Switch memory, merkbaar verschil?

Pagina: 1
Acties:

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
Oude Situatie:

Stuk of 7 PC's, 1 switch, 10/100Mbit 8prt, 1Mb RAM buffer, 1k mac per unit

Nieuwe situatie:
Iets meer PC's (9 ofzo), 1 switch 10/100Mbit 16prt, 512k RAM buffer, 8k mac per unit

De switch is hier dus vervangen door een 16poort.

Echter, de hoeveelheid RAM buffers is gehalveerd, aantal mac per unit is weer hoger..

Hoe zal dit verschil in de praktijk uitvallen? Merkbaar, of verwaarloosbaar?

Kon er eigenlijk niets over vinden in de search.

Verwijderd

dat heb ik me ook wel eens afgevraagd toen ik ging kijken voor een switch voor thuis

ik ben wel eens een 4 port switch tegengekomen met 512kb buffer per port, dus 2meg in totaal

lijkt me wel sterk dat zo'n switch de data sneller zou versturen en ik vraag me ook af waar dat geheugen nou voor gebruikt wordt: voor het verzenden van data? of voor het controleren op packetloss? of voor het regelen van de mac adressen en ip's? of ...?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 16 maart 2002 01:16 schreef Eddo het volgende:
dat heb ik me ook wel eens afgevraagd toen ik ging kijken voor een switch voor thuis

ik ben wel eens een 4 port switch tegengekomen met 512kb buffer per port, dus 2meg in totaal

lijkt me wel sterk dat zo'n switch de data sneller zou versturen en ik vraag me ook af waar dat geheugen nou voor gebruikt wordt: voor het verzenden van data? of voor het controleren op packetloss? of voor het regelen van de mac adressen en ip's? of ...?
Je bent zo goed als juist :)
Het hangt af van het type switch maar er wordt al zeker het mac adres van het inkomende packet opgeslagen en dan gekeken waar het naartoe moet.
Vaak laden ze ook gans het packet in de buffer en doen er een crc check op. Of soms enkel de eerste 64bytes.
Die mac's worden bijgehouden (wat waar zit) maar of ze dat ook bij die ram buffer rekenen weet ik niet.

Ik denk niet dat het zo erg veel zal uitmaken.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs