Word en voetnoten :(

Pagina: 1
Acties:
  • 1.248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-05-2021
Tjonge jongen wat een programma dat word zeg.
Ik ben druk doende m'n scriptie netjes uit te schrijven en wat denk je? M'n Word XP loopt alle voetnoten te vern**ken :(.

Het probleem zit 'm in het automatisch invoegen van voetnoten. Nu heb ik bv. nummer 34, 35, 36 en dan ineens komt er nummer 38. Ik heb zelfs onderaan 1 pagina nummer 46 en daarboven 43, hoe kan dit? Het eerste gedeelte is wel goed gegaan, maar vanaf hier draait het helemaal de soep in. Hoe komt Word erbij om voetnootnummers in te voegen die er helemaal niet zijn? Zowel in in de tekst als onderaan!

Is er een soort van knop waarmee je je voetnoten kan managen? :?

Hoop dat iemand sloelaas kan bieden, om maar weer eens een oud Hollands woord te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsman
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsman
Kom op zeg? Weet echt niemand een oplossing, ik word echt gek |:( Ik ben nu al uren ermee bezig en wil ze netjes hebben ik kan 't zo nu niet inleveren en ben echt ten einde raad.

De nummering klopt gewoon niet meer, maar onderaan de nummering veranderen gaat niet, want dan doe ik bv in de voettekst 37 veranderen in 36, dat kan, maar in de tekst blijft deze dan nog 37!!!!

Als ik het anders aanpak door bv. 37 totaal te verwijderen en dan is 35 de laatste die ervoor staat en ik voeg vervolgens weer een voetnoot in, dan geeft ie weer 37 terwijl het duidelijk 36 zou moeten zijn. Kan iemand alsjeblieft helpen!!!! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24194

oud onderwerp, maar ik zit nu met een dergelijk probleem. Mijn broer heeft een behoorlijke scriptie geschreven van meer dan 200 voetnoten. Als ie een voetnoot wilt invoegen gaat dat goed tot pagina 10 van zijn scriptie. Maar na pagina 10 wil ik bijv er één toevoegen na bijv voetnootnr 140 en dan krijgt de nieuwe voetnoot ineens nummer 56.

alles staat op automatisch doornummeren.

met help kom ik er niet uit.

ben jij er al uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Staat heel toevallig track changes aan? Dat vern@#kte de boel bij mij, accept all en track changes even uitzetten was toen genoeg voor mij.

Misschien dat anders alle patches installeren die op http://office.microsoft.c...tupdates/mainCatalog.aspx staan wil helpen.

Maar helaas is Word (net als veel concurenten) niet echt handig of bedoeld voor documenten met veel voetnoten etc...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 09:39
Heb je misschien "next page" section breaks in het document staan?
dan raakt de telling nog wel eens door de war.

Al geprobeerd om alles te copy-pasten naar een nieuw document? Is alles opgeslagen in Word Xp formaat (geen word 95 o.i.d). Heb je alle footers al verwijderd en opnieuw aangemaakt?

Dat zijn de dingen die ik normaal eerst bekijk bij soortgelijke problemen. Ik zou in jouw geval eerst eens naar de section breaks kijken..

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt voor jullie snelle suggesties. Bijkomend probleem is nu dat ik en mijn broer de nederlandse versie van word xp heb en jullie zo te zien met de engelse versie werken.

Next page section break zal wel waarschijnlijk een harde return zijn waarbij de pagina op een willekeurige plaats wordt afgeknipt en overgaat in een nieuwe ?

track changes, waar kan ik die in de nederlandse versie uitschakelen ?

met copy and paste is het niet opgelost in ieder geval.

kunnen jullie me wat verder helpen ?

wederom bedankt !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Track changes = Extra -> wijzigingen bijhouden. Handig Wat mij betreft bijna onmisbaar als je met verschillende mensen in 1 document werkt, of als je aan het corrigeren bent.

Alle patches had je dus al geinstalleerd?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wijzigingen bijhouden of niet: maakt niet uit in dit geval. voetnotennummering blijft fout gaan. alle updates (incl service pack) van office zijn al reeds gedaan. Heb zelfs office opnieuw geinstalleerd.

ik denk dat het probleem in het document zelf zit of in de settings van Word.

alleen die next-page section breaks gepost door Case zou ik nog willen uitproberen, maar dan moet ik wel uitvinden welke setting dat in het nederlands is. ben voorlopig nog immer op onderzoek uit !

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Anoniem: 24194 schreef op 08 March 2003 @ 18:30:
[..]
alleen die next-page section breaks gepost door Case zou ik nog willen uitproberen, maar dan moet ik wel uitvinden welke setting dat in het nederlands is. ben voorlopig nog immer op onderzoek uit !

thx
Type sectie einde: volgende pagina
Kwestie van gewoon vertalen hoor ;)

Ik denk inderdaad dat het door sectie- of pagina eindes komt. Als het mogelijk is om deze allemaal te verwijderen en dan opnieuw te beginnen, zou ik dat zeker doen.
Dit was bij mijn scriptie ook mijn grootste frustratie, dus ik zou iedereen aanraden zulke dingen pas op het laatste aan het document toe te voegen!
Pagina: 1