[PHP] geen BCC bij versturen mail

Pagina: 1
Acties:

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Topicstarter
notitie: Ja, ik heb gezocht en geen antwoord kunnen vinden.

nu mijn vraag:

BCC zou ik moeten kunnen gebruiken in de mail functie van PHP door in de header "BCC: mail@adres.nl\r\n" te zetten. Alleen wordt deze regel genegeert. Er wordt door de mailserver geen mail gestuurd naar mail@adres.nl en in de source van het mailtje dat gewoon naar de persoon in TO: gestuurd wordt staat de regel BCC: mail@adres.nl IN de header :? Deze BCC regel zou niet eens in de header zichtbaar mogen zijn. Dus daar gaat het denk ik fout....

Heeft iemand enig idee waar ik kan zoeken naar een oplossing hiervoor? Thanks

Signature van nature

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
code:
1
2
3
Recipients not to be disclosed to    bcc:        RFC 822: 4.5.3,
   other recipients. (bcc = Blind               RFC 1123: 5.2.15-
   Carbon Copy).                           16, 5.3.7.

Probeer het eens met kleine letters :)

[edit]
Dit roept outlook naar me:
code:
1
2
3
4
5
6
From: "John van Schie" <pipo@hotmail.com>
To: <ik@ik.nl>
Bcc: <ik@ik.nl>
Subject: blah.nl
Date: Fri, 15 Mar 2002 23:37:40 +0100
MIME-Version: 1.0

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Topicstarter
helaas.. dat gaf geen verandering.
Ff andere vraag daarbij. Moeten mailadressen die in de BCC lijst staan ook als parameter worden meegegeven in de TO parameter van de mailfunctie?

Ik bedoel. ik roep de mail functie aan met als to-adres: to@mail.nl en zet daarna in de BCC header het mail adres bcc@mail.nl. Of doe ik dit gewoon al fout en moet ik het mailadres bcc@mail.nl ook toevoegen aan de lijst van to-adressen??

Signature van nature

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
je kunt ook gewoon een komma tussen de verschillende adressen doen, dan verstuurt ie t ook naar meerdere adress :Z

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-08 21:32
Op vrijdag 15 maart 2002 23:57 schreef Sircuri het volgende:
helaas.. dat gaf geen verandering.
Ff andere vraag daarbij. Moeten mailadressen die in de BCC lijst staan ook als parameter worden meegegeven in de TO parameter van de mailfunctie?

Ik bedoel. ik roep de mail functie aan met als to-adres: to@mail.nl en zet daarna in de BCC header het mail adres bcc@mail.nl. Of doe ik dit gewoon al fout en moet ik het mailadres bcc@mail.nl ook toevoegen aan de lijst van to-adressen??
[Edit] Ik moet leren lezen. Ik vind het eigenlijk nogal raar dat je Bcc: header niet verwerkt wordt. Ik zou dan eerder aan je mailserver denken dan aan PHP.
Dat klopt wel. Als je ze ook in de To:-header zet, dan krijgt de ontvanger 'm twee keer. Heb je wel alle headers goed afgesloten met \r\n? Zo zou het bijv. moeten werken:
[code]mail('foo@bar.com', 'SpamSpamSpam!', 'There is no rule six!',
'Bcc: spam@spam.org\r\n')[/code]

Je kunt trouwens ook nog in de RFC kijken als je ergens niet uitkomt.
Op zaterdag 16 maart 2002 00:00 schreef sdomburg het volgende:
je kunt ook gewoon een komma tussen de verschillende adressen doen, dan verstuurt ie t ook naar meerdere adress :Z
Da's niet echt handig als je Blind Carbon Copy wil gebruiken.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 20:58

me1299

$ondertitel

Ik had precies hetzelfde probleem. Niets hielp! Totdat ik erachter kwam dat m'n provider's smtp server geen bcc ondersteunde |:(

Dus misschien is dat bij jou ook het geval? :)

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Topicstarter
het vreemde is dat wanneer ik gebruik maak van outlook ofzo dat ik dan de volgende meldingen krijg in mijn mailserver log (draai dus eigen mailserver, dus het moet op te lossen zijn het bcc probleem):

MAIL FROM: from@mail.nl
250 ok (geloof ik)
RCPT TO: to@mail.nl
250
RCPT TO: BCC@mail.nl <---- :?
250
DATA
blabla
.

dus het lijkt erop dat mijn mailserver op een andere manier bepaald dat een BCC gestuurd moet worden. Want het mailadres BCC@mail.nl (zoals hierboven in voorbeeld) is niet te zien in de headers van het mailtje dat naar to@mail.nl gestuurd is.
Mischien moet ik toch maar eens wat RFC's gaan aflopen hoewel het natuurlijk vreemd zou zijn dat mail()-functie van php zich niet aan de RFC zou houden.

Signature van nature

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 20:58

me1299

$ondertitel

Op zaterdag 16 maart 2002 07:43 schreef Sircuri het volgende:
het vreemde is dat wanneer ik gebruik maak van outlook ofzo dat ik dan de volgende meldingen krijg in mijn mailserver log (draai dus eigen mailserver, dus het moet op te lossen zijn het bcc probleem):

MAIL FROM: from@mail.nl
250 ok (geloof ik)
RCPT TO: to@mail.nl
250
RCPT TO: BCC@mail.nl <---- :?
250
DATA
blabla
.

dus het lijkt erop dat mijn mailserver op een andere manier bepaald dat een BCC gestuurd moet worden. Want het mailadres BCC@mail.nl (zoals hierboven in voorbeeld) is niet te zien in de headers van het mailtje dat naar to@mail.nl gestuurd is.
Mischien moet ik toch maar eens wat RFC's gaan aflopen hoewel het natuurlijk vreemd zou zijn dat mail()-functie van php zich niet aan de RFC zou houden.
Php mail functie zou zich als het goed is strikt moeten houden aan de RFC's.

Ik zal als ik thuis ben een kijken wat voor code ik nu precies heb gebruikt :)

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Pagina: 1