Toon posts:

wtf is er met mn videokaart aan de hand !!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ben ik eens ff lekker bezig, hup, gaat ineens het beeld weg. KUT !! wil ik opnieuw opstarten, reageert ie niet. Dan na verschillende dinge gedaan te hebben, haal ik mn videokaart (asus 32 mb V3800) eruit en verwissel em met een andere (4 mb kaartje) nu geeft ie wel beeld en start ie gewoon op. Dus verwissel ik het kaartje weer met mn asus-kaart en dat doet ie dus ook weer. Gelukkig denk ik dan.
Maar de volgende dag zoals vandaag, begeeft ie het weer. Pas als ik em voor de 2de keer er weer opnieuw inzet, doet ie het daarna weer.

WTF is er met mn videokaart aan de hand !!

(systeem = AMD Athlon 800, 512 mb ram, 32 mb Asus V3800)

Verwijderd

LOL! Misschien heb je je agp slot gesloopt
Of je moet em beter aandrukke

Verwijderd

Topicstarter
hmmz, als ie kapot is, zou ie het toch helemaal niet meer doen ??

Verwijderd

wat voor voeding heb je ?
lijkt wel op een stroomtekort,
of word je tnt2 te warm ?

Verwijderd

Topicstarter
300 watt voeding, en te warm lijkt me sterk, kheb em nu zo'n 2 jaar, maar nooit problemen mee gehad.

Verwijderd

kun je die kaart in een ander systeem testen ?

Verwijderd

EEn vriend van me z'n voeding begaf het opeens
Het kan komen door statische electriciteit
Dus aard je PC voortaan

Hehe ik heb em ook niet geaard........

Verwijderd

Topicstarter
kaart doet het gewoon in ander systeem, dus

Verwijderd

Dan is je kaart niet stuk
Kijk eens naar de spanningen die uit je voeding komen
BV met Motherboard monitor (MBM)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 23:55

Mentalist

[avdD]

Misschien maakt mobo elektrisch contact met de kast en druk je 'm er weer vanaf als je de comp voor de 2de keer aanzet :?

Aangezien de kaart in een andere pc goed werkt wordt dit overigens al eerder een probleem met het mobo, nu heeft dit topic weinig meer te zoeken in VB...tenzij je AGP slot stuk is (alhoewel dat ook beter in PM kan)

edit:
Vage typo

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 20:54
VIA Drivers misschien, ik had ook de meest vreemde problemen met wegvallend beeld, en niet meer willen booten toen ik de VIA drivers vergeten was te installeren na een installatie. |:(

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Drivers zijn niet interessant in dit geval, want uit het verhaaltje blijkt dat de videokaart helemaal geen beeld gaf en tijdens je POST worden geen drivers gebruikt...

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Maar om ff ontopic te gaan...
- Is de spanning die je voeding levert ok? Recentelijk misschien hardware bijgeplaatst waardoor voeding overbelast is, of geeft je voeding misschien gewoon niet meer genoeg spanning (is met andere woorden dus naar de volgende wereld maar twijfelt daar zelf nog over...)
- Zit er stof oid in je AGP slot / op de PCI connector van je videokaart
- Ben je uitgeschoten met / tegen je videokaart waardoor je AGP slot nog een beetje brak op je moederbord zit (heb zoiets gehad met m'n DIMM slot)
- Zitten alle heatsinks op je videokaart op hun plek en werkt een evt koeler naar behoren?

Zo, dit waren ff een paar mogelijke oorzaken, suc6!

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 22:24

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Ook erg leuk is iets te losse andere kaart zodat 'ie dus als je bijvoorbeeld je netwerkkabel aanraakt je netwerkkaart iets verschuift en zo kortsluiting maakt :(

Is niet goed voor je computer, spreek jammergenoeg uit ervaring, dat krijg je er van als je geen schroefjes meer gebruikt in je pc |:(

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• EelcoB
Op zaterdag 16 maart 2002 03:20 schreef realbart het volgende:
Drivers zijn niet interessant in dit geval, want uit het verhaaltje blijkt dat de videokaart helemaal geen beeld gaf en tijdens je POST worden geen drivers gebruikt...
bij mij gaf het systeem ook geen beeld als ik hem daarna resette, alleen uitschakelen en dan wachten hielp bij mij

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Dat kan niet aan je drivers gelegen hebben...

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:59

frapex

got r00t

AGP maakt wel eens klotecontact... duw die videokaart in dat agp slot zet em vast, en beweeg de kaart eens wat heen en weer. :)

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
wat voor moederbord heb je?

er zijn zat gevallen bekend, dat sommige videokaarten niet werken met een bepaalde combinatie van apparaten

ik heb dat gehad met een asus v7700 en abit moederbord, ging absoluut niet samen

70% van de keren dat ik opstart, herkende ie de videokaart niet, erg irri, de enige oplossing is een andere videokaart of mobo (bij mij dan)

edit:
hoelang heb je dat systeem al? (ik zie dat jem 2 jaar hebt)
heeft het al eens gewerkt met alles wat je nu hebt?
wanneer begonnen de problemen, wat heb je toen veranderd?

draai alles terug wat je geinstalleerd heb, veranderd heb, als je het echt niet meer weet, doe een clean install (maar ik vraag me af of dat werkt, aangezien je ook geen beeld krijgt als je nog niet in windows bent)

zit er een pci kaart in slot 1? direct naast je video?
dat geeft irq conflicten

• EelcoB
Realbart: het is toch echt zo, na een herinstallatie vergeet ik wel eens de VIA drivers, en ik heb dezelfde dag nog weer dezelfde symptomen, zodra ik de VIA drivers geinstalleerd heb is het over

Verwijderd

Hehe er is nu al een tijdje niet gereplyt maar ben je al achter het probleem :?

Verwijderd

Topicstarter
nope, computers zijn raar, en blijven raar :(
Pagina: 1