stillere kast

Pagina: 1
Acties:

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Zoals et onderwerp al aangeeft,wil ik eigenlijk dat mn kast wat stiller word. Kep al in de search kunnen zien dat dit voornamelijk komt door de voeding(?) of zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden. Kzag op www.norrod.nl een Voeding 300 Watt ATX Lownoise, die is wel aan te raden? en is het verstandig je binnenplaten te bekleden met (geluiddempend)isolatie spul? want et houd toch ook de warmte binnen? nou k'hoop dat jullie hier wat mee kunnen ....*im going to sleep* :Z

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 17:04
ik weet niet wat voor koeler je hebt?

koop anders een fanduct en plaats daar een stille 80fan op...heb ik ook gedaan en is erg stil 8-)

verder isoleren ja, en een goede voeding kopen, dat zou allemaal al heel goed kunnen helpen :)

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 16:25

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Plaatwerk bekleden aan binnenzijde isoleert wel, maar de koeling van de kast komt toch grotendeels voor rekening van de luchtstroom opgewekt door de ventilatoren.
Hoe meer ventilatoren, hoe meer geluidsisolatie nodig!
Je moet zelf een optimum weten te vinden.

Probeer eens uit te vinden wat storende geluidsbronnen zijn volgens jou. Duw met je handen tegen de zijkant van de kast en je zult horen dat er minder geluid vrijkomt. Soms houden zelfs irritante rammeltjes op.
Uitblaasopeningen van ventilatoren van je af richten, of afschermen.

Hobby ze!

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 22:50
isolatieschuim en dergelijke maakt de kast wel *wat* warmer, maar zorg gewoon van tevoren voor een goede airflow (koop/maak rounded IDE kabels, zorgt dat ze niet in de weg zitten bij de luchtingang van de voeding, koop een extra 80mm outtake fan (Papst) die je op 7v laat lopen ofzo, Papst 80mm fan op je cpu met 80mm-->60mm converter, hang je harddisk in elastiekjes... er zijn genoeg dingen te doen en genoeg te vinden op het forum ook met een beetje zoekwerk

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Idd goed isolatiemateriaal moet je hebben!
En dit houdt de warmte echt niet binnen hoor.

http://www.comex-sales.com verkoopt heel goed spul voor pc demping.
Volgens mij is er bijna geen betere dat betaalbaar is.

Hier mag trouwens een slotje op, er is echt GENOEG info te vinden als je de search gebruikt.

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:10
als je dan toch een andere voeding wil hebben neem dan een zalman of een enermax... die zijn beide errug stil... enermax is wel iets beter in kwaliteit, en heeft een regelbare fan >:) verder wat al gezegd is: koelers op 7 volt laten lopen beetje je kast van binnen behangen enzo... en als je geld te veel hebt koop je een cpu koeler van zalman *D lekker stil... :z

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Verwijderd

Heel simpel:

-ga naar www.space-promotion.nl en bestel daar:

1. de videokaart koeler van Zalman
2. de chipset koeler van Zalman, beide passief. (die kleine
fan's maken heel vervelend lawaai! :( )
3. koop ook direct even een Zalman CNPS5005CU/AL
-ros je voeding open, en soldeer de het zwarte draadje van je fan even op de +5V uitgang, gewoon op de printplaat ja!

Als je nou wat meer centjes hebt, kan je ook een Papst blazertje kopen, en die in je voeding zetten.
Alternatief voor de CPU koeler: fanadapter kopen (www.perfectsystems.nl) en een papst of enermax er bovenop.

Het resultaat is OORDVERDOVEND! :z ;)

Ohja: koop nou even geen Low Noise voeding, dat is je reinste naaierij! Veel te duur, voor zo'n kleine aanpassing!!!
En geluiddemping?? Niet nodig! Er is gewoon geen geluid meer! >:) (bijna dan...)

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Je fans vervangen scheelt heel veel maar trillingen kunnen door vanalles worden veroorzaakt. Alles fatsoenlijk vastschroeven, ook de side panels van je kast hielp bij mij veel. Trillingsdempende ringetjes gebruiken bij de schroefjes van je HDD, je fans en CD-ROM drive.
Ikzelf heb ook de randen van minn sidepanels geducktaped zodat ze wat stakker tegen mij kast stonden. Dat scheelde echt veel.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op zaterdag 16 maart 2002 00:47 schreef LeMerchant het volgende:
Zoals et onderwerp al aangeeft,wil ik eigenlijk dat mn kast wat stiller word. Kep al in de search kunnen zien dat dit voornamelijk komt door de voeding(?) of zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden. Kzag op www.norrod.nl een Voeding 300 Watt ATX Lownoise, die is wel aan te raden? en is het verstandig je binnenplaten te bekleden met (geluiddempend)isolatie spul? want et houd toch ook de warmte binnen? nou k'hoop dat jullie hier wat mee kunnen ....*im going to sleep* :Z
[melig]
mijn kast is helemaal stil!!!!!

....

tzijn mn fans die de herrie maken... :P
[/melig]

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
aha nou bedankt voor de reacties he :)
es kijken of et me lukt. maarja aangezien et niet echt mn eigen kast is, (pc is van ons allemaal, maar staat op mijn kamer dus.....:)) moet ik eerst wat overleg plegen.
Maar goed zoals al was aangegeven: Deze kan gelocked worden hoor.

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
nouja gelocked...
kzit dus nu op http://www.perfectsystems.nl

en zie de: Zalman CNPS 5005 CU (Athlon/P4 - 2 GHz)

bij de voeding zie ik: 300 Watt PSU - Zalman ST300BLP

Tevens zie ik meer enermax voedinkjes, zijn deze beter ofzo?
heeft iemand hier ervaring mee. En die CPU cooler van zalman das toch ook wel een goeie he? En ik mag er van uitgaan dattie hier wel op past he.

Maar goed, als dit in de kast zit mag ik er van uitgaan dat et ding behoorlijk stiller is he?

• jwvanwijngaarden
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06-2025
Hallo, ik heb bij www.Computist.de een geluiddempingsset voor de 2gigahz pc van de Aldi besteld, dat is een goede maar lawaaiige pc. Set bestaat uit een flexibele ophanging voor de harddisk, een regelaar voor de fans van processor en grafische kaart, alsmede een aantal op maatgesneden fleecematten, totaal voor 69 euro en verzendkosten. Vandaag gemonteerd en het resultaat is verbluffend. Van een zeer hinderlijk aanwezige pc tot fluisterstil.

Verwijderd

Als je dit probleem wilt oplossen kun je het beste gaan voor een goede merkvoeding deze kiezen namelijk voor goede fans, die meestal stiller zijn. Je kunt ook voor een Enermax met een aanpasbare fan gaan, dan kun je de snelheid van 1500-3000 instellen

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

En dan komt hier de gouden tip om een computer stiller te krijgen:

[topic=540541]

Dat is dus wat ik heb gedaan met de voeding. Die werd daardoor een stuk stiller (en aangezien mijn voedingsfan het meeste lawaai maakte, werd daarmee mijn hele PC een stuk stiller).

Ik hoor nu alleen nog maar ver weg wat gezoem van mijn CPU koeler (maar die standaard Intel P4 koelers zijn ook vrij stil) en mijn harddisc zijn rondjes draaien.

Ow, en het systeem werkt nog steeds even goed met die stillere voeding, geen gedonder met te weinig vermogen of zoiets. :)

edit:
Ik zie net dat dit al een vrij oud topic is... Misschien heeft iemand er nog wat aan zullen we maar zeggen! :)
Pagina: 1