Toon posts:

Is het mogelijk een eigen internet te maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.041 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn topic title is duidelijk denk ik. Is het dus mogelijk om mijn eigen internetverbinfingen te maken. En ik bedoel daarmee, mijn eigen 'provider' maken, het is niet de bedoeling om dit commercieel te maken maar om een webserver te draaien met een eigen snelheid en dergelijke zodat ik niet een of andere dure server moet gaan huren. Ik weet dat de apparatuur redelijk duur is maar na een tijdje win je het geld sowieso terug. Hoop ik toch :p, nuja ik hoop dat het mogelijk is. Hopelijk krijg ik veel reacties want ik zou dit zo snel mogelijk willen doen.

Wat ik ook zou willen weten is: is hiervoor extra scripting en programming nodig?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat heet een intranet :)

They made me do it.

Verwijderd

Je kunt een lijntje plus een plaats in een serverruimte huren, dat doet Tweakers.net bijvoorbeeld ook.

Een snelle kabel naar je eigen bedrijf is IMHO duur en dom :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 23:08 schreef Tom S. het volgende:
Dat heet een intranet :)
Het is niet de bedoeling dat dit een LAN wordt maar het moet op het WAN verschijnen

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die mij eventueel kan helpen?

Verwijderd

hoeveel geld heb je? :+

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 11:21

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op vrijdag 15 maart 2002 23:10 schreef Molshoop het volgende:

[..]

Het is niet de bedoeling dat dit een LAN wordt maar het moet op het WAN verschijnen
zodat ik niet een of andere dure server moet gaan huren.
LOL, en dan zeker zelf bandbreedte inkopen, dat is DUUR.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Ja, is mogelijk. Maar gezien de prijs, risico's en vereiste kennis zou ik iedereen die die vraag hier stelt afraden hat te doen.

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:26

Martijn02

/* No Comment */

Ik heb sterk de neiging dat dit topic in de HK thuis hoort. Of de vraag is zo dom dat ik heb niet wil snappen, of het is een grapje.

Om te beginnen: Er is maar EEN internet. Theoretisch zou je zelf ook wel een dergelijk netwerk op kunnen zetten, maar dan nog zou het geen internet zijn, dan zal je een andere naam moeten verzinnen. HetNet bijvorbeeld, heeft het geprobeerd. Die hadden een eigen netwerk, met dns, mail, en webpagina's. Toen tot ze doordrong dat het niet ging lukken om het van de grond te krijgen hebben ze ook een gateway naar het echt internet gemaakt, zodat mensen vanaf HetNet ook naar het Internet konden surfen.

Verder is me totaal onduidelijk wat je nou precies wil, Een eigen webserver maken neem ik aan, en die mag niet in je LAN staan, maar in een WAN:? Welk WAN??? Probeer eens duidelijk uit te leggen wat je nou precies wil?

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02 11:43
hij bedoelt:
gewoon zn eigen internet provider maken....
nix anders.....is dat zo moeilijk om te begrijpen:?

Arrows are made to fly, so are aeros.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:33
gewoon een prive isp maken

maar dat is onmogelijk gezien de prijzen er van

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 02:14 schreef ScrewDriver2k1 het volgende:
hij bedoelt:
gewoon zn eigen internet provider maken....
nix anders.....is dat zo moeilijk om te begrijpen:?
inderdaad, dat is de bedoeling

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:09
Op zondag 17 maart 2002 10:46 schreef Molshoop het volgende:

[..]

een ISP heeft klanten nodig.. heb jij die?

wil je een prive ISP maken? waarom zou je dat willen? :?

je zegt dat je een webserver wilt draaien... dat kan al met het eerste de beste ADSL-lijntje. Wat wil je op die webserver laten draaien?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 10:51 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

een ISP heeft klanten nodig.. heb jij die?

wil je een prive ISP maken? waarom zou je dat willen? :?

je zegt dat je een webserver wilt draaien... dat kan al met het eerste de beste ADSL-lijntje. Wat wil je op die webserver laten draaien?
ik kan geen webserver draaien, mijn provider blokkeert alle poorten beneden de 8080, dus kan ik geen smpt, ftp, http, dns, ... draaien |:(

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 11:08 schreef Molshoop het volgende:

[..]

ik kan geen webserver draaien, mijn provider blokkeert alle poorten beneden de 8080, dus kan ik geen smpt, ftp, http, dns, ... draaien |:(
Dus koop je een mooie snelle sever en die plaats je bv bij TrueServer :) Dan heb je alleen veel centjes nodig en teveel tijd.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 11:12 schreef mgfun het volgende:

[..]

