Toon posts:

ADSL > ADSL netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed. De volgende vraag:

Als je 2 bedrijfspanden hebt die 1,5 km. uit elkaar zitten.
Kan je dan van ADSL naar ADSL inbellen en betaal je dan minder dan 2x internet ADSL nemen?

De 2 panden zitten aangesloten in de zelfde KPN centrale.

Maar ik heb 2 keer gebelt met KPN en die konden het me niet vertellen en zouden er over terugbellen??

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Bij mijn weten biedt geen enkele aanbieder dit momenteel aan. Ga eens rekenen met de KPN Vaste Verbindingen diskette zou ik zeggen. Dan heb je in elk geval een referentie voor de prijs.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Heb je line of sight ?

zo ja ?

straal verbinding

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
mhmh, intressante vraag. Maar stel dat je je eigen lijn er tussen hebt liggen, is het dan mogelijk om het de ene modem op de andere in te laten bellen ?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Op zaterdag 16 maart 2002 12:58 schreef QBiT het volgende:
mhmh, intressante vraag. Maar stel dat je je eigen lijn er tussen hebt liggen, is het dan mogelijk om het de ene modem op de andere in te laten bellen ?
Je belt dan niet in op de modem, maar op een ander apparaat (kweet niet precies hoe dat werkt, maar het principe werkt dan hetzelfde als dat jij vanaf thuis inbelt op een telefoonnummer op je werk, dan op het netwerk zit en dus ook gebruik kan maken van de inet verbinding van je werk).
Ik weet niet wat het laten aanleggen van een kabeltje tussen pand 1 en 2 kost. Bij een vorige werkgever hebben ze dat gedaan om pand 2 bij het netwerk te kunnen laten komen, maar dat was enkel een straat oversteken. Bij 1.5 km is het denk ik goedkoper om in beide panden een eigen adsl verbinding te nemen, en via een VPN verbinding oid van pand1 naar pand2 te gaan om netwerk toegang te geven.

Exact expert nodig?

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Op zaterdag 16 maart 2002 13:15 schreef Crazy_D het volgende:

Je belt dan niet in op de modem, maar op een ander apparaat (kweet niet precies hoe dat werkt, maar het principe werkt dan hetzelfde als dat jij vanaf thuis inbelt op een telefoonnummer op je werk, dan op het netwerk zit en dus ook gebruik kan maken van de inet verbinding van je werk).
Die apparaten worden ook wel eens basement modems genoemd.

Probleem is dat als jij een vaste verbinding tussen die 2 punten neemt (alleen bij nieuwe lijnen) KPN het recht heeft om er een filter tussen te zetten. Dat filter laat alles beneden de X kHz door, waardoor die modems een maximale snelheid hebben van zo'n 64 kbit. Als dat genoeg is is het waarschijnlijk de goedkoopste oplossing, een analoge huurlijn kost zo'n 30 euro per maand dacht ik (zie Vaste Verbindingen programma).

Als je echter al een vaste lijn hebt tussen die 2 lokaties kan je er aan beide zijden een modem aan knopen en dan kan je zo'n 2 mbit halen.
Ik weet niet wat het laten aanleggen van een kabeltje tussen pand 1 en 2 kost. Bij een vorige werkgever hebben ze dat gedaan om pand 2 bij het netwerk te kunnen laten komen, maar dat was enkel een straat oversteken. Bij 1.5 km is het denk ik goedkoper om in beide panden een eigen adsl verbinding te nemen, en via een VPN verbinding oid van pand1 naar pand2 te gaan om netwerk toegang te geven.
Volgens de technologieverkenning "Fiber to the Dormitory en Gebouwbekabeling" van Gigaport/Surfnet kost het laten aanleggen van een duct voor een kabel tussen 2 punten zo'n 75 gulden per meter. Dat getal komen redelijk overeen met wat ik hier en daar heb opgevangen voor offertes van de aanleg van glasvezel in Delft door Cistron Telecom.
Niet echt een MKB oplossing dus, tenzij er mogelijkheden tot vraagbundeling zijn.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:33
Volgens mij bied www.novaxess.net zo'n dienst.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Goed, er is dus geen line of sight.

analoog is niet echt snel genoeg :)

het gaat erom dat er nu 1 computer inbelt via ISDN en zo met PC anywhere een computer in het netwerk overneemt. Maar ISDN inbellen is vrij prijzig. Huurlijn komt ook vrij duur uit trouwens.

voor 30 euro per maand kom je helaas niet ver meer :(

2 internet verbindingen zou dus kunnen maar leverd 2x kosten ADSL lijn + 2x internet abbo op.

En ik will dus die 2x internet abbo niet hebben.
ik wil daar ook helemaal geen internet installeren want hier in deze plaats wordt nog gewerkt en dat wilde ik graag zo houden ;)

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 12:28
vraagje:
heb je in 1 pand de servers staan waar het andere ook op werkt?

I'm not weird, I'm a limited edition

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 14:38 schreef lowrider het volgende:
vraagje:
heb je in 1 pand de servers staan waar het andere ook op werkt?
Hoe bedoel je dat precies?

Ik heb dus in pand 1: 1x NT4.0
12x WIN98

Pand 2: 1x WIN98

Pand 2 moet 4x win98 (of 1x 98 en 3x iets anders)worden.

Verwijderd

Topicstarter
*kick*
Pagina: 1