Toon posts:

Scott 995 19" monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor, omdat deze een beetje brak begint te worden.. Ik heb niet zoveel te besteden, en zo kwam ik aan bij een Scott 995 19" monitor, deze kost iets van 290 euro. nu vroeg ik me af of dit voor mijn doeleinden een goede monitor was.

Ik hoef geen superscherp beeld te hebben.. zolang het maar een monitor is waar ik een tijd probleemloos mee kan werken (je kunt dat nooit van te voren zeggen, maar een jaar of 4/5 moet ie toch zeker meegaan).

Het hoeft echt geen superkwaliteit te zijn (dat kan ook niet voor dat geld), Ik denk dat je Scott een beetje moet vergelijken met Belinea en Target enzo..

Even wat specs :

Model : Scott 995

Grote : 19 "

Haalbare resoluties :
800 x 600, 150 Hz (NI)
1024 x 768, 110 Hz (NI)
1280 x 1024, 85 Hz (NI)
1600 x 1200, 75 Hz (NI)

Beeldbuis :

19" Color CDT
0,26 mm Dot Pitch
Flat Square Screen
ORION CRT

Pixel Frequency (?)
202 MHZ

H-sync Frequency : 30-96 KHZ
V-Sync Frequency : 50-160 HZ

OSD controls :

Multi-Language OSD,
Brightness, Contrast,
H-Phase, V-Center,
H-Width, V-Size, Pincushion,
Trapezoid, Parallelogram,
Tilt Correction, RGB-Control,
Recall, Pin Balance,
Moire Control

Weight : 24 kilo

4 year pick-up/return gaurantee

Zou deze voor mijn doeleinden geschikt zijn ?

Verwijderd

19" Color CDT
0,26 mm Dot Pitch
Flat Square Screen
ORION CRT

dit zegt eigenlijk het meeste over de monitor... en daarnaast natuurlijk de resoluties
(weet niet welke je gaat gebruiken, zal wel iets van 1280 of 1600 zijn neem ik aan)

.26mm dot pitch is prima hoor en voor 290 euro lijkt me dat best een aardige monitor hoor + 4 jaar pickup/return garantie :9~

de buis is ook nog plat zie ik, waardoor het kijkplezier naar mijn mening behoorlijk toeneemt :)

dat je geen superscherp beeld wil, vind ik een beetje rare uitspraak :?
je wilt toch geen scherm, waarbij je constant je ogen moet inspannen omdat je anders niet goed kan lezen wat er nou op je scherm staat? het beeldscherm is 1 van de belangrijkste onderdelen van je pc en daar moet je dus niet je ogen mee naar de kl*te helpen

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 01:01 schreef Eddo het volgende:
19" Color CDT
0,26 mm Dot Pitch
Flat Square Screen
ORION CRT

dit zegt eigenlijk het meeste over de monitor... en daarnaast natuurlijk de resoluties
(weet niet welke je gaat gebruiken, zal wel iets van 1280 of 1600 zijn neem ik aan)

.26mm dot pitch is prima hoor en voor 290 euro lijkt me dat best een aardige monitor hoor + 4 jaar pickup/return garantie :9~

de buis is ook nog plat zie ik, waardoor het kijkplezier naar mijn mening behoorlijk toeneemt :)

dat je geen superscherp beeld wil, vind ik een beetje rare uitspraak :?
je wilt toch geen scherm, waarbij je constant je ogen moet inspannen omdat je anders niet goed kan lezen wat er nou op je scherm staat? het beeldscherm is 1 van de belangrijkste onderdelen van je pc en daar moet je dus niet je ogen mee naar de kl*te helpen
Nee, zo bedoelde ik dat niet.. ik bedoel het meer in de zin van 0,19 dot pitch, super-anti-glare reduction system, automatische schoonmaakdiensten , dat soort gein..

Meestal is het , hoe scherper de monitor (op ALLE resoluties) hoe meer je ervoor gaat betalen

Dit topic is gesloten.