Dus koop je een mooie snelle sever en die plaats je bv bij TrueServer :) Dan heb je alleen veel centjes nodig en teveel tijd.
nee, ik wil mijn server hier thuis heben, dus zal ik al een eigen servertje enzo in elkaar moeten steken, dat gaat geld kosten ja, maar als je een server huurt kost je dat per maand zo'n 370 EUR, als je alles zelf koop is het duurder maar dat is maar een eenmalige aankoop dus is het beter als je alles zelf doet...

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:59

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 17 maart 2002 10:46 schreef Molshoop het volgende:

[..]

Dan ben je nog altijd afhankelijk van 1 of meerdere ISP's.
Er zijn namelijk verschillende lagen ISP's.
Tier-1 ISP's verkopen diensten aan tier-2 en die weer een tier-3.
Enkel tier-1 ISP's zijn geen klant van een hogere ISP.
Maar tier-1 ISP's zijn euhm... wereldwijde ISP zoals UUNet en AT&T.

Wat jij eigenlijk wil is een dedicated aansluiting van een ISP naar je huis.
Je zou bv een leased line kunnen nemen.
Echter dat kost een fortuin per maand en dat is nog niet eens zo snel.
Ik neem aan dat je een vast ip & geen limieten what-so-ever wilt ? Dus ook geen prijs/mb's.

Begin dan al maar in de orde van € 1000 / maand en hoger te kijken om van de aansluiting al niet te spreken.
Dat valt dus waarschijnlijk buiten jouw budget. :Y)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Iedereen zegt dat het zo ontzettend duur is, en de bandbreedte ook zo duur is. Maar hoe doen providers het dan? :?
Die hebben misschien wel stukken meer leden, maar die vreten ook meer bandbreedte op natuurlijk.

Dus: Weet iemand de prijzen ervan, voor als je je eigen private ISP wilt hebben? :?
En trouwens: Aan WIE moet je dat betalen? :?

🌞🍃

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

Dan neem je toch een andere provider.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 22:42
Je betaalt aan level3, abovenet, de ams-ix etc je moet bandbreedte inkopen bij bedrijven die grote netwerken over de hele wereld hebben en als je goedkope peering met andere servers in de buurt wil hebben moet je ook nog elke maand betalen aan een internet exchange.

Dit moet trueserver natuurlijk ook maar zij kunnen bandbreedte inkopen voor al hun klanten tegelijk en overboeking gebruiken, dat maakt het al minder duur.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:59

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 17 maart 2002 12:19 schreef DataBeest het volgende:
Iedereen zegt dat het zo ontzettend duur is, en de bandbreedte ook zo duur is. Maar hoe doen providers het dan? :?
Die hebben misschien wel stukken meer leden, maar die vreten ook meer bandbreedte op natuurlijk.

Dus: Weet iemand de prijzen ervan, voor als je je eigen private ISP wilt hebben? :?
En trouwens: Aan WIE moet je dat betalen? :?
Aan wie -> aan de hogere ISP waar je bandbreedte van koopt.

Hoe ze dat doen: Voor hen valt dat wel nog mee (relatief gezien) en ze rekenen dat lekker door aan klanten.
Maar ze hebben dan ook een hoop klanten.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:09

[..]

neem dan een andere ISP dude.

Kijk eens naar ADSL of SDSL oplossingen.....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Het is soms moeilijk om iemand te begrijpen. Molshoop heeft gewoon een bult geld, en wil vnauit zijn huis dus een Tier 1 ISP beginnen, dus niks huren van de een of de ander. Duidelijk zat lijkt mij. Wie zijn wij om uit te maken dat dat te duur voor hem is ? Hij betaalt :Y) We hebben nu nog steeds niemand gehoord die enig idee heeft van wat zoiets zou kosten.

Molshoop, ik zou zeggen stel zo'n vraag eens aan een provider die verstand van zaken heeft, zoals XS4all. Niet schrikken als ze je uitlachen als ze horen dat je het niet commercieel wilt maken... maar goed zij weten niet dat jij blijkbaar veel geld hebt.

En Molshoop, wat daarvoor nodig is... ik zou er maar een studie van maken voordat je begint. Je zegt dat je 'dit zo snel mogelijk willen doen'. Je moet dus kijken wat voor apparatuur je nodig hebt, en wat voor OS je gaat gebruiken. Ik denk dat NetBSD of OpenBSD ofzo een goede keus is daarvoor.. ligt er wat aan wat je uiteindelijk ermee wilt, dat hebben we nu ook nog niet gehoord.

En wat die lijn betreft... volgens mij koop je zoiets en vraag je dan zelf bij de gemeente aan of je een lijn mag laten leggen.

Verwijderd

hoe krijgen mensen zulke oude topics toch weer boven water :) topic is van 2002 gdtobias :z

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

jij hebt hard moeten blazen om het stof van dit topic weg te krijgen :*

* Korakal laat stoflaagje weer ophopen :Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.