
  • Niet online
ik bedoelde je eigen accu (die bijgeleverd werd bij je libretto 30) :)

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 21:32 schreef bogaards het volgende:
ik bedoelde je eigen accu (die bijgeleverd werd bij je libretto 30) :)
IBP00MN1 en wat Japanse karakters :P (die 00 kan ook hoofdletter o zijn, is niet duidelijk op de accu, met 00 zijn er meer hits op google dus zal het dat wel zijn)

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 09:04 schreef Stropdas het volgende:

[..]

Dat kan, maar af en toe reis ik met de trein en dan is dat ding wel handig zeg maar. Zitter er stopcontacten in de trein, ik dacht het niet. Dan hoeft het niet perse. Ik heb wel een loodaccu die ik voor de andere laptop gebruikte toen ik daarvoor nog niet die Li-Ion had, die zou ik ook met deze kunnen gebruiken maar das zo onhandig he
[..]
Ooit in een Duitse trein gezeten?? Geniaaaaal! 8-)

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 22:00 schreef Tweakert het volgende:

[..]

Ooit in een Duitse trein gezeten?? Geniaaaaal! 8-)
1 keer, was 2e klas en ging naar Amsterdam, heb er vanaf Utrecht ingezeten. De klasse2 is beter dan bij ons klasse1 :)

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 22:56 schreef Stropdas het volgende:

[..]

1 keer, was 2e klas en ging naar Amsterdam, heb er vanaf Utrecht ingezeten. De klasse2 is beter dan bij ons klasse1 :)
Ik heb er 2 keer 6 uur ingezeten, van Munster naar Freiburg (skivakantie).
Alleen al die stopcontacten. Superhandige (stevige, Hint hint NS!!) tafeltjes. Gewoon relaxed reizen dus.
Pagina: 1