Damnid Mobo dood

Pagina: 1
Acties:

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 10:04
Ik heb een abit kt7+raid met een athlon tb 1.1 ghz.
Nu heb ik een andere processor erop gehad en die scheen het niet te doen, daarna deed ik mn eigen er weer op en hij doet nog steeds niets.

Ik heb alles al geprobeerd: bios leeg, alle kaarten eraf, helemaal kaal dus.

Het mobo gaat gaat wel aan, de ventilator draait en de processor wordt wel gewoon iets warm. Niets bijzonders, maar geen beeld. Ik heb ook een andere videokaart geprobeerd, maar hielp ook niets. Ik hoor ook geen pieptoontjes dus dat is het vreemste.

HELP! wie weet wat ik kan doen? (behalve opsturen, want dat kan altijd nog, maar het gaat me om mn raidbios, ik had een raid0 ingesteld en die wil ik wel behouden als het kan)

:'(

• -DEVON-
Niemand iedeeën?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Probeer eens je instellingen volledig via jumpers te doen, als je em hoger clocked wil ie soms niet naar default terug gaan zonder te jumperen.

EDIT:
PS. Niet schoppen na 7 minuten !!!!!!!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hij is vast niet kapot. Eerst die jumpers inderdaad proberen, als dat niet geholpen heeft: CMOS Batterijtje eruit halen en minimaal 3 uur wachten, weer terug steken :D (kijk verder in andere posts)

• -DEVON-
Jumperless board. wat nu?

• -DEVON-
Op zaterdag 16 maart 2002 00:57 schreef Gianni Rombios het volgende:
Hij is vast niet kapot. Eerst die jumpers inderdaad proberen, als dat niet geholpen heeft: CMOS Batterijtje eruit halen en minimaal 3 uur wachten, weer terug steken :D (kijk verder in andere posts)
Heb ik gedaan. Op dit bord moet je ook een jumper verzetten om de laden uit de condensatoren van het bord te halen.

Verwijderd

de kt7 is nie jumperless er zitten cker weten een jumper op voor cmos reset ongeveer iets boven je bridge waar raid op staat en dan wat naar links dus zon beetje een centimeter of 3a4 van een van je pci sloten af

• -DEVON-
Op zaterdag 16 maart 2002 10:12 schreef mrneo911nl het volgende:
de kt7 is nie jumperless er zitten cker weten een jumper op voor cmos reset ongeveer iets boven je bridge waar raid op staat en dan wat naar links dus zon beetje een centimeter of 3a4 van een van je pci sloten af
ja sorry, ik bedoelde met jumperless dat de proc niet met jumpers ingesteld kan worden, maar in de bios.

Verwijderd

dat hoeft ook niet want als je je cmos reset staat alles weer op default

Verwijderd

Gewoon een BIOS reset moet wel helpen. Werkt de jumper niet gelijk dan haal je je batterij er even uit en prop je hem weer op zijn plek. Waarschijnlijk moet het allemaal weer gaan werken.

• -DEVON-
Op zaterdag 16 maart 2002 10:51 schreef CRiViT het volgende:
Gewoon een BIOS reset moet wel helpen. Werkt de jumper niet gelijk dan haal je je batterij er even uit en prop je hem weer op zijn plek. Waarschijnlijk moet het allemaal weer gaan werken.
Nee jammer genoeg niet. Ik heb em er ongeveer een halve dag eraf gehad en dat hielp helemaal niets.

• -DEVON-
Ik stuur em wel op naar abit. Ik heb hun nummer op de site gevonden dus daar bel ik maandag wel heen.

Nog een vraagje: Als ik een ander motherboard weer krijg, werkt mijn raidarray dan nog? Ik heb 2 maxtorschijven 20GB als raid array 0 aangesloten en ik hoop dat ik die straks nog kan gebruiken. Tnx bvd

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 23:59 schreef -DEVON- het volgende:
Niemand iedeeën?
Een topic omhoog schoppen in 7 minuten :? , zaten de mods te slapen, heb ook een x een topic van mij een schop gegeven, na +/- 6 uur, toen zat er al een mod... te zeuren, dat ik gewoon moest wachten, liefst een dag, en mag dan dit wel belachelijk |:(

• -DEVON-
Op zaterdag 16 maart 2002 19:07 schreef Scans2002 het volgende:

[..]

Een topic omhoog schoppen in 7 minuten :? , zaten de mods te slapen, heb ook een x een topic van mij een schop gegeven, na +/- 6 uur, toen zat er al een mod... te zeuren, dat ik gewoon moest wachten, liefst een dag, en mag dan dit wel belachelijk |:(
Ja sorry, was errug gestressed gisteravond. Mijn excuses!

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 19:02 schreef -DEVON- het volgende:
Ik stuur em wel op naar abit. Ik heb hun nummer op de site gevonden dus daar bel ik maandag wel heen.

Nog een vraagje: Als ik een ander motherboard weer krijg, werkt mijn raidarray dan nog? Ik heb 2 maxtorschijven 20GB als raid array 0 aangesloten en ik hoop dat ik die straks nog kan gebruiken. Tnx bvd
dat zit ik me nou ook al een hele tijd af te vragen .. :?

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Je hebt dus het bios batterijtje eruit gehaald en die clearcmos jumper gezet. Had je toen eigenlijk de voedingstekker uit het moederbord gehaalt of niet??

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• -DEVON-
Op zondag 17 maart 2002 14:06 schreef Vorlon het volgende:
Je hebt dus het bios batterijtje eruit gehaald en die clearcmos jumper gezet. Had je toen eigenlijk de voedingstekker uit het moederbord gehaalt of niet??
Ja, dat stond in het boekje, dus dat heb ik ook gedaan (een halve dag lang, dus de lading moest er toen wel uit zijn toch?)
Pagina: 